Gå til innhold

forb... trygdekontor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullstendig isolert pga penger. Trygdekontoret har ikke betalt ut penger de skylder meg, det har kommet opp i fire tusen nå, og jeg får lønn på mandag. Har en hundrelapp.

Skulle vært på kino i går med venninner. Har ikke penger til billett og barnevakt.

Var invitert på party i dag. Har ikke penger til barnevakt.

For noe forb... dritt. Arrogante drittsekker som jobber på trygdekontor. De har brukt en og en halv måned på en søknad. At det er mulig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gamle Alex
Skrevet

Mener ikke å være frekk, men har du dårlig råd virker det som om en dårlig prioritering og gå ut to ganger i løpet av en helg og bruke penger på barnevakt

Skrevet
Mener ikke å være frekk, men har du dårlig råd virker det som om en dårlig prioritering og gå ut to ganger i løpet av en helg og bruke penger på barnevakt

Synes ikke du er frekk, for siden du ikke kjenner mer til situasjonen skjønner jeg din reaksjon.

Du har for så vidt rett i at jeg har dårlig råd. Men jeg får lønn på mandag, og pengene fra trygdekontoret skulle jeg hatt for lengst.

Sist jeg gikk ut var for et halvt år siden, og så et halvt år før det. Jeg går utrolig sjelden ut, sitter stort sett hjemme hver eneste helg. Det var helt tilfeldig at to ting kom oppå hverandre slik. Men det hadde vært så kjekt å gjøre noe annet enn å sitte og se på tv for en gangs skyld...

Skrevet

Kanskje du kan få lånt penger av noen frem til mandag?

Skrevet
Kanskje du kan få lånt penger av noen frem til mandag?

Orker ikke låne penger. Det er så nedverdigende å ha dårlig råd. Men takk for omtanken.

Skrevet

Ja jeg skjønner det. Men jeg tenkte kanskje du hadde godt av å gå på denne festen og ha det litt morsomt i stedet.

Skrevet
Jeg fullstendig isolert pga penger. Trygdekontoret har ikke betalt ut penger de skylder meg, det har kommet opp i fire tusen nå, og jeg får lønn på mandag. Har en hundrelapp.

Skulle vært på kino i går med venninner. Har ikke penger til billett og barnevakt.

Var invitert på party i dag. Har ikke penger til barnevakt.

For noe forb... dritt. Arrogante drittsekker som jobber på trygdekontor. De har brukt en og en halv måned på en søknad. At det er mulig.

Du har ikke penger til party og kino...ja jeg reagerer også på dette.

Mange er snuse blakk før lønning og mangler mye i kjøleskapet.Så syter du over party og kino du ikke kommer deg på. Herregud, nei du har ingen sympati fra meg.

du virker f meg umoden. Å så synd...party og greier....

F jeg har tom tank på bilen og skal på jobb.........

Skrevet

Mange er snuse blakk før lønning og mangler mye i kjøleskapet.Så syter du over party og kino du ikke kommer deg på. Herregud, nei du har ingen sympati fra meg.

:roll: Jøss for en reaksjon..

Hun har ikke klaget over dårlig råd i det daglige, hun klager over at trygdekontoret ikke får ut fingeren og fører over penger hun skal ha.

Hun hadde vel regnet med å ha dem, og har gjort avtaler i forhold til det da..

"Det er ikke noe synd på deg, for JEG har det MYE verre.. na-na-na" :roll:

Skrevet

Du har bil du, det har ikke jeg. Har ikke råd. Selg bilen om du har så dårlig råd, og bruk offentlig transport. Det er slike grep andre tar om de har dårlig råd. Bil er en dyr luksus.

Snakker om å syte...

Skrevet

Hun har ikke klaget over dårlig råd i det daglige, hun klager over at trygdekontoret ikke får ut fingeren og fører over penger hun skal ha.

Må bare få meddele at jeg reagerer også på at noen klager fordi de ikke får trygdepenger for å komme seg på kino og party. Er man trygdemottaker må man regner med at visse luksusaktiviter må man prioriter bort.

Skrevet

Jeg skjønner deg! Trygdekontoret er noen ganger utrolig treige med å registrere papirer som de får inn. Det er våre penger de sitter og knuger på i ukesvis - og månedsvis. De krever masser av oss, men vi kan ikke kreve en dritt av dem.

Jeg satt selv nå med en bunke ubetalte regninger som jeg med skrekk trodde ikke ville bli betalt på enda en måned. Fikk et brev fra Trygdekontoret som var helt feil (stopp av utbetalinger)!!! Men ups, jeg sa fra og satte i gang et lite helvete (bare bittelite) - og vips så fikk jeg penger allikevel gitt.

Det er mine penger de kødder med !!!!

Skrevet

"Det er ikke noe synd på deg, for JEG har det MYE verre.. na-na-na" :roll:

Det er ikke snakk om å ha det verre...Det er mange som går å venter på en eller annen utbetaling. Ofte fra Trygdekontor. Vi vet alle at der går det sent.

men det er første gang jeg hører voksne folk beklage seg i den forbindelse at de ikke kommer seg på party og kino.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Må bare få meddele at jeg reagerer også på at noen klager fordi de ikke får trygdepenger for å komme seg på kino og party. Er man trygdemottaker må man regner med at visse luksusaktiviter må man prioriter bort.

:overrasket: Trygdemottakere skal da vel også ha et liv?

Skrevet

Bare så det er sagt, så handler det i dette tilfellet om stønad til barnetilsyn. Jeg er i full jobb, men dette er en støtte enslige foreldre får.

Uansett så må det vel være lov å gå på kino et par ganger i året? Jeg går ikke på sosialen, jeg jobber og forsørger oss og sørger vanligvis for at det går rundt om ikke mer, men når slike uforutsette ting som dette skjer så blir jeg altså irritert.

Er det så rart?

Skrevet
:overrasket: Trygdemottakere skal da vel også ha et liv?

Selvfølgelig skal de det. ;) Har jo aldri påstått noe annet.

Men betyr det at hvis man ikke får gå på kino og party, så har man ingen liv?

Jeg kjenner folk som er i jobb og som ikke har råd til dette.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg mente ikke at de skal ha mer råd til dette enn andre, men en gang i halvåret må man da kunne unne seg?

Skrevet
Jeg mente ikke at de skal ha mer råd til dette enn andre, men en gang i halvåret må man da kunne unne seg?

Det er jeg enig med deg i, men du går langt når du påstår at jeg mener at hun ikke skal ha noe liv. Vel, nok om det. Jeg har sagt min mening her nå. ;)

Skrevet
Selvfølgelig skal de det. ;) Har jo aldri påstått noe annet.

Men betyr det at hvis man ikke får gå på kino og party, så har man ingen liv?

Jeg kjenner folk som er i jobb og som ikke har råd til dette.

Jeg er faktisk i jobb jeg. Bare til opplysning. Trygdekontoret står for mange utbetalinger de, blant annet barnetrygd. Enkelte er avhengig av den og for å få ting til å gå rundt.

Skrevet
Bare så det er sagt, så handler det i dette tilfellet om stønad til barnetilsyn. Jeg er i full jobb, men dette er en støtte enslige foreldre får.

Uansett så må det vel være lov å gå på kino et par ganger i året? Jeg går ikke på sosialen, jeg jobber og forsørger oss og sørger vanligvis for at det går rundt om ikke mer, men når slike uforutsette ting som dette skjer så blir jeg altså irritert.

Er det så rart?

Når du har 100 kr på konto,og er sytete for at du venter på penger til barnetilsyn slik at du kommer deg på party og kino.......Atter et bevis på at enslige syter så fort de har anledning. Det er ike snakk om at du ikke skal ha et sosialt liv ute eller noe,men sytinga de...uff så grusomt. Kommer seg ikke på party...vet du...da deler du skjebne med mange.

Skrevet
Når du har 100 kr på konto,og er sytete for at du venter på penger til barnetilsyn slik at du kommer deg på party og kino.......Atter et bevis på at enslige syter så fort de har anledning. Det er ike snakk om at du ikke skal ha et sosialt liv ute eller noe,men sytinga de...uff så grusomt. Kommer seg ikke på party...vet du...da deler du skjebne med mange.

Da går jeg ut i fra at du bare ville tatt det med et smil om penger du ventet på ble alt for seint utbetalt? Jaja, pytt pytt, det er da ikke så nøye liksom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...