AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #1 Skrevet 4. mars 2022 Jeg har nå fått time til å operere bort to hemoroider etter to graviditeter og fødsler (kom i første graviditet for over 4 år siden) Men jeg begynner å angre og kjenner at jeg er livredd. Når jeg leser om andres erfaringer virker det ekstremt smertefullt i lang tid etter operasjonen. Mine plager er til å leve med, jeg blør og det klør (mye, hele dagen), men jeg har ikke direkte smerter. Det er i tillegg vanskelig å holde rent der nede. Legen anbefalte operasjon mest fordi jeg blør og klør så mye. Det går ikke an å dytte de tilbake, operasjon må til for å få dem vekk. Kremer lindrer ikke kløen i stor grad og jeg blør uavhengig hvilken krem som brukes. Hemoroidene er ikke bare utvendig, legen må operere innvendig for å få de vekk og kategoriserer det som en «medium» operasjon. Noen erfaringer? Er det så vondt som internett skal ha det til, og hvor lenge gjør det vond i etterkant. Råd, tips, gode ord tas imot med takk. Anonymkode: 19e7e...c2a
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #2 Skrevet 4. mars 2022 Om du har vondt etter operasjonen får du jo smertestillende for det. Og så blir det jo bedre bår det har grodd! Ville absolutt heller tatt operasjonen og den kortvarige smerten ved den enn å leve i plager resten av livet! Anonymkode: 1f6c8...a81 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #3 Skrevet 4. mars 2022 Slike operasjoner har vel bare 50% suksessrate så j3g hadde ikke det var jeg deg. Hemoroider etter fødlser og svangerskap pleier å gå tilbake å bli mindre plagsomme. Anonymkode: 2e881...d2a
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #4 Skrevet 4. mars 2022 Kjenner flere som har operert ved at de fester på en strikk på hemoroiden. De var ikke sykmeldt særlig lenge. Bedre med en kortvarig smerte noen dager enn årevis med plager. No brainer spør du meg. Anonymkode: 2b7c5...cb3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #5 Skrevet 4. mars 2022 Akkurat to uker siden jeg opererte i dag. Helt ærlig, så tror jeg ikke du vil høre min erfaring. 😅 Hadde forberedt meg på smerter, men dette var helt hinsides ekstremt. Tok Tramadol og Oxynorm hele døgnet i én uke. Det er bra nå da. Så absolutt verdt det. Men nå hadde jeg veldig mye å operere, og må mest sannsynlig inn og fjerne mer. Om du bare har to vanlige hemoroider, er det ikke sikkert det blir så ille for deg. Anbefaler å lese denne 😊 https://lavfodmap.no/etter-hemoroideoperasjonen/ Anonymkode: cca7e...a6d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #6 Skrevet 4. mars 2022 Har ingen erfaring med det men med Marisker. Opererte det for 3 uker siden Anonymkode: e6c05...184
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #7 Skrevet 5. mars 2022 Har operert marisker to ganger (første legen tok ikke nok). Etter første operasjonen hadde jeg smerter, plager og blødninger i bortimot tre-fire uker, tenkte da at jeg aldri igjen skulle gjøre det. Andre gangen var jeg helt fin etter en ukes tid! Anonymkode: 75570...643
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #8 Skrevet 5. mars 2022 Jeg følte at hele ræva mi var vridd på vrangen etter fødselen, så virkelig ikke bra ut heller (vi snakker 6-8 hemoroider nærmest på størrelse med druer). Var skråsikker på at jeg måtte operere, men alle gikk tilbake av seg selv Anonymkode: 5124f...e78
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #9 Skrevet 5. mars 2022 Jeg var sikker på at jeg ville ha henvisning til operasjon pga dette, men så fikk jeg skrubbsår etter fødselen nær rompehullet, og NEI IKKE FAEN om jeg skal ha sånn ett sår i RÆVA. Kløen blir bedre, er jo den som er pain in the ass. Etterhvert lærer du hvordan du skal bli ren. De blir mindre med tiden også. Stapp ett isbind på så de krymper inn litt. Jeg personlig ville fjerne de, men ikke etter det skrubbsår som gjorde vondt og det blir vel verre i selve rompehullet. Kanskje om jeg ikke fått valium og ikke spist på en uke da kunne jeg vurdert strikk. Men det er ett helvete så jeg skjønner dilemmaet ditt. Anonymkode: 5ce3e...aed
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #10 Skrevet 5. mars 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg følte at hele ræva mi var vridd på vrangen etter fødselen, så virkelig ikke bra ut heller (vi snakker 6-8 hemoroider nærmest på størrelse med druer). Var skråsikker på at jeg måtte operere, men alle gikk tilbake av seg selv Anonymkode: 5124f...e78 Ja fy faen, jeg trodde jeg hadde en blomkål i ræva. Helt sinnsykt hvor store de kan bli!! Nesten alle mine gikk bort med isbind, salve og stikkpiller i noen uker. Endte opp med en som satt midt mellom innvendig/utvendig, den samme som oppstod halvveis i svangerskapet.. Den går ikke vekk med konservativ behandling. Er det noen som har hatt en vrien en i lang tid som plutselig gikk bort? Anonymkode: 65ea9...79d
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #11 Skrevet 5. mars 2022 Ville undersøkt om det er noen helseforetak i nærheten som fjerner hemoroider ved hjelp av laseroperasjon. Har ikke gjort det selv, men ska visst være mye mer skånsomt enn ren kirurgi. Anonymkode: e625e...48b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå