AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #1 Skrevet 4. mars 2022 Hei Jeg har en sønn på 1,5 år og vi har tenkt å starte med prøvingen på nummer to neste måned. Problemet er at jeg synes dette er litt skummelt med tanke på alt som skjer i Europa nå med krig ol. Jeg blir livredd av å tenke på at det kan bli krig her og da være gravid og føde under slike omstendigheter. Kanskje jeg er helt paranoid her. Er det galskap å bli gravid nå når alt er så usikkert? Anonymkode: fff5f...885
Gjest Hottentått Skrevet 4. mars 2022 #2 Skrevet 4. mars 2022 Jeg vet ikke, men personlig ville jeg bekymret meg for hva atomnedfall ville gjort med en baby i magen.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #3 Skrevet 4. mars 2022 Hottentått skrev (10 minutter siden): Jeg vet ikke, men personlig ville jeg bekymret meg for hva atomnedfall ville gjort med en baby i magen. Ja, absolutt. Jeg synes det er utrolig vanskelig. Vi har jod-tabletter, men kjenner at jeg likevel er bekymret. ts Anonymkode: fff5f...885
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #4 Skrevet 4. mars 2022 Jeg ville ventet. Anonymkode: fe261...0cf 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #5 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ville ventet. Anonymkode: fe261...0cf Fornuften min sier det samme, men hvor lenge skal man da vente? Det kan ta lang tid før situasjonen i Europa er «normal» igjen. På en annen side vil jeg ikke ha et barn som vokser opp med krig, dersom det verst tenkte scenarioet skulle skje. Ts Anonymkode: fff5f...885
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #6 Skrevet 4. mars 2022 Det er så mye en ikke kan kontrollere både med svangerskap og krig. Om du skal vente til det ikke er noe usikkert kan du måtte vente lenge. Personlig utsatte vi graviditet til jeg fikk vaksine mot korona, skulle jeg også ventet på at urolighetene roer seg, og så hva som potensielt skjer etter det hadde det ikke blitt flere barn på oss. Jeg tenker at om det ikke er umiddelbare farer her så får vi kjøre på og håpe på det beste. Anonymkode: ab70d...892 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #7 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hei Jeg har en sønn på 1,5 år og vi har tenkt å starte med prøvingen på nummer to neste måned. Problemet er at jeg synes dette er litt skummelt med tanke på alt som skjer i Europa nå med krig ol. Jeg blir livredd av å tenke på at det kan bli krig her og da være gravid og føde under slike omstendigheter. Kanskje jeg er helt paranoid her. Er det galskap å bli gravid nå når alt er så usikkert? Anonymkode: fff5f...885 Verden har vært helt sikker på at neste generasjon kommer til å oppleve mer krig og vesentlig nedsatt livskvalitet uavhengig av Russland. Årsaken er og kommer til å være klimaendringer. En krig går over. Man rydder og bygger nye veier, ny kloakk og nye byer. Klima går ikke over. Om du skal være redd for noe: vær redd for noe som er reelt, beviselig og uten tvil farlig. Ikke en krig som kanskje - kanskje ikke eskalerer. Anonymkode: a3908...046 2
Gjest Hottentått Skrevet 4. mars 2022 #8 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, absolutt. Jeg synes det er utrolig vanskelig. Vi har jod-tabletter, men kjenner at jeg likevel er bekymret. ts Anonymkode: fff5f...885 Forstår det godt. Jeg ville nok ventet til hvertfall denne konflikten har roet seg. Samtidig vil andre hevde at man ikke kan slutte å leve. Men jeg vet virkelig ikke 🙈
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #9 Skrevet 4. mars 2022 Jeg tror dessverre at den generasjonen som er født etter 2010 vil få det fryktelig vanskelig i årene fram mot 2100, med både konflikter, krig, pandemier og klimakrise. Nettopp derfor kvier jeg meg for å få barn. De fødes inn i et kaos, rett og slett. Anonymkode: f8349...170 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #10 Skrevet 4. mars 2022 Ville ikke planlagt graviditet nå i denne meget usikre tiden. Anonymkode: 990ce...215
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #11 Skrevet 4. mars 2022 Jeg har små barnebarn og bekymrer meg veldig for deres fremtid. Jeg er utrolig glad i barn, men jeg hadde ikke hverken turt eller hatt samvittighet til å sette barn til verden nå. Verden er så rå og hensynsløs at jeg unner ingen å vokse opp i dette samfunnet. Anonymkode: a2094...119 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #12 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er så mye en ikke kan kontrollere både med svangerskap og krig. Om du skal vente til det ikke er noe usikkert kan du måtte vente lenge. Personlig utsatte vi graviditet til jeg fikk vaksine mot korona, skulle jeg også ventet på at urolighetene roer seg, og så hva som potensielt skjer etter det hadde det ikke blitt flere barn på oss. Jeg tenker at om det ikke er umiddelbare farer her så får vi kjøre på og håpe på det beste. Anonymkode: ab70d...892 Fy faen for en egoisme. Anonymkode: d35a6...362
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #13 Skrevet 4. mars 2022 Jeg tenker at sånt som dette kan skje når som helst. Først pandemi, nå disse urolighetene, det kommer nok noe annet etter dette også. Da kan man like gjerne droppe å få barn. Anonymkode: b02a6...2c0 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #14 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fy faen for en egoisme. Anonymkode: d35a6...362 Hvordan det? Så egentlig mener du menneskeheten skulle vært utdødd for lenge siden, siden det tross alt ca alltid har vært jævligere å leve enn nå? Anonymkode: ab70d...892 8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #15 Skrevet 4. mars 2022 Hadde nok sagt med fornøgd med den ene og ikke satt flere til verden. Anonymkode: 024f7...22d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #16 Skrevet 4. mars 2022 Man kan ikke tenke på alt som skjer rundt i verden, da kan man aldri sette barn til verden heller. I korona pandemien ble det født mange barn, og da var man også usikker på utfallet av smitten. Ønsker man barn så kjører man på er min mening. Venter selv barn nå til våren. Anonymkode: 3355a...ad1 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #17 Skrevet 4. mars 2022 Jeg hadde definitivt ventet. Det er nok å bekymre seg for tiden. Hadde vekymret meg syk om jeg hadde båret på et lite liv i tillegg. Anonymkode: 6ece0...82c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #18 Skrevet 4. mars 2022 Kommer ikke til å utsette. Det er mye man ikke kan planlegge. Pandemi, krig, naturkatastrofer. Er det ikke det ene så er det det andre. Anonymkode: b14cc...298 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #19 Skrevet 4. mars 2022 Denne krigen kan nok vare flere år. Anonymkode: 275f4...9b1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #20 Skrevet 4. mars 2022 Nei. Det er i usikre vanskelige tider det er enda viktigere å produsere barn. Feks i en storskalakrig med mange døde vil enhver ny verdensborger være er viktig bidrag til samfunnet. Anonymkode: 15213...d13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå