ryzorwarlock Skrevet 4. mars 2022 #21 Del Skrevet 4. mars 2022 (endret) Herregud.. Putin blir ikke å angriper flere land, nå må folk slutte å trø inn alt drit som folk sier på nettet. Hva er vitsen med å være redd noe som ikke har skjedd enda? Det blir som å overtenke "Det er en asteroide i verdensrommet, EN dag kan den KANSKJE treffe jorda"? Skal du sitte og tenke på det resten av livet?.. det er på tide at folk våkner litt opp og slutter og tru at det kommer til å bli 3 verdenskrig. Ukraina og russia har en konflikt som dem må ordne opp i, enkelt å greit. Putin tør ikke å angripe noen land som norge.. Da får putin hele verden etter seg iløpet av minuttet. Skjer det så skjer det, det er ingenting du kan gjøre med det en å vente. Endret 4. mars 2022 av ryzorwarlock 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaMargitha Skrevet 4. mars 2022 #22 Del Skrevet 4. mars 2022 Jeg er en typisk hysterisk type i utgangspunktet, har barn og er redd for alle farer. Men akkurat nå er jeg nøktern. Vi er én uke inni krigen i Ukraina allerede og Russland har overhodet ikke hatt en god fremgang eller særlig støtte fra sine allierte eller eget folk. Se bare på reaksjonene til ogliarkene, og deres døtre. Kina snakker om fredsmekling. Hadde Trump sittet ved makta hadde det kanskje allerede vært atomkrig, men nå er det Biden som er en roligere og mindre krigshissende type. Begge sider uttrykker at de ikke vil bruke atomvåpen. Det skal mye til før krigen eskalerer over alle vidder, folkens, selv om det ser mørkt ut. Beredskap er bra; jeg har hamstret en pakke jod til ungene, tørrvarer og vann selv. Og har utstyr ellers til oppvarming og mat. Men utover det er jeg ikke redd. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 4. mars 2022 #23 Del Skrevet 4. mars 2022 Det hjelper lite å være redd, prøv å tenke på noe annet … Heldigvis er jeg like lite redd for dette som jeg var for corona. Dette er jo mer alvorlig og skremmende men tar det som det kommer likevel. Kan ikke gjøre noe annet … 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 4. mars 2022 #24 Del Skrevet 4. mars 2022 (endret) 28 minutter siden, ryzorwarlock said: Ukraina og russia har en konflikt som dem må ordne opp i, enkelt å greit. Russland brøt folkeretten og invaderte et annet land. Ikke fremstill det som det er noe annet enn det er. Det er i tillegg indikasjoner på at han planlegger angrep på andre land som Moldova og Georgia. Les nyheter før du begynner å karakterisere folk her inne. Det er all grunn til å være bekymret med tanke på det som kommer frem nå. Dette vil påvirke oss og verden i lang tid, enten ved at vi er innblandet eller på andre måter som at mye vil bli enda dyrere. Endret 4. mars 2022 av Carrie_S 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 4. mars 2022 #25 Del Skrevet 4. mars 2022 BellaMargitha skrev (17 minutter siden): Jeg er en typisk hysterisk type i utgangspunktet, har barn og er redd for alle farer. Men akkurat nå er jeg nøktern. Vi er én uke inni krigen i Ukraina allerede og Russland har overhodet ikke hatt en god fremgang eller særlig støtte fra sine allierte eller eget folk. Se bare på reaksjonene til ogliarkene, og deres døtre. Kina snakker om fredsmekling. Hadde Trump sittet ved makta hadde det kanskje allerede vært atomkrig, men nå er det Biden som er en roligere og mindre krigshissende type. Begge sider uttrykker at de ikke vil bruke atomvåpen. Det skal mye til før krigen eskalerer over alle vidder, folkens, selv om det ser mørkt ut. Beredskap er bra; jeg har hamstret en pakke jod til ungene, tørrvarer og vann selv. Og har utstyr ellers til oppvarming og mat. Men utover det er jeg ikke redd. Historien tilsier vel strengt tatt at Russland var langt mer moderat i sin krigshissing da Trump var president. Så kan man selvsagt spekulere i hva det skyldes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 4. mars 2022 #26 Del Skrevet 4. mars 2022 (endret) J ryzorwarlock skrev (1 time siden): Herregud.. Putin blir ikke å angriper flere land, nå må folk slutte å trø inn alt drit som folk sier på nettet. Hva er vitsen med å være redd noe som ikke har skjedd enda? Det blir som å overtenke "Det er en asteroide i verdensrommet, EN dag kan den KANSKJE treffe jorda"? Skal du sitte og tenke på det resten av livet?.. det er på tide at folk våkner litt opp og slutter og tru at det kommer til å bli 3 verdenskrig. Ukraina og russia har en konflikt som dem må ordne opp i, enkelt å greit. Putin tør ikke å angripe noen land som norge.. Da får putin hele verden etter seg iløpet av minuttet. Skjer det så skjer det, det er ingenting du kan gjøre med det en å vente. Fin lesing. Forsåvidt enig. Man må også tenke på at svært få mennesker vil ha en 3.verdenskrig. Det er fortsatt så mye kjærlighet i verden. VG og NRK hauser og oppdaterer hvert eneste minutt. Når jeg går over til de Tyske nettavisene er de mye mer "nøytrale" eller balanserte. Vi er et lite land, og derfor muligens ikke så redde for å "skremme" og få ting veldig hausa opp. Blir mye penger på VG nå vettu. Syntes også det er litt ille at de tjener masse penger på detta her.. Ikke nrk, men VG.. Blir nesten beroliga av å gå inn på www.ntv.de f.eks.. Mye mer rolig tone. Du kan jo sjekke selv. Bare trykke på oversette knappen på google chrome. i høyre hjørne av skjermen. Vi må puste med magen, er ikke annet å gjøre. Endret 4. mars 2022 av Becky 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaMargitha Skrevet 4. mars 2022 #27 Del Skrevet 4. mars 2022 PetterKanin skrev (4 timer siden): Historien tilsier vel strengt tatt at Russland var langt mer moderat i sin krigshissing da Trump var president. Så kan man selvsagt spekulere i hva det skyldes. Selv om de var såkalte mer vennlig innstilt til hverandre kunne Trump neppe hindret noen krig. To hissigpropper kan fort bli uvenner og. Uansett hvordan du vrir og vender på det; Putin hadde uansett angrepet Ukraina, Trump eller ei. Og Trump hadde blitt tvunget til å ta en stilling til dette i kraft av USA/NATO. Hvem vet hva som ville vært utfallet da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 4. mars 2022 #28 Del Skrevet 4. mars 2022 BellaMargitha skrev (1 minutt siden): Selv om de var såkalte mer vennlig innstilt til hverandre kunne Trump neppe hindret noen krig. To hissigpropper kan fort bli uvenner og. Uansett hvordan du vrir og vender på det; Putin hadde uansett angrepet Ukraina, Trump eller ei. Og Trump hadde blitt tvunget til å ta en stilling til dette i kraft av USA/NATO. Hvem vet hva som ville vært utfallet da. Jeg har mine tvil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 4. mars 2022 #29 Del Skrevet 4. mars 2022 BellaMargitha skrev (4 timer siden): Jeg er en typisk hysterisk type i utgangspunktet, har barn og er redd for alle farer. Men akkurat nå er jeg nøktern. Vi er én uke inni krigen i Ukraina allerede og Russland har overhodet ikke hatt en god fremgang eller særlig støtte fra sine allierte eller eget folk. Se bare på reaksjonene til ogliarkene, og deres døtre. Kina snakker om fredsmekling. Hadde Trump sittet ved makta hadde det kanskje allerede vært atomkrig, men nå er det Biden som er en roligere og mindre krigshissende type. Begge sider uttrykker at de ikke vil bruke atomvåpen. Det skal mye til før krigen eskalerer over alle vidder, folkens, selv om det ser mørkt ut. Beredskap er bra; jeg har hamstret en pakke jod til ungene, tørrvarer og vann selv. Og har utstyr ellers til oppvarming og mat. Men utover det er jeg ikke redd. Var Trump krigshissig? Han er vel den amerikanske presidenten som har vært minst krigshissig? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 4. mars 2022 #30 Del Skrevet 4. mars 2022 Justlooking skrev (14 minutter siden): Var Trump krigshissig? Han er vel den amerikanske presidenten som har vært minst krigshissig? Jepp. Samtidig er han den som har presset på for bedre finansiering av NATO. Nå er det vanskelig å si at det var feil å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 5. mars 2022 #31 Del Skrevet 5. mars 2022 Her er jeg ganske så avslappet. Jeg ble ganske bekymret da de angrep atomreaktoren,men viste det ikke til datteren min. Eneste gangen jeg har følt meg litt redd, var for noen år siden i London. Jeg er så gammel at jeg godt husker terrorangrep i daværende Øst-og Vest Tyskland og Spania. Her har jeg ikke hamstret mat eller vann. Jodix tabletter har jeg heller ikke i hus. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lady90 Skrevet 5. mars 2022 #32 Del Skrevet 5. mars 2022 (endret) Jeg er også redd, men mest redd for hvordan det skal ende. Ser ikke for meg hvordan det kan ende i det hele tatt, og hva som evt skjer i verden i etterkant. Og hva hvis dette pågår lenge, gudene vet hva putin finner på da... Og hvis sanksjonene fortsetter (også etterpå) Endret 5. mars 2022 av lady90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 5. mars 2022 #33 Del Skrevet 5. mars 2022 Sofakona skrev (På 4.3.2022 den 8.57): Dette er ikke tull... Putin blir diktator idag..og det med Georgia og Moldova er sant Putin har vært diktator i mange år, så om du er så redd så har du i alle fall hatt mange gode år på å ignorere Kreml. Dont stop now 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommermor Skrevet 5. mars 2022 #34 Del Skrevet 5. mars 2022 Det jeg er redd for er den dramatiske forverringen i ytringsfriheten for russere. Putin knebler virkelig ytringsfriheten i sitt eget land. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 5. mars 2022 #35 Del Skrevet 5. mars 2022 Ryddet for brukerdebatt, innlegg kun bestående av videolenke, spekulasjoner og siteringer av slettede innlegg. - Rhodiola, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå