AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #1 Skrevet 4. mars 2022 Jeg og frøkna har vært sammen i 6 år og vært forlovet i 3. Korona satt alt på pause og økonomien gikk i dass så det er nå sånn. Foreldrene våre har ikke møttes enda og det er det en grunn til. Jeg er Norsk og hun og familien var flyktninger. Familien hennes har bodd i Norge i 30 år. Pappa klarer ikke 30 min. uten å snakke om religion, politikk eller innvandring. Han syns religion er den største vitsen i historien. Moren hennes er lik, hun må snakke om de samme temaene men hun er veldig religiøs. Under hver middag så drar hun opp nyheter, politikk og Jesus. Og hun og min far har så ulike meninger som det er mulig å ha og begge to må si det de føler for. Faren min er bare dum, han er kjempeglad i kjæresten min, men han liker ikke andre innvandrere før han blir kjent med dem og skjønner at de kan være allrighte folk. Og faren hennes har alltid slitt med språket her. Han forstår det, men sliter med å snakke. Han er en kjernekar, men det er vanskelig for han å holde en lang samtale på Norsk så han bytter lett over til Engelsk. Faren min kan kanskje fire Engelske ord. Så vår frykt er: Så min far og hennes mor kommer til å kræsje med prat om politikk og så bryter helvete løs når hun nevner Jesus og han sier at det er en dum barnebok som bare idioter tror på og så kommer innvandringspolitikk på bordet. Og når min far skal snakke med hennes far så kommer min far til å be han om å lære seg Norsk. Jeg og frøkna har gitt beskjed til alle om at når de skal møtes så er temaene Politikk, Religion og Innvandring ikke lov å snakke om og at førstemann som tar opp ett av de temaene får dra hjem, men jeg tror ikke de tar oss seriøst. Alle er jo kjempesnille folk egentlig, men faren min og moren hennes kan være korttenkte idioter. Moren min har fått beskjed om å holde pappa i øret og faren hennes tulla og sa han skulle komme med kona i bånd så de to er halvveis klare over at vi er bekymret, men vi er fortsatt litt redde. Uff, vet ikke om jeg trenger råd eller ikke, men det var faktisk deilig å bare skrive det her. Var litt digg å bare få det ut på en eller annen måte😐 Anonymkode: a52ee...931
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå