Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lufter tanker høyt, ingen svar er feil eller rett. Jeg mistet et barn i uke 19. Fødte for to uker siden. Jeg er 37 år og har to barn fra før. Veldig usikker på om jeg skal sette strek her for å verne meg selv mot nye påkjenninger, eller om jeg skal gjøre det jeg instinktivt kjenner på nå, nemlig å gjøre alt i min makt for å bli gravid igjen og fylle tomrommet. Usikker på om jeg får fred om jeg ikke forsøker. Vi har ikke hatt lett for å bli gravide noen gang og prøveperiode vil utsette særlig meg for emosjonelle påkjenninger. Jeg vurderer faktisk å bruke penger på IVF privat, fordi sjansen for at vi lykkes kjappere er bedre enn å forsette uten prevensjon i vår alder og se hva som skjer. På et merkelig vis redd det siste vil være mere stressende og fylt med flere skuffelser og brutt håp over lengre tid. Et klokere valg er kanskje å sette strek her. Barna vi har går i 4. og 6. klasse. Jeg tåler godt en ny babyperiode men det er jo litt egoisme i det, barna mine får det ikke nødvendigvis bedre av å få et småsøsken. Kjenner meg likevel så kjørt, tom og ulidelig trist og full av indre smerte at jeg ikke vet om jeg blir normal igjen uten å iallfall vite at jeg har prøvd å få til dette siste barnet jeg lengter etter, kanskje nå mere enn noen sinne. Lurer også på hvor lenge jeg bør vente. Må være ærlig med meg selv og innse at jeg er så sliten og kjørt nå at kroppen uansett behøver et par måneder på å komme seg. Men så er det alderen da. Kan ikke vente for lenge.

Anonymkode: bde7b...1a1

• Liker 1
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så uendelig trist å høre at du har mistet❤️❤️
jeg velger å svare deg. For jeg vet hva du har gått gjennom og tankene etterpå. 
Vi mistet babyen våres i graviduke 40. Krybbedød i mors liv. Det er det j .. (beklager ordlyden) jeg har gjort .vi hadde heldigvis et barn hjemme som trenge mammaen og pappaen si . Men når h*n var i barnehagen fungerte jeg ikke . Jeg gråt hele tiden .. alle tankene mine gikk til den lille babyen som skulle blitt med hjem. Vi ble planlagt gravid 3 mnd etter vi mistet❤️ Jeg hadde aldri blitt hel igjen. Misforstå med rett hel igjen blir jeg aldri .. men sorgen tar en ny form med tiden. Nå er det snart 3 år siden vi mistet . 
ønsker deg lykke til på veien ❤️Ingenting er rett eller galt , men hva du og din mann ønsker❤️

Anonymkode: dfb7e...65d

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at du bør gjøre det som føles rett for deg. 

Anonymkode: edf0c...76c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så leit å høre, føler sånn med deg. Jeg tror det kan være fint å prøve å bli gravid igjen. Jeg personlig hadde vært redd for å angre senere hvis jeg ikke prøvde. Du vil uansett aldri angre på et barn du har fått. Men kanskje dere skal inngå en slags "pakt" om at hvis du ikke er gravid innen 1 år , så er det kanskje en mening med det? Da har du prøvd i hvert fall. 

Håper livet blir lettere for dere etterhvert.

Anonymkode: 74295...859

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi mistet i andre trimester, og har lagt prøvingen på vent på ubestemt tid. Vi har 2 barn fra før.

Denne opplevelsen var så tøff for meg psykisk med både fødselen og tiden etterpå at jeg vet ikke om jeg takler å gjennomgå det pånytt.

Anonymkode: 3a310...0a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...