Gjest jentekvinne Skrevet 4. mars 2022 #61 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det at han har kjøpt seg inn, må du oppføre. Men du får uansett ikke oppført at han bor der i din skattemelding. Jeg skjønner virkelig ikke greia di, og det kommer til å bli slutt hvis du holder på på denne måten. Anonymkode: 10c2d...318 Du mener at man ikke skal ha noen ønsker eller krav til en som kommer inn i livet ditt?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #62 Skrevet 4. mars 2022 At han ikke har meldt flytting til folkeregistrert er en ting, at han ikke har postadresse hos deg er noe helt annet. Anonymkode: 47cf7...529
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. mars 2022 #63 Skrevet 4. mars 2022 jentekvinne skrev (4 minutter siden): Men han bor jo der sammen med meg? Vi var enig om å bli samboere og alt det innebærer. Det var aldri enighet om å kjøpe en andel i min leilighet og bo hver for oss. Det er jo det som er problemet, det går på følelsen du har på at dere ikke er "ekte" samboere, ikke at han ikke har meldt flytting eller får skattefordeler/ulemper. Du må jo ta en skikkelig prat med han, si hva du føler. Og forklare hva du tenker. Dere er jo sammen selv om han har leiligheten sin og har ting der. Jeg forstår ikke helt hva som er så galt med dette, er du redd for at du føler mer enn han? Forholdet deres blir ikke sterkere eller svakere av at han flytter alt hjem til deg, det sitter i hodet ditt dette. Du er redd for at han ikke har gått all in og det må du forklare til han.
Gjest jentekvinne Skrevet 4. mars 2022 #64 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): At han ikke har meldt flytting til folkeregistrert er en ting, at han ikke har postadresse hos deg er noe helt annet. Anonymkode: 47cf7...529 Hva tenker du er forskjellen? Jeg er ikke nødvendigvis uenig, bare nysgjerrig på hva du mener er forskjellen.
Gjest jentekvinne Skrevet 4. mars 2022 #65 Skrevet 4. mars 2022 Dævendøtte skrev (1 minutt siden): Det er jo det som er problemet, det går på følelsen du har på at dere ikke er "ekte" samboere, ikke at han ikke har meldt flytting eller får skattefordeler/ulemper. Du må jo ta en skikkelig prat med han, si hva du føler. Og forklare hva du tenker. Dere er jo sammen selv om han har leiligheten sin og har ting der. Jeg forstår ikke helt hva som er så galt med dette, er du redd for at du føler mer enn han? Forholdet deres blir ikke sterkere eller svakere av at han flytter alt hjem til deg, det sitter i hodet ditt dette. Du er redd for at han ikke har gått all in og det må du forklare til han. Hvorfor kan han ikke bare melde flytting da? Skjønner ikke problemet. Jeg mener at det går utover forholdet når den ene parten satser alt mens den andre ikke ønsker å diskutere adresseendring en gang.
ajarRun Skrevet 4. mars 2022 #66 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ulovlig, og dessuten dumt. F.eks må man som oftest ha vært registrert to år på samme adresse for ulike fordeler (begunstigelse i livsforsikringer dere trolig har på jobb, muligens hjelp til assistert befruktning etc). Anonymkode: d5f46...0a3 Bare si det var "uryddig" og for lenge siden så glemmer alle den saken. 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. mars 2022 #67 Skrevet 4. mars 2022 jentekvinne skrev (2 minutter siden): Hvorfor kan han ikke bare melde flytting da? Skjønner ikke problemet. Jeg mener at det går utover forholdet når den ene parten satser alt mens den andre ikke ønsker å diskutere adresseendring en gang. Snakk ordentlig med han da, og si hva du føler. Vil han ikke snakke om det, hadde jeg vurdert om forholdet var liv laga. Fordi man skal kunne snakke om alt i et forhold og det skal være gjensidig respekt og aksept for den andre. Jeg forstår deg litt, så ingen fare. Er selv en person som går all in på det meste. Men jeg hadde også gitt KLAR beskjed om hvordan jeg ønsker å ha det, så hadde vi diskutert og snakket om en løsning som begge hadde vært fornøyde med.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #68 Skrevet 4. mars 2022 Spørsmålet er jo om dere har hatt dialog på dette? Altså - har dere snakket sammen om hvorvidt dere begge ønsker å være samboere? Og i fall ja, hvilken form dette samboerskapet skal ha? En slik samtale må være uten trusler, press eller sanksjoner. Den er altså ikke en samtale om du først sier "enten er vi samboere eller så går jeg fra deg". Da er du en part som utøver makt og dere kan ikke samtale før du godtar at han har meninger om deres forhold som er like viktige som dine. Hans behov for å ha sitt eget hjem er verken urimelig, unormalt eller truende. Det er hans trygghet det står i. At du ønsker nekte han denne tryggheten oppleves nok for han som aggressivt, nettopp fordi den er det. At et par på deres alder velger å særbo er også helt normalt og ikke noe å skape styr rundt. Hvorfor har du så stort behov for å kontrollere en partner? Føler du at et forhold der dere er likeverdige er uten verdi? Jeg tror du må se hardt på deg selv i speilet, ts, og spørre hvorfor du ikke tør å være raus mot en partner. Anonymkode: 5ffb2...3c1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #69 Skrevet 4. mars 2022 Det kan jo hende han bare trives veldig godt hos seg selv og syns det er vanskelig å forlate den helt. Jeg ser egentlig ikke helt problemet med at han oppbevarer en del der som koffert osv. Da får jo du også bedre plass hjemme. Anonymkode: c3734...0fd 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #70 Skrevet 4. mars 2022 8 minutter siden, jentekvinne said: Hvorfor kan han ikke bare melde flytting da? Skjønner ikke problemet. Jeg mener at det går utover forholdet når den ene parten satser alt mens den andre ikke ønsker å diskutere adresseendring en gang. Men hva vil du med tråden? Du forteller i første innlegg at han ikke vil endre adresse og nekter å diskutere det. Da er det vel allerede et faktum? Anonymkode: ac879...c6c 1
Gjest jentekvinne Skrevet 4. mars 2022 #71 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Spørsmålet er jo om dere har hatt dialog på dette? Altså - har dere snakket sammen om hvorvidt dere begge ønsker å være samboere? Og i fall ja, hvilken form dette samboerskapet skal ha? En slik samtale må være uten trusler, press eller sanksjoner. Den er altså ikke en samtale om du først sier "enten er vi samboere eller så går jeg fra deg". Da er du en part som utøver makt og dere kan ikke samtale før du godtar at han har meninger om deres forhold som er like viktige som dine. Hans behov for å ha sitt eget hjem er verken urimelig, unormalt eller truende. Det er hans trygghet det står i. At du ønsker nekte han denne tryggheten oppleves nok for han som aggressivt, nettopp fordi den er det. At et par på deres alder velger å særbo er også helt normalt og ikke noe å skape styr rundt. Hvorfor har du så stort behov for å kontrollere en partner? Føler du at et forhold der dere er likeverdige er uten verdi? Jeg tror du må se hardt på deg selv i speilet, ts, og spørre hvorfor du ikke tør å være raus mot en partner. Anonymkode: 5ffb2...3c1 Han har jo kjøpt seg inn i min leilighet for over et år siden og vi var enige om å være samboere? Jeg ba aldri om at han skulle selge den leiligheten. Jeg har ikke presset han, han har gjort alt helt frivillig. Men nå er det gått så lang tid at jeg føler det blir for dumt å ikke å ha felles adresse. Dette er mine behov - hvorfor skal de være mindre betydningsfull enn hans?
Gjest jentekvinne Skrevet 4. mars 2022 #72 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hva vil du med tråden? Du forteller i første innlegg at han ikke vil endre adresse og nekter å diskutere det. Da er det vel allerede et faktum? Anonymkode: ac879...c6c Ønsker å høre om dette er normalt og om det er andre som har tilsvarende erfaring. Er det ikke derfor Kvinneguiden har et forum?
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #73 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er ulovlig, og dessuten dumt. F.eks må man som oftest ha vært registrert to år på samme adresse for ulike fordeler (begunstigelse i livsforsikringer dere trolig har på jobb, muligens hjelp til assistert befruktning etc). Anonymkode: d5f46...0a3 De er i 40-årene, så hjelp til assistert befruktning i Norge kan de jo bare glemme uansett. Anonymkode: e843f...47c 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #74 Skrevet 4. mars 2022 jentekvinne skrev (29 minutter siden): Hva tenker du er forskjellen? Jeg er ikke nødvendigvis uenig, bare nysgjerrig på hva du mener er forskjellen. Forskjellen er at en kan kun ha en bostedsadresse, men postadressen kan være noe helt annet. Så han kan ha meldt flytting og ikke endret postadressen. Anonymkode: 47cf7...529
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #75 Skrevet 4. mars 2022 1 minutt siden, jentekvinne said: Ønsker å høre om dette er normalt og om det er andre som har tilsvarende erfaring. Er det ikke derfor Kvinneguiden har et forum? Jeg er ikke ute etter å bestemme hva du må spørre om, jeg forstår bare ikke hvilken forskjell det gjør hva andre måtte mene om situasjonen. Det er jo ikke hypotetisk for deg, hvis han står på sitt og nekter å diskutere det. Da er det vel et mer presserende spørsmål hvilke konsekvenser det skal få? Anonymkode: ac879...c6c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #76 Skrevet 4. mars 2022 jentekvinne skrev (7 timer siden): Han har kjøpt seg inn med penger. Leiligheten står fortsatt 100% på meg for å unngå at han skulle betale dokumentavgift. Det står i avtalen at hans andel er 50%. Men jeg får et forklaringsproblem for Skatteetaten når det kommer inn et par millioner på konto uten å oppføre samboerskap. Så jeg skal gjøre alt etter boken og loven. Var boligen din nedbetalt? jentekvinne skrev (7 timer siden): Han har kjøpt seg inn hos meg og for å unngå at han skulle betale dokumentavgift valgte vi å ikke tinglyse det. Jeg tenker også at adresseendring er kjapt gjort. Det verste er å bli utelatt fra avgjørelsene han tar uten å diskutere med meg. Det er jo et bevisst valg å ikke melde flytting. Jeg har spurt om det tidligere og han spør hvorfor det er så viktig for meg. jentekvinne skrev (7 timer siden): Jeg må oppgi hvorfor jeg fikk overført et par mill fra han i fjor, det er skattetaten ganske interessert i. Har skatteetaten etterspurt opplysninger om dette? jentekvinne skrev (4 timer siden): Hvorfor kan han ikke bare melde flytting da? Skjønner ikke problemet. Jeg mener at det går utover forholdet når den ene parten satser alt mens den andre ikke ønsker å diskutere adresseendring en gang. Den eneste grunnen jeg kan se er jo at han da må skatte av gevinsten ved salg. Han har gjort det på denne måten for å slippe å skatte av gevinst på begge leilighetene, ellers må han jo skatte av den han ikke er folkeregistret på. Ettersom han ikke har kjøpt seg formeldt inn så stiller han vel litt dårligere rettslig dersom du skulle falle fra eller nekte å utbetale hans andel ved et slag. Anonymkode: f2b6f...f91
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #77 Skrevet 4. mars 2022 Han er faktisk veldig smart og har lurt deg, ts. Han beholder leiligheten sin mens den øker i verdi. Han har kjøpt seg inn i din leilighet, som også kommer til å øke i verdi. Når deres forhold tar slutt, må du kjøpe han ut eller selge leiligheten din. Han har tjent mye penger og det eneste du gnåler om er at han ikke har endret adressen sin. Anonymkode: a7f9c...737 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #78 Skrevet 5. mars 2022 Er det flere leiligheter han er deleier i? For han er jo kjempesmart. Han har i hvertfall 2 eiendommer han får verdistigningen av, og har han penger, er metaller og eiendom den smarteste invisteringen. Han følger jo loven på den måten at han har en bostedsadresse - bare ikke hos deg. Anonymkode: 1fc80...d26 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå