AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #1 Skrevet 4. mars 2022 Hei alle prøvere der ute.! Jeg og mannen ble gravide etter 3 forsøk i 2020, dessverre endte dette svangerskapet i dødfødsel. Mannen min ønsket å starte å prøve igjen umiddelbart, så vi gjorde det. Selv om jeg mentalt var ikke med før "fullgått" svangerskap. Vi har ikke lykkes med å bli gravide igjen, Som om ikke det var nok fikk vi i desember vite at mannen har lavt antall spermier. Jeg har gått på Letrozol 2,5 mg siden august. Fikk for 1 uke siden påvist PCOS på Ullevål da vi videre skal gjennom ICSI. Gynekologen har brukt lengre tid på henvisning enn han trengte så egentlig skulle vi vært lenger ut i prosessen. Dagene føles uendelig lange ut. Det er lang ventetid på ICSI, så vi får nok ikke hjelp før sensommer.. Hadde flere gravide med meg i svangerskapet med barnet vi mistet og flere kommer strømmende på. Også nylig i nær familie. Jeg føler meg helt forferdelig , knust og nedbrutt. Helt umenneskelig å stå i og jeg føler problemene kommer på løpende bånd. At det skal være så forferdelig vanskelig og vondt å få til. Noe som skal være så fint og flott har snudd seg til å bli et rent helvete. Vi vet at et eventuelt neste svangerskap byr på risiko for gjentagelse. Vi skal dermed benytte Acetylsalisylsyre og senere Fragmin. I tillegg utgjør PCOS en rekke risikoer mtp spontanabort, prematur fødsel osv. Eggløsningsstimulering før ICSI utgjør også en risiko for Ovarisk Hyperstimuleringssyndrom (OHSS), noe som kan være svært farlig for meg. Kjenner hele denne prosessen ødelegger meg og ingen ende tar. Er det noen der ute som har noen solskinnshistorier som er lignende i hva vi nå opplever? Kunne vært godt å høre noen som har klart seg gjennom dette Hilsen sårbar dame Anonymkode: 253a7...724
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå