miss Skrevet 28. oktober 2005 #1 Skrevet 28. oktober 2005 Får stadig opp meld. om lite disk plass på disk C Prøvde disk opprydding,men den vil ikke kjøre! Diskdefragmentering,det er bare 4 % lrdig plass på disk c og må slette Filer på harddisken! Hva og hvordan gjør jeg dette? Hva kan slettes med sikkerhet? Maskinen er veldig treg Dette er vel noe av grunnen sikkert Hjelp meg de som kan. Takk
vilde Skrevet 28. oktober 2005 #2 Skrevet 28. oktober 2005 Enten, kjøp en ny disk:) Hvor stor disk har du? Eller du kan: - avinstallere program du ikke bruker - brenne ut dokumenter, bilder etc på en dvd eller cd'er, slik at disse ikke tar så stor plass. Jeg ville gått til Kontrollpanel->LEgg til eller fjern programmer og sett på listen er hva som kan slettes!
Cronos Skrevet 28. oktober 2005 #3 Skrevet 28. oktober 2005 Gode forslag. Du har sikkert endel filer på harddisken som kan slettes. Jeg ville søkt igjennom C: for store filer. I tillegg så er det slik at Windows fyller seg opp etterhvert som tiden går. Den kan etterhvert inneholde mye "dritt". Det eneste som skikkelig hjelper, i min erfaring, er å formattere hele harddisken, og legge inn Windows på nytt. Men det er jo også en viss prosess. Ellers finnes det et par program som kanskje hjelper deg litt: G-Lock Temp Cleaner eller iISystem Wiper
miss Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2005 Takk Selv om j ikke helt skjønner....hvordan d skal gjøres!!!! Hvor stor haddisk jeg har???Hakke peiling jeg Er så redd for å fjerne noe som IKKE skal fjernes jeg da......
Gjest *Snart medlem* Skrevet 28. oktober 2005 #5 Skrevet 28. oktober 2005 Ligger dokumentene dine på c: ? I så fall ville jeg flyttet dem over til en annen partisjon - har du mye dokumenter og bilder og annet kan dette ta *mye* plass! Ellers får du se om det er noen programmer du kan avinstallere som du ikke bruker.
Cronos Skrevet 28. oktober 2005 #6 Skrevet 28. oktober 2005 De to programmene jeg nevnte er veldig selvforklarende. Stort sett sletter de bare ting som skal slettes. Skal ikke være noe farlig.
Gjest Lea Skrevet 28. oktober 2005 #7 Skrevet 28. oktober 2005 Kjøp deg en ekstrern disk og flytt dokumenter/bilder/filmer/musikk over på denne. Avinstaller programmer du aldri bruker og prøv igjen. Størrelsen på harddisken finner du ved å gå inn på min datamaskin og markere C: I XP får du da som regel informasjonen i en "marg" til venstre. Ellers kan du høyreklikke på C: og velge egenskaper. Du kan evt. brenne noen CD-er med dokumenter som du ikke trenger på PC-en om du har mulighet til det (og ikke øsnker å investere i en ekstern harddisk).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå