AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #1 Skrevet 3. mars 2022 Kom fram at han vil ha 2 ukers ferie alene og kun 1 uke sammen med meg, vært sammen et års tid og aldri vært i et forhold før der man ikke er sammen hele ferien. Nå bor vi ikke sammen, men ses noen dager hver uke. Jeg ble så skuffet, tenker seriøst om han ikke har følelser for meg men er sammen med meg bare for å ha noen. Hvem ønsker ikke å være sammen i noen uker når vi ikke har den muligheten til vanlig ? Ville du blitt skuffet ? Anonymkode: 7d9da...fb4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #2 Skrevet 4. mars 2022 Har aldri vært i et forhold der man er sammen med kjæresten hele ferien, så hadde ikke blitt skuffa, nei. Anonymkode: 4910d...3f6 9
Silva Pluvialis Skrevet 4. mars 2022 #3 Skrevet 4. mars 2022 Er han introvert og du ekstrovert? Har du tid som kjærlighetsspråk, men han ikke? 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #4 Skrevet 4. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Kom fram at han vil ha 2 ukers ferie alene og kun 1 uke sammen med meg, vært sammen et års tid og aldri vært i et forhold før der man ikke er sammen hele ferien. Nå bor vi ikke sammen, men ses noen dager hver uke. Jeg ble så skuffet, tenker seriøst om han ikke har følelser for meg men er sammen med meg bare for å ha noen. Hvem ønsker ikke å være sammen i noen uker når vi ikke har den muligheten til vanlig ? Ville du blitt skuffet ? Anonymkode: 7d9da...fb4 Nei hadde ikke blitt skuffet, 1 uke sammen når vi ikke bor sammen passer i masse hvis Anonymkode: 193c2...142 7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #5 Skrevet 4. mars 2022 Jeg har heller aldri vært i forhold der vi ikke har tilbrakt hele ferien sammen, og jeg har vært i en del forhold, så for meg høres det rart ut Anonymkode: d1837...4a5 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #6 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kom fram at han vil ha 2 ukers ferie alene Anonymkode: 7d9da...fb4 Aleine, sier du, mener du at han er med andre enn deg? Eller skal han bokstavelig talt være helt aleine? Anonymkode: 4910d...3f6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #7 Skrevet 4. mars 2022 Hadde blitt veldig skuffet om han ikke ville hatt hele ferien med med meg. Kam ta bort at han ville hatt noe av ferien alene med sine barn, er det det som er greia? Isåfall kan jeg forstå det litt. Anonymkode: 865ba...205 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #8 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kom fram at han vil ha 2 ukers ferie alene og kun 1 uke sammen med meg, vært sammen et års tid og aldri vært i et forhold før der man ikke er sammen hele ferien. Nå bor vi ikke sammen, men ses noen dager hver uke. Jeg ble så skuffet, tenker seriøst om han ikke har følelser for meg men er sammen med meg bare for å ha noen. Hvem ønsker ikke å være sammen i noen uker når vi ikke har den muligheten til vanlig ? Ville du blitt skuffet ? Anonymkode: 7d9da...fb4 Ja, jeg ville blitt skuffet, og sett på forholdet som lite seriøst... Er det det? Har dere noen fremtidsplaner? Eller er det bare en midlertidig greie? Anonymkode: 2d5b6...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #9 Skrevet 4. mars 2022 Det er jo litt vesentlig her om dere er 19 eller 40, med barn fra før eller ikke osv. Anonymkode: c135f...f6d 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #10 Skrevet 4. mars 2022 Nå lurer jeg litt på hva du mener med alene. Skal dere være bortreist sammen i en uke/bo sammen en uke og ellers møtes som vanlig eller møtes som vanlig en uke og ikke se hverandre resten? Førstnevnte syns jeg er helt innafor pg det jeg ville ønsket selv dersom vi ikke bodde sammen. Anonymkode: 07db0...4ec 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #11 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei hadde ikke blitt skuffet, 1 uke sammen når vi ikke bor sammen passer i masse hvis Anonymkode: 193c2...142 masse hvis? Anonymkode: 24d54...798 1
got2go Skrevet 4. mars 2022 #12 Skrevet 4. mars 2022 Nei. Han må få styre ferien sin som han selv vil.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #13 Skrevet 4. mars 2022 Jeg hadde ikke blitt skuffet. Jeg hadde ikke hatt anledning til å vært mer på ferie med kjæreste heller. Dvs.. det hadde ikke vært prioritert. Jeg hadde vært med mine barn, dessuten har jeg avtale om noen dager sammen med ei venninne. Anonymkode: 7975f...de8 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #14 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kom fram at han vil ha 2 ukers ferie alene og kun 1 uke sammen med meg, vært sammen et års tid og aldri vært i et forhold før der man ikke er sammen hele ferien. Nå bor vi ikke sammen, men ses noen dager hver uke. Jeg ble så skuffet, tenker seriøst om han ikke har følelser for meg men er sammen med meg bare for å ha noen. Hvem ønsker ikke å være sammen i noen uker når vi ikke har den muligheten til vanlig ? Ville du blitt skuffet ? Anonymkode: 7d9da...fb4 Tenker du at han ikke skal besøke familie og venner og pleie sine andre viktige kontakter fordi havner i et forhold? Er i så fall dette noe du gjør (om så: det er en skikkelig dårlig ide - en partner er en partner, ikke et helt sosialt nettverk)? Eller tenker du at dere sammen først skal besøke hans slekt og venner og så din slekt og venner? Og at dere begge skal lide dere gjennom kontakt med folk dere ikke har valgt selv og kanskje ikke liker halve ferien i tillegg til at dere får mindre tid med egne, valgte folk? Altså - den pliktrunda gjør de fleste når de får felles barn. Før det har den ingen reel verdi. Anonymkode: b838c...268 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #15 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er jo litt vesentlig her om dere er 19 eller 40, med barn fra før eller ikke osv. Anonymkode: c135f...f6d Dette. Vi må ha flere opplysninger. Jeg kan være enig i at 1/3 er litt lite. Første ferien sammen etter et år var vel kjæresten og jeg i hvert fall sammen to uker. Da benyttet vi anledningen til å reise langt. Anonymkode: 47666...0d7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #16 Skrevet 4. mars 2022 Dere bor ikke sammen, og er sammen kun et par dager i uka i hverdagen. Hvorfor trodde du det var naturlig å hoppe fra det, en løsere forpliktelse, til å dedikere hele 3 sammenheng uker til bare deg og parforholdet? De første årene i et forhold er det da både naturlig og vanlig at en har deler av ferien til sine egne ting. Deler opp i kjæresteferie, og tur med venner, besøke familie eller egentid i fjellet. Anonymkode: 045b4...813 3
Hippogriff Skrevet 4. mars 2022 #17 Skrevet 4. mars 2022 Jeg er omvendt, hadde syntes det var veldig rart om en kjæreste etter bare ett år skulle legge beslag på hele ferien min. Jeg ønsker å gjøre egne ting også. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #18 Skrevet 4. mars 2022 Hadde ikke blitt skuffet nei, vi tilbringer heller ikke hele ferien sammen selv om vi bor sammen. Anonymkode: e94f2...02e 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #19 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tenker du at han ikke skal besøke familie og venner og pleie sine andre viktige kontakter fordi havner i et forhold? Er i så fall dette noe du gjør (om så: det er en skikkelig dårlig ide - en partner er en partner, ikke et helt sosialt nettverk)? Eller tenker du at dere sammen først skal besøke hans slekt og venner og så din slekt og venner? Og at dere begge skal lide dere gjennom kontakt med folk dere ikke har valgt selv og kanskje ikke liker halve ferien i tillegg til at dere får mindre tid med egne, valgte folk? Altså - den pliktrunda gjør de fleste når de får felles barn. Før det har den ingen reel verdi. Anonymkode: b838c...268 Vi gjorde den "pliktrunden" før vi fikk barn. Det var verdifullt for da fikk vi kjenne på hvordan det var før vi fikk barn. Det er utrolig kjipt å oppdage at man ikke egentlig får det til å funke og man hater det, men så har man barn sammen. Det har jeg gjort med alle mine kjærester/samboere og det har vært noe begge i forholdet ønsket. Har du forsøkt å snakke med ham om hvilke forventninger han har og hva som er hans mål for dette forholdet? Vet du om hans mål for fremtiden (ekteskap om 2, 10, 15 år eller aldri?) er kompatibelt med dine mål? Anonymkode: 89950...489
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #20 Skrevet 4. mars 2022 Etter ett år synes jeg ikke dette er rart. Vi var også mye på ferie fra hverandre i begynnelsen, ofte med egne venner. Anonymkode: 27890...2df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå