AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #1 Skrevet 3. mars 2022 Jeg får ofte urinveisinfeksjon etter sex, selv om jeg går på do og tisser og dusjer meg etterpå. Det skyldes jo at det kommer avføringsbakterier opp i vaginaen, men forstår ikke helt hvorfor dette skjer så ofte med meg når jeg er renslig og det ikke er noe "dobbeldipping" i vagina og analen (har ikke analsex). Det har skjedd både med fast partner og med one night stands. Er det guttene som er urenslige? Erfaringer, anyone? Anonymkode: 65acf...7c2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #2 Skrevet 3. mars 2022 Du har tarmbakterier som er ekstra dyktige på å infisere urinveiene. Evt kan man få antibiotika å ta rett før sex. Har man fast partner og hyppig samleie, anbefaler jeg at du får en time hos urolog. I tillegg: jo mer du barberer og vasker med såpe, jo mer fjerner du av kroppens naturlig forsvar mot tarmbakteriene; dvs den naturlige bakteriefloraen i vagina/ vulva. Anonymkode: ae0ff...cd6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #3 Skrevet 3. mars 2022 Nei, det har jeg aldri fått. Har dog noen venninner som er plaget med det samme, og de sier at man har lettere for å få det igjen hvis man først har fått det. Det har visst legen bekreftet. Anonymkode: 6990e...5d1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #4 Skrevet 3. mars 2022 Jeg har fått uvi av å bli FINGRET! Fikk ALLTID uvi av all slags sex. Det som hjelper meg er å drikke veldig surt jevnlig, feks grapefrukt juice sånn at veggene i urinveiene og blæra holder seg glatte og sure, bakterier er ikke så glade i det. Drikke mye i løpet av dagen sann at jeg får tissa masse etrer sex. Krever litt styr og planlegging, men verdt det. Anonymkode: 8688f...2e1
BarbaraS Skrevet 3. mars 2022 #5 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har tarmbakterier som er ekstra dyktige på å infisere urinveiene. Evt kan man få antibiotika å ta rett før sex. Har man fast partner og hyppig samleie, anbefaler jeg at du får en time hos urolog. I tillegg: jo mer du barberer og vasker med såpe, jo mer fjerner du av kroppens naturlig forsvar mot tarmbakteriene; dvs den naturlige bakteriefloraen i vagina/ vulva. Anonymkode: ae0ff...cd6 TS her. Jeg vasker meg bare med vann eller intimsåpe nedentil, men jeg barberer meg. Hva kan en urolog gjøre?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #6 Skrevet 3. mars 2022 Jeg har ikke vært plaget med det, men vet det skjer med noen. For enkelte 'hjelper det' å bytte partner , andre er bare ekstra sårbare for infeksjoner fordi urinrøret er kort og kanskje ganske 'åpent' . Anonymkode: 448b5...db0
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #7 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg får ofte urinveisinfeksjon etter sex, selv om jeg går på do og tisser og dusjer meg etterpå. Det skyldes jo at det kommer avføringsbakterier opp i vaginaen, men forstår ikke helt hvorfor dette skjer så ofte med meg når jeg er renslig og det ikke er noe "dobbeldipping" i vagina og analen (har ikke analsex). Det har skjedd både med fast partner og med one night stands. Er det guttene som er urenslige? Erfaringer, anyone? Anonymkode: 65acf...7c2 Nei det er ikke guttene som er urenslige. Det er vanlig å få uvi etter sex. Det er helt umulig å fjerne alt av bakterier fra underlivet. Dessverre har vi kvinner hullene for tett på hverandre. Problemet er at noen av oss har en svakhet i slimhinnene som gjør at vi får infeksjon igjen og igjen, mens andre aldri får det. Dette fordi imunnforsvaret og slimhinner er forskjellig. Det er også slik at har man først begynt den rund dansen med infeksjon har det lettere for å komme tilbake. Vil anbefale deg å få en resept på selexid hos lege og ta en hver gang du har sex, dette forutsetter at du ikke har penetrerende sex mer enn et par gang i uken selvfølgelig. Du kan ikke gå på dette for ofte. Anonymkode: c4971...c87
BarbaraS Skrevet 3. mars 2022 #8 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har fått uvi av å bli FINGRET! Fikk ALLTID uvi av all slags sex. Det som hjelper meg er å drikke veldig surt jevnlig, feks grapefrukt juice sånn at veggene i urinveiene og blæra holder seg glatte og sure, bakterier er ikke så glade i det. Drikke mye i løpet av dagen sann at jeg får tissa masse etrer sex. Krever litt styr og planlegging, men verdt det. Anonymkode: 8688f...2e1 Interessant. Det skal jeg prøve! Takk for tips. TS
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #9 Skrevet 3. mars 2022 Jeg var mye plaget med dette da jeg var yngre, helt til en lege sa at jeg måtte vere flink til å gå på do og tisse etter sex, da "spylte" jeg ut bakterier som eventuelt var komt opp i urinrør. Etter jeg fikk dette tipset forsvant plagene mine. Anonymkode: 439b8...2c3
BarbaraS Skrevet 3. mars 2022 #10 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei det er ikke guttene som er urenslige. Det er vanlig å få uvi etter sex. Det er helt umulig å fjerne alt av bakterier fra underlivet. Dessverre har vi kvinner hullene for tett på hverandre. Problemet er at noen av oss har en svakhet i slimhinnene som gjør at vi får infeksjon igjen og igjen, mens andre aldri får det. Dette fordi imunnforsvaret og slimhinner er forskjellig. Det er også slik at har man først begynt den rund dansen med infeksjon har det lettere for å komme tilbake. Vil anbefale deg å få en resept på selexid hos lege og ta en hver gang du har sex, dette forutsetter at du ikke har penetrerende sex mer enn et par gang i uken selvfølgelig. Du kan ikke gå på dette for ofte. Anonymkode: c4971...c87 TS her. Jeg fikk faktisk en alvorlig allergisk reaksjon sist jeg tok Selexid, så den kan jeg ikke ta lenger. Må få noe annet neste gang jeg får det. Så det er ganske kjipt Man vil jo ikke bli avhengig av antibiotika heller 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #11 Skrevet 3. mars 2022 Det kan være du er uheldig og har en litt ugunstig plassering av urinrøret. Åpning for urin kan være hvor som helst sånn ca mellom klitoris og åpningen til skjeden. Noen har den til og med rett innenfor åpningen til skjeden. Er urinrøret nært eller i skjedeåpningen, så vil det være lettere at det dyttes bakterier opp der under helt vanlig penis-i-vagina sex. Noen er veldig plaget med dette ❤️ Anonymkode: a91d5...ec6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #12 Skrevet 3. mars 2022 Kan anbefale å bruke Hiprex forebyggende. Har funka for meg❤️ Anonymkode: 6e268...570 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå