AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #1 Skrevet 3. mars 2022 Samboeren min var alvorlig syk, men klarte seg og overlevde. Etter dette har han blitt aggressiv og mye sinna. Det føles ut som at jeg lever under psykisk mishandling. Han blir fort sint hvis jeg sier noe som er feil i hans hode, eller som han tror er rettet mot han. Men jeg aner ikke hva som trigger sinnet. Det kan være alt fra at vi sitter å har en hyggelig samtale og spøker hvor han plutselig blir sint for noe jeg sier, til at jeg sier hade feil. Han er sånn med barna også. Jeg ønsker å si minst mulig og være minst mulig med han, men da blir han sint da også. Jeg går virkelig på eggskall rundt han og er mentalt sliten pga dette. Uansett hva jeg gjør blir det feil. Han kommer med mye stygge spøker rettet mot meg og eldstemann. Ofte hever han stemmen og blir aggressiv selv i helt vanlige samtaler. Jeg har tatt dette opp med han flere ganger, men da blir han utrolig forbanna og langer ut om alt som er feil med meg. Vi har planer om å gifte oss til sommeren, men jeg kan jo ikke gifte meg med han slik han er nå 😔 Dette er så vondt. Anonymkode: 203c6...1f6 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #2 Skrevet 3. mars 2022 Svaret er enkelt. Forlat han. Dette høres forferdelig ut Anonymkode: e5a02...344 1
lillevill Skrevet 3. mars 2022 #3 Skrevet 3. mars 2022 Kreft? Fikk han cellegift behandling? Stråling? Mulig hans hjerne har fått gjennomgå og han har forandret personlighet. Det kan skje med de som har vært veldig syke og fått slike midler i systemet. Er det noe sånt? Skjedde med moren min ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #4 Skrevet 3. mars 2022 lillevill skrev (2 minutter siden): Kreft? Fikk han cellegift behandling? Stråling? Mulig hans hjerne har fått gjennomgå og han har forandret personlighet. Det kan skje med de som har vært veldig syke og fått slike midler i systemet. Er det noe sånt? Skjedde med moren min ihvertfall. Så leit ❤️ Må ha vært vondt å stå i. Ikke kreft. Vil ikke gå inn på eksakt hva, men kan påvirke hjernen ja 😔 men de vet for lite om det enda. Ts Anonymkode: 203c6...1f6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #5 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Svaret er enkelt. Forlat han. Dette høres forferdelig ut Anonymkode: e5a02...344 Ja, det er vondt. Han skal på rehabilitering snart samt psykolog timer, så har et håp om at det endrer seg. Men er redd da han ikke har så god selvinnsikt nå som kan stå i veien for han. Ts Anonymkode: 203c6...1f6 1
lillevill Skrevet 3. mars 2022 #6 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Så leit ❤️ Må ha vært vondt å stå i. Ikke kreft. Vil ikke gå inn på eksakt hva, men kan påvirke hjernen ja 😔 men de vet for lite om det enda. Ts Anonymkode: 203c6...1f6 Jaa men man greier nå alt mulig..:) alt man kan gjøre er å kjempe for ungene sin del. Ungene fortjener å ha en god barndom.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #7 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, det er vondt. Han skal på rehabilitering snart samt psykolog timer, så har et håp om at det endrer seg. Men er redd da han ikke har så god selvinnsikt nå som kan stå i veien for han. Ts Anonymkode: 203c6...1f6 Be om å få bli med i noen timer med psykologen, slik at denne siden av han også kommer fram. Det er ikke godt å si om denne endringen i personlighet er varig, eller om det kan skyldes f.eks depresjon eller noe etter alvorlig sykdom. Men jeg hadde ikke giftet meg slik ting er nå, og jeg hadde hatt lav terskel for å gå. Jeg hadde gått om det viser seg at dette ikke «bare» er psykiske vansker. Anonymkode: 7f0d6...217 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #8 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Be om å få bli med i noen timer med psykologen, slik at denne siden av han også kommer fram. Det er ikke godt å si om denne endringen i personlighet er varig, eller om det kan skyldes f.eks depresjon eller noe etter alvorlig sykdom. Men jeg hadde ikke giftet meg slik ting er nå, og jeg hadde hatt lav terskel for å gå. Jeg hadde gått om det viser seg at dette ikke «bare» er psykiske vansker. Anonymkode: 7f0d6...217 Ja, å være med til psykologen etterhvert er nok lurt. Ja, da må nok jeg gå også hvis det er varig endring. Både for min og barnas del. For dette er ikke levbart 😔 Ts Anonymkode: 203c6...1f6
Gjest LysOgVarme Skrevet 4. mars 2022 #10 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Samboeren min var alvorlig syk, men klarte seg og overlevde. Etter dette har han blitt aggressiv og mye sinna. Det føles ut som at jeg lever under psykisk mishandling. Han blir fort sint hvis jeg sier noe som er feil i hans hode, eller som han tror er rettet mot han. Men jeg aner ikke hva som trigger sinnet. Det kan være alt fra at vi sitter å har en hyggelig samtale og spøker hvor han plutselig blir sint for noe jeg sier, til at jeg sier hade feil. Han er sånn med barna også. Jeg ønsker å si minst mulig og være minst mulig med han, men da blir han sint da også. Jeg går virkelig på eggskall rundt han og er mentalt sliten pga dette. Uansett hva jeg gjør blir det feil. Han kommer med mye stygge spøker rettet mot meg og eldstemann. Ofte hever han stemmen og blir aggressiv selv i helt vanlige samtaler. Jeg har tatt dette opp med han flere ganger, men da blir han utrolig forbanna og langer ut om alt som er feil med meg. Vi har planer om å gifte oss til sommeren, men jeg kan jo ikke gifte meg med han slik han er nå 😔 Dette er så vondt. Anonymkode: 203c6...1f6 Du kan ikke gifte deg med en mann som gjør deg psykisk sliten.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #11 Skrevet 4. mars 2022 Luckie skrev (1 time siden): Er han faren? Ja Ts Anonymkode: 203c6...1f6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #12 Skrevet 4. mars 2022 Ikke gift deg, det er det ikke noe hastverk med. Blir han bedre kan du vurdere det da. Anonymkode: 6496a...39e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #13 Skrevet 4. mars 2022 Dere må utsette bryllupet! Jeg tenker kanskje du og barna kunne hatt godt av samtaler med familievernkontoret? Ikke enkelt når pappa forandrer personlighet.. Og du trenger veiledning på hvordan du kan skjerme barna mot dette. Det er ikke hans feil at han er slik, men det er heller ikke slik at dere må leve med dårlig oppførsel selv om det skyldes ettervirkninger av sykdom. Anonymkode: d8ecb...31d
Hippogriff Skrevet 4. mars 2022 #14 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det er ikke hans feil at han er slik, men det er heller ikke slik at dere må leve med dårlig oppførsel selv om det skyldes ettervirkninger av sykdom. Anonymkode: d8ecb...31d Jeg syns dette var klokt sagt. Man kan fint skille mellom skyld og ansvar. Det er ikke hans feil at han har fått disse utfordringene, men det ER hans ansvar å håndtere det på en slik måte at det blir levelig for deg og barna.
Rosatoast Skrevet 4. mars 2022 #15 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Samboeren min var alvorlig syk, men klarte seg og overlevde. Etter dette har han blitt aggressiv og mye sinna. Det føles ut som at jeg lever under psykisk mishandling. Han blir fort sint hvis jeg sier noe som er feil i hans hode, eller som han tror er rettet mot han. Men jeg aner ikke hva som trigger sinnet. Det kan være alt fra at vi sitter å har en hyggelig samtale og spøker hvor han plutselig blir sint for noe jeg sier, til at jeg sier hade feil. Han er sånn med barna også. Jeg ønsker å si minst mulig og være minst mulig med han, men da blir han sint da også. Jeg går virkelig på eggskall rundt han og er mentalt sliten pga dette. Uansett hva jeg gjør blir det feil. Han kommer med mye stygge spøker rettet mot meg og eldstemann. Ofte hever han stemmen og blir aggressiv selv i helt vanlige samtaler. Jeg har tatt dette opp med han flere ganger, men da blir han utrolig forbanna og langer ut om alt som er feil med meg. Vi har planer om å gifte oss til sommeren, men jeg kan jo ikke gifte meg med han slik han er nå 😔 Dette er så vondt. Anonymkode: 203c6...1f6 Nei du skal selvfølgelig ikke gifte deg med han, hvorfor har dere i det hele tatt planlagt dette bryllupet? Her setter du ikke bare deg selv i traumatiske situasjoner, men barna dine blir nok alvorlig preget av dette for resten av livet. Du som er mor, skal alltid sette barna dine først - og det har du ikke klart å gjøre, men da er det faktisk på tide å sette de først. Du og barna må komme dere bort, ring til Krisesenteret, de kan hjelpe dere. Ikke sett begrensninger for deg selv og livet ditt, ved det å gå fra han. Dette er snakk om barn som kan få alvorlige emosjonelle og psykiske plager resten av livet sitt.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #16 Skrevet 4. mars 2022 Har du snakket med legen hans? Det er lite sannsynlig at han forteller dette til legen sin. Anonymkode: 2142a...8a0 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #17 Skrevet 4. mars 2022 Rosatoast skrev (2 minutter siden): Nei du skal selvfølgelig ikke gifte deg med han, hvorfor har dere i det hele tatt planlagt dette bryllupet? Kan jo hende bryllupet var planlagt før han ble syk....... Anonymkode: 6496a...39e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #18 Skrevet 4. mars 2022 Rosatoast skrev (5 minutter siden): Nei du skal selvfølgelig ikke gifte deg med han, hvorfor har dere i det hele tatt planlagt dette bryllupet? Her setter du ikke bare deg selv i traumatiske situasjoner, men barna dine blir nok alvorlig preget av dette for resten av livet. Du som er mor, skal alltid sette barna dine først - og det har du ikke klart å gjøre, men da er det faktisk på tide å sette de først. Du og barna må komme dere bort, ring til Krisesenteret, de kan hjelpe dere. Ikke sett begrensninger for deg selv og livet ditt, ved det å gå fra han. Dette er snakk om barn som kan få alvorlige emosjonelle og psykiske plager resten av livet sitt. Som sagt så endret han seg etter sykdom. Det skjedde etter noen måneder. Alt er bestilt, invitasjoner er sendt ut osv. Jeg visste aldri at dette ville skje 😔. Jeg fikk også beskjed fra sykehuset at dette mest sannsynlig ikke hadde gjort noe med hodet. Jeg setter ned foten samt skjermer barna. Jeg løper ikke vekk fra far så fort han er syk, men vil prøve å få han bedre først da det kan være psykisk og mulig å behandle. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du snakket med legen hans? Det er lite sannsynlig at han forteller dette til legen sin. Anonymkode: 2142a...8a0 Jeg har snakket med legen hans og han har hjulpet med psykolog og fremskynde rehabiliteringen. Ts Anonymkode: 203c6...1f6 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #19 Skrevet 4. mars 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Alt er bestilt, invitasjoner er sendt ut osv. Jeg visste aldri at dette ville skje 😔. Anonymkode: 203c6...1f6 Det er kun akkurat mars. Du avlyser hele greia med god tids varsel. Anonymkode: adb19...73d
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #20 Skrevet 4. mars 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Det er kun akkurat mars. Du avlyser hele greia med god tids varsel. Anonymkode: adb19...73d Ja, dere skylder på rehabilitering og styr etter sykdom. Alle vil skjønne det. Men du kan ikke gå inn et ekteskap som skremmer barna med åpne øyne.. Anonymkode: d8ecb...31d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå