Gå til innhold

Dere som må/har måttet holde i hånda etc for at barnet skal få sove på kvelden..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må dere også det ved senere oppvåkninger på kvelden/natta? Her må vi holde jenta vår på 1,5 år i hånda for at hun skal sovne på kvelden, det tar som regel 20 min og er bare koselig. Men hun våkner ofte (alt fra 3-7) ganger frem til morgenen, og da må hele prosessen gjentas! Det er dessverre ikke nok å trygge henne i noen sekunder eller minutt, noen ganger må vi holde henne i hånda til hun er i dyp søvn igjen, opptil 10 min. Midt på natta fører dette til at vi tar henne over i vår seng, for da kan vi selv halvsove i mens. Og enda verre er der hvis hun plages med tenner, er syk etc., da har hun behov for å ligge å klemme og «fikle» med hånda eller armen vår hele natta.. dårlig vane, jeg vet, men har ikke klart å gjennomføre avvenning til nå. Men det er det jeg ønsker tips til - hvordan avvenner vi dette på mest mulig skånsom måte?

Anonymkode: 95cc6...2c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Må dere også det ved senere oppvåkninger på kvelden/natta? Her må vi holde jenta vår på 1,5 år i hånda for at hun skal sovne på kvelden, det tar som regel 20 min og er bare koselig. Men hun våkner ofte (alt fra 3-7) ganger frem til morgenen, og da må hele prosessen gjentas! Det er dessverre ikke nok å trygge henne i noen sekunder eller minutt, noen ganger må vi holde henne i hånda til hun er i dyp søvn igjen, opptil 10 min. Midt på natta fører dette til at vi tar henne over i vår seng, for da kan vi selv halvsove i mens. Og enda verre er der hvis hun plages med tenner, er syk etc., da har hun behov for å ligge å klemme og «fikle» med hånda eller armen vår hele natta.. dårlig vane, jeg vet, men har ikke klart å gjennomføre avvenning til nå. Men det er det jeg ønsker tips til - hvordan avvenner vi dette på mest mulig skånsom måte?

Anonymkode: 95cc6...2c6

Ja gutten min på et år har alltid bare villet holde hånda når han skal sove, men vi Samsover nå, så det holder bare med at jeg ligger der uansett. 

Kunne det funket at dere holdt et kosedyr sammen til hun sovnet? Eller en hånddukke? (om ikke sistnevnte blir lureri da) 

Anonymkode: 80253...cea

AnonymBruker
Skrevet

1,5 år er jo fortsatt veldig lite. Søvnen kan godt ordne seg av seg selv når hun blir større. Trenger ikke ta så lang til heller. Her var det en enorm forbedring mellom 1, 5og 2 år, uten at vi jobbet med saken i det hele tatt.

Anonymkode: 17212...f9d

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vanligvis ikke når han våknet på natt. Oppvåkninger på natt ga seg for det meste ved 10 måneders alder og er det noe nå så er det ofte ved sykdom/tannutbrudd ol og da trenger han å trygges uansett. 

Anonymkode: 90e79...0cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...