Gå til innhold

Nå kommer snart "bokhandleren fra Kabul" med bok

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

http://www.aftenposten.no/kul_und/litterat...icle1143863.ece

Dette kan bli et fryktelig spennende innblikk i hvordan en utlending ser på den norske kulturen, med spesiell hovedvekt på nordmenn i utlandet (det er jo mest der han kjenner Åsne fra).

Synd at Åsne ikke lar mannen få følge hennes liv litt slik at han kunne fått mer innblikk i "hjemmelivet" hennes, men jeg tror vi kan vente oss litt "dyneløftende journalistikk" uansett.

Denne tror jeg at jeg skal kjøpe hvis den kommer ut, det er ikke så veldig mange bøker om nordmenn som er skrevet av andre så jeg synes det er særdeles interessant.

Videoannonse
Annonse
Gjest Synnøve Solbakken
Skrevet

Jeg håper at han er snill med Åsne,stakkar. Hun kunne jo ikke vite at han var resurssterk nok til å skrive en bok tilbake....

Gjest Spacegirl
Skrevet

Den skal jeg også lese. Kan bli interessant :)

Skrevet

Jeg venter og ser til han faktisk klarer å bli ferdig og utgi den. I forrige omgang virket han som en mann av mange ord og lite handling.

Catzy

Skrevet

Bah.. er dette liksom hevnen hans? Hva skjedde med litt god gammeldags håndgemeng?

Skrevet

Kanskje han hadde lite bøker i butikken sin :ler::ler::ler::ler::ler::ler:

Skrevet (endret)
Dette kan bli et fryktelig spennende innblikk i hvordan en utlending ser på den norske kulturen, med spesiell hovedvekt på nordmenn i utlandet (det er jo mest der han kjenner Åsne fra).

Synd at Åsne ikke lar mannen få følge hennes liv litt slik at han kunne fått mer innblikk i "hjemmelivet" hennes, men jeg tror vi kan vente oss litt "dyneløftende journalistikk" uansett.

Denne tror jeg at jeg skal kjøpe hvis den kommer ut, det er ikke så veldig mange bøker om nordmenn som er skrevet av andre så jeg synes det er særdeles interessant.

Men er det grunn god nok til å importere en masse bokhandlere til Norge, som i motsetning til Åsne aldri reiser hjem?

Endret av Bønna
Gjest Gjest_Tante Pose_*
Skrevet

Han reiser nok hjem når han har tjent like fett på slik privat dyneløfting som Åsne gjorde i hans hjem.

Jeg skal aldri lese hennes bok. leser heller Frøken Detektiv....

Skrevet
Han reiser nok hjem når han har tjent like fett på slik privat dyneløfting som Åsne gjorde i hans hjem.

Fint at du utaler deg om noe du tydeligvis ikke vet noe om..

Gjest Gjest_tante pose_*
Skrevet

Nei,men jeg har da sett og hørt både Åsne og bokhandleren uttale seg i tabloidaviser og på debattprogram på tv.teller det,og...

Skrevet

Jeg fikk ikke helt med meg den debatten om Åsne Seierstad og bokhandleren, Hva var det egentlig Seierstad gjorde galt?

Skrevet

Hun fortalte om familien slik hun hadde observert den, med arrangerte ekteskap og full pakke. Om ting som er "eksotiske" for oss, men som bokhandleren oppfatter som æreskrenkende og farlige i hans kultur. Debatten gikk mye på om hun hadde plumpet inn i en annen kultur uten å ta hensyn til skikk og bruk, eller om hun avslørte et råttent systemt. Og om det ville være så ille i Kabul for bokhandleren og familien hans etter at disse hemmelighetene kom for dagen.

Generelt mye synsing og subjektive meninger om både Seierstad og bokhandleren.

Catzy

Skrevet

Seijerstad hadde jo rett i sine observasjoener hvis vi er enige i at sannheten er subjekltiv. Fyren bler lei sin gamle kone, skaffet seg en ny ung ei og heiv den gamle ut av sengen med den begrunnelsen av at unge kvinner trenger mye sex....

Det kan jeg være enig med ham i, men ikke sex med gamle griser.

SS

Skrevet

Han virker som en idiot, og som nå ønsker å skvise så mye som mulig ut av dette. Blir nok aldri noe av, han har det mest i munnen virker det som.

Skrevet

Han er nok smart nok, det virker til å være en primal form for intelligens der.

Skrevet
Den skal jeg også lese. Kan bli interessant :)

Selvsagt - boka blir en kjempesuksess!!

Bokhandleren er genial når han lager oppstyr rundt den norske boka for så å lage bok selv. Tipper de har planlagt dette sammen når man satt rundt kveldskaffen og diskuterte om boka ville bli populær. Kanskje hun ville gi noe tilbake til bokhandleren. Han får norsk statsborgerskap og blir rik på boka si i tillegg. Fair trade.

Skrevet
Seijerstad hadde jo rett i sine observasjoener hvis vi er enige i at sannheten er subjekltiv. Fyren bler lei sin gamle kone, skaffet seg en ny ung ei og heiv den gamle ut av sengen med den begrunnelsen av at unge kvinner trenger mye sex....

Det kan jeg være enig med ham i, men ikke sex med gamle griser.

SS

Er det ikke damene rundt de 40 som vil ha mest sex?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...