Gå til innhold

Fortelle henne at jeg har et forhold til mannen hennes?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er en 25 år gammel dame, og jeg har et forhold til en gift mann. Han sier at han vil ut av ekteskapet med sin kone, og ha en fremtid sammen med meg. Han jobber sånn at han har fri ene uken og jobber den andre uken. Den uken han er på jobb, er jeg med han hver dag når han er ferdig på jobb. Altså, han lever et dobbeltliv. En uke hjemme med kone og barn, og en uke hjemme hos meg. Jeg begynner å bli lei av hele situasjonen. Han forteller at han ikke har et nært forhold med sin kone, og at det er dårlig stemning i heimen. Jeg har den siste tiden opplevd at han er helt logget av SoMe på kvelden, også kommer det alltid en lang unnskyldning om hvorfor. F.eks: «Sorry, gikk tom for strøm», «ene datteren min spydde, derfor var jeg vekke i 8 timer» «jeg sovnet jeg». « beklager at jeg ikke har vært innpå her, men jeg har hodepine» Når jeg sier at han kan bare være ærlig hvis han tilbringer tid med henne, at jeg heller vil vite det enn å gå med falske forhåpninger, da hisser han seg opp og sier at jeg må ikke tro at det er det, det er jo såå dårlig stemning mellom de to.. Jeg føler han lyger til meg, og når han forsvinner fra tlf, så kan jeg på forhånd spå hvilke type unnskyldning han skal komme med. Jeg har ventet på han i 7 mnd, men han kommer seg jo ikke vekk i fra henne. De pusser opp hus sammen, nettopp kjøpt ny familiebil, føler det er mye som skurrer. Ser liksom ikke ut som han er i ferd med å gå i fra.
Jeg har nå sagt at han må sette i gang en prosess hvis han vil være med meg, at han må velge. Da blir han sutrete og sier at jeg må forstå at det er vanskelig. (Noe jeg skjønner godt..) Han forsto at det er en kjedelig situasjon for meg, og at jeg ville avslutte. Jeg blokkerte han på some.. Følte at det var samme for han hvis jeg ikke vil vente mer. Nå tenker jeg bare: han har bare brukt meg. Utnyttet meg. Jeg har så lyst til å si det til konen hans, enten ringe eller sende henne en meld og fortelle. Er det helt feil av meg å gjøre det? 

(Og ja, jeg vet at jeg er en drittkjerring som holder på med en gift mann, men man kan ikke noe for hvem man forelsker seg i. Og han har vært veldig på at det er meg han vil være sammen med, og at han og konen ikke har noe fremtid sammen. Denne mannen er 10 år eldre enn meg, og barna deres er tenåringer.) 

Grunnen til at jeg vurderer å fortelle henne, er rett og slett det at jeg syns han er en drittsekk som ikke trenger å slippe unne med å lure folk. Han har jo holdt både meg og henne for narr i månedsvis. 

Bør hun få vite om hva mannen hennes har holdt på med? 

Anonymkode: e810f...59c

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Ja takk, dette ville jeg visst om dersom du var sammen med min mann

AnonymBruker
Skrevet

Du har vært hans gratis hore. Så lenge han får fitte er han fornøyd. 

Anonymkode: 96886...dc1

• Liker 19
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ville også visst om det var min mann. 

Anonymkode: dded4...b69

• Liker 20
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Sjansene er store for at hun vet om deg og ikke bryr seg, eller bryr seg men ser på din henvendelse som et forsøk på hevn for at du ikke fikk ham - og føler at hun "vinner" ham. Kanskje vil hun tro på både deg og det reelle bildet av hennes mann hvis du ikke er så emosjonelt knytta til ham lenger. Det er også opp til henne om hun vil tilgi ham. Vil du faktisk informere/advarehenne, bør du derfor gå videre med eget liv først. 

Anonymkode: 40780...aef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville likt å få vite det, ja, hvis det var sånn at min mann hadde hatt svin på skogen i skjul i månedsvis! Sånne drittsekker fortjener ikke å få drive på i fred, uten å bli oppdaget og få lide for sine handlinger.

Anonymkode: 48630...b15

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Ja, han har bare brukt deg

ja, du er en drittkjerring som holder på med en gift mann, men det stemmer også at man ikke velger hvem man får følelser for

Ikke splitt opp familien ved å fortelle kona. Glem hele fyren

Anonymkode: dce17...7b2

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være så enkelt som at problemene dem imellom ble bedre av nyoppussa hus og ny bil, siden han jobber mye hjemmefra er nok hans økonomiske bidrag viktig for kona og kanskje han også. Mens hvis han skulle ha gått fra henne og barna, blir det dyrt for ham og mindre gunstig for henne også. En del gifte kvinner ser på det praktiske bidraget som viktig. 

Om du vil ha ditt på det rene, kan du jo opprette en anonym mail/sosiale medier- konto ol og kontakte henne med at din "venninne" er lei seg for at hun var involvert med mannen hennes, men at hun etter å ha gått videre med livet sitt vil sikre seg om at kona er klar over at han har hatt andre. Legg så til et par fakta om ham som kun folk nær ham kan vite. Så beklage forstyrrelsen om dette hun er klar over og godtar. 

Anonymkode: 40780...aef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La meg gjette, den gifte drømmeprinsen din er 60+ og har egne barn som er eldre enn deg. 

Anonymkode: c5694...cbe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde du egentlig forventet når du involverte deg i en opptatt mann? 

Anonymkode: d90a5...219

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør avklare godt og grundig egen motivasjon for å informere kona. 

Anonymkode: d85a3...c6d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om å være ung og naiv. 

Anonymkode: 93b0d...b8c

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Elskerinnetalen det. Er du så naiv? Sjølvsagt er han med sin kone. Hun skal også ha kos, nærhet og sex. Du er et leketøy han kan være med når det passer HAN. Dere blir aldri sammen. Dump idioten og reis deg sterk. IKKE involver deg med gifte menn i 40 års kriser. 

Anonymkode: ca636...d99

• Liker 18
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Menn som ønsker å forføre unge kvinner har alltid forferdelige hustruer der hjemme. Tenker man heller bør møte dama og gjøre opp sin egen mening om henne før man tror blindt på mannen som ikke klarer å være hverken lojal eller sannferdig.

Er mulighetene der for at de virkelig har planer om å gå fra hverandre ved et tidspunkt? Ja, sikkert. Er det egentlig inntrykket man sitter igjen med? Egentlig ikke.

Burde en kvinne få vite at mannen hennes er ute og har seg når han ikke er hjemme og har holdt på i månedsvis (og mest antagelig årevis). Jeg syntes egentlig litt det. Da har man muligheten til å gjøre et langt mer informert valg om dette er et forhold verdt å fortsette med. For hennes del altså.

Så er spørsmålet om du skal si ifra for hennes eller din skyld. Og det kan egentlig bare du svare på. 

Du føler deg holdt for narr og jeg forstår den følelsen. Men vil du si ifra til henne for å "redde" henne fra en videre feiltagelse ved å bli med ham mens han lyver for henne. Eller vil du bare hevne deg?

Anonymkode: c652a...a3e

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er hensikten din med å fortelle det nå da? Hevn? Du brydde deg ikke om kona hans når du har hatt et forhold til han, men nå så bryr du deg så mye om henne at du tenker at hun fortjener å få vite om forholdet? Du kan i det minste være ærlig om at grunnen til at du ønsker å fortelle det ikke handler noe om omsorg for kona. Og nei, du velger ikke hvem du forelsker deg i, men du velger handlingene dine, ingen tvang deg til å involvere deg med en gift mann. 

Anonymkode: aeee5...3e1

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Beklager å si det, men du blir kraftig lurt og kaster vekk dine beste år på denne svikeren av en mann. 
Er det noe vits å ta kontakt med kona hans? De har det sikkert vanskelig og hun kommer til å hate deg uansett.

Anonymkode: fc8cd...a76

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har ventet på han i 7 mnd, men han kommer seg jo ikke vekk i fra henne. De pusser opp hus sammen, nettopp kjøpt ny familiebil, føler det er mye som skurrer. Ser liksom ikke ut som han er i ferd med å gå i fra.

Tror du skal ta det lysende og blinkende og ulende hintet ja...

Anonymkode: 9ebf9...b58

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville visst det om min mann hadde gjort dette mot meg, så ja. Si det. 

Anonymkode: 496cf...3dd

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du bør la vær å si det for å skjerme barna. Jeg har selv tenåringer, og jeg ville ikke dratt de gjennom en stygg skilsmisse med alt der innebærer både der og da og etterpå. 

Du har dummet deg og blitt utnyttet, gå videre. 

Anonymkode: ec17c...c1c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har det egentlig noen betydning hvorfor hun forteller det? Om det er for hennes del, eller for å redde konen? Resultatet er det samme, og det har ingen betydning for konen.

Vær klar over at noen koner blir ufattelig hevngjerrige etter noe sånt. Det er nemlig lettere å rette sinnet mot en tredjepart man ikke kjenner, enn å ta inn over seg at mannen ikke er fornøyd med den han er gift med. Det er vondt, selvfølgelig, å bli sviktet, men enda vondere å bli "slått" av en annen kvinne. Så selv om jeg synes du skal kontakte henne, så håper jeg du tenker igjennom om du ønsker å stå i bråket som kan komme.

Anonymkode: 578d4...393

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...