Gå til innhold

Er det stemor sin jobb å kjøpe klær til stebarnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk så mye kjeft av mor til barnet for barnet hadde ikke fine nok klær.

barnet og faren pleier å handle sammen, Ingen er veldig interesserte, og barnet velger komfortable klær og sporty klær

Anonymkode: 9ec07...b80

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

barnet og faren pleier å handle sammen, Ingen er veldig interesserte, og barnet velger komfortable klær og sporty klær

Not your problem... med mindre du vil påta deg jobben 

Anonymkode: af506...ee5

• Liker 16
Skrevet

og moren kunne ikke kjøpe selv?  

• Liker 7
Gjest kruspersilletaco
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, ikke ditt ansvar. Det kan du svare også. Bare avbryt kjeftingen og si at dette har far og barn full kontroll på

Skrevet

Jeg pleier å kjøpe inn det som trengs. Om det så et klær eller utstyr. Men så har steforeldre og biologiskforeldre en god tone. Tenker aldri over om det er far eller jeg som skal kjøpe hvis et av barna mangler noe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Outlander skrev (3 minutter siden):

og moren kunne ikke kjøpe selv?  

Mor og far deler ikke klær, det begynte med at barnet kunne bli levert uten sko, fordi de hørte til i hennes hus, ser barnet er preget av det, barnet kan finne en ting å si å nei, den hører til hos mamma, og skynder seg å legge det i en bag

AnonymBruker
Skrevet

Far får ordne opp. Synes ikke stemor skal involvere seg.

Anonymkode: 270f2...0f0

• Liker 4
Gjest kruspersilletaco
Skrevet
Jessic_a skrev (1 minutt siden):

Jeg pleier å kjøpe inn det som trengs. Om det så et klær eller utstyr. Men så har steforeldre og biologiskforeldre en god tone. Tenker aldri over om det er far eller jeg som skal kjøpe hvis et av barna mangler noe

Men her ordner jo far og barn det selv? 

Jeg ordner også for både barn og stebarn, men hadde blitt sint om mor hadde klaget. At jeg plukker med meg det alle trenger, er fordi jeg er grei. Far klarer helt fint selv å ordne klær til barna sine selv 

AnonymBruker
Skrevet

Mor kontaktet deg direkte?

Det er ganske vanlig at barn med 50/50 har en garderobe hvert sted, og det er naturlig at man som forelder ikke ønsker at ting man kjøper forsvinner hos den andre. 

Men da skal naturligvis ikke mor blande seg borti hvilke klær dere kjøper til barnet, eller hva det bruker når det er hos dere.

Anonymkode: 10d37...494

• Liker 3
Gjest kruspersilletaco
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mor og far deler ikke klær, det begynte med at barnet kunne bli levert uten sko, fordi de hørte til i hennes hus, ser barnet er preget av det, barnet kan finne en ting å si å nei, den hører til hos mamma, og skynder seg å legge det i en bag

Grøss, sånn er det her også, så far (og jeg) kjøper inn sko og jakker og luer og drikkeflasker osv. som de har lov til å ha med seg til mor... 

Skrevet

😂😂 hjelpes. Hvorfor i alle dager er dette din oppgave?  Du får spørre henne om det. Fordi du er kvinne, eller..?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Her synes jeg du kan være mere delaktig..

Anonymkode: bb5c7...af2

• Liker 1
Skrevet

Hadde sagt jaha? Men barnet velger selv tøyet og handler med far. Du skal ikke snakke med far da? Eller barnet?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
kruspersilletaco skrev (6 minutter siden):

Men her ordner jo far og barn det selv? 

Jeg ordner også for både barn og stebarn, men hadde blitt sint om mor hadde klaget. At jeg plukker med meg det alle trenger, er fordi jeg er grei. Far klarer helt fint selv å ordne klær til barna sine selv 

Jeg vil si de klarer det godt selv, barnet er fornøyd, Tror hun liker at hun får velge det hun vil og ikke søte prinsesseklær 

ble bare litt paff jeg

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I følge mange pp kg så nei, man skal ikke bruke en krone på stebarn!

Anonymkode: 5cb4a...603

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Jadaomatte skrev (6 minutter siden):

😂😂 hjelpes. Hvorfor i alle dager er dette din oppgave?  Du får spørre henne om det. Fordi du er kvinne, eller..?

Regner med det er kvinnekortet ja

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her synes jeg du kan være mere delaktig..

Hva mener du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mor kontaktet deg direkte?

Det er ganske vanlig at barn med 50/50 har en garderobe hvert sted, og det er naturlig at man som forelder ikke ønsker at ting man kjøper forsvinner hos den andre. 

Men da skal naturligvis ikke mor blande seg borti hvilke klær dere kjøper til barnet, eller hva det bruker når det er hos dere.

Helt sykt at barn skal ha dobbelt opp av alt mulig og ha eiendelene sine fordelt på to steder. Stakkars barn! 

Anonymkode: d06dd...ac2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt sykt at barn skal ha dobbelt opp av alt mulig og ha eiendelene sine fordelt på to steder. Stakkars barn! 

Anonymkode: d06dd...ac2

Hvorfor stakkars? De har jo ofte dobbelt så mye som barn som bor med begge foreldre. Her har barna dobbelt opp av både langrenn- og slalåmski, i tillegg til iPad og fotball- og tennissko og mye mer.

Det er jo foreldrene som tar den ekstra kostnaden (og det som gjør det dyrt å være skilt), for å forsikre at de både har det de trenger, og slipper å dra med ting frem og tilbake, eller hente om de glemmer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva mener du?

Involvere deg i hvordan familien går kledd f.eks.  vær med på å handle klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...