Gå til innhold

Omikron - hvor lenge var du borte fra jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er på dag 5 nå. Vært hjemme i dag, og meldt meg syk for i morgen. Er tappet for krefter og vondt i hodet. Masse snørr. 4 dager føles kort. Tok hurtigtest i dag, bare for å se om jeg fortsatt er smittsom, og det ble raskt sterk strek. 

Hvor lenge var du borte fra jobb med omikron?

Endret av Ryddeguri
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde hjemmekontor i én dag. Tett nese, ingenting mer. 

Har to vaksinedoser (ikke boosterdose). Har hatt flere syke kolleger, og det er veldig forskjellig. Lengste var vel sykmeldt en uke.

Skrevet

6 dager totalt... Men første uka tilbake på jobb fungerte jeg omtrent ikke i det hele tatt. 3 uker seinere er formen grei+.

Skrevet

Man skal ikke teste seg ut lengre. Den kan vise positiv 2-3 uker etter du er frisk. Men er du ikke i form blir du selvsagt hjemme.

Skrevet

Våknet syk og fikk positiv test forrige torsdag. Første dag på jobb i dag. Sov 3 timer da jeg kom hjem fra jobb og har enda gruelig vondt i hodet.. 

Gjest Hoppetau
Skrevet (endret)

...

Endret av Hoppetau
Skrevet

Møtte på jobb dag 5 fordi det var forventet, burde ikke vært der, det var helt håpløst. Prøvde meg 2 dager senere, var helt utslitt. Ble sendt hjem fra jobb dag 11 (etter helgefri), og var hjemme til dag 14. Da følte jeg meg plutselig mye bedre, både allment, og i forhold til snørr, hoste og tungpust. Burde tatt 14 dager hjemme fremfor å prøve meg på jobb flere mens jeg var syk. 

• Liker 2
Skrevet

2 dager. Underbemannet på jobb.

Skrevet

Jeg holdt meg hjemme de fire døgnene pga det er anbefalt og fordi jeg jobber tett på andre. Var ikke spesielt dårlig, bare dårlig mage, forhøyet temperatur, vond hals og snørrete. Kunne nok vært hjemme bare én dag eller to pga formen, men siden det er anbefalt med fire døgn ved positiv test holdt jeg meg til det.

Djungelvrål skrev (1 time siden):

Man skal ikke teste seg ut lengre. Den kan vise positiv 2-3 uker etter du er frisk. Men er du ikke i form blir du selvsagt hjemme.

Det har aldri vært slik at man skal teste seg ut her i Norge i alle fall. Både hjemmetester og pcr-tester kan vise positiv lenge etter sykdomsforløpet og er ingen god indikator på om man er smittsom/syk. 

Skrevet
K@tt skrev (33 minutter siden):

Jeg holdt meg hjemme de fire døgnene pga det er anbefalt og fordi jeg jobber tett på andre. Var ikke spesielt dårlig, bare dårlig mage, forhøyet temperatur, vond hals og snørrete. Kunne nok vært hjemme bare én dag eller to pga formen, men siden det er anbefalt med fire døgn ved positiv test holdt jeg meg til det.

Det har aldri vært slik at man skal teste seg ut her i Norge i alle fall. Både hjemmetester og pcr-tester kan vise positiv lenge etter sykdomsforløpet og er ingen god indikator på om man er smittsom/syk. 

Nei, man får ikke beskjed om at man skal teste seg ut, men det kan være ganske lurt dersom man skal/må omgås folk i risikogrupper. I følge en artikkel fra NRK så fant jeg dette, som jeg også har skrevet i en annen tråd:

Hurtigtest viser om du er smittsom

NRK har vært i kontakt med overlege og virolog på St. Olavs hospital, Andreas Christensen, for å bedre forstå hvordan en hurtigtest fungerer:

En hurtigtest og en PCR-test skiller seg fra hverandre på spesielt ett område. Hurtigtesten viser om du har virusproteiner i luftveiene, mens en PCR-test kan finne arvemateriale fra viruset.

En hurtigtest er 90 prosent sikker på å vise om du er smittsom eller ikke, altså om det finnes aktive viruspartikler i kroppen din.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Ingenting. Jobba fra hjemmekontor. Var ikke spesielt syk, hadde bare litt vondt i halsen og var snørrete.

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (11 timer siden):

Ingenting. Jobba fra hjemmekontor. Var ikke spesielt syk, hadde bare litt vondt i halsen og var snørrete.

Samme her. Jobbet hjemme hele tiden.

• Opprett ny...