Gå til innhold

Diktet opp voldtekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kvinne så det er ganske utenkelig at jeg skal bli anmeldt for en voldtekt jeg ikke har begått.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er kvinne så det er ganske utenkelig at jeg skal bli anmeldt for en voldtekt jeg ikke har begått.

Ja men som kvinne er du mer utsatt for voldtekt

Skrevet
Folk som lyver på seg slike hendelser, gjør det for å få oppmerksomhet og omsorg. Det får de når de forteller det til poilti eller venner. Anonyme undersøkeser teller ikke. OG de aller, aller fleste av slike oppdiktede saker finnes ut av, rett og slett for det a) ikke finnes bevis for overgrep på person b) ikke finnes noe bevis som støtter dett på overgrepsplassen c) historiene de legger frem er som regel noe helt for seg selv.

Personer som gjør slikt for oppmerksomhet er ikke bare kvinner, det er like ofte menn. De lyver f.eks. om at de har blitt ranet, de ringer inn falske bombetrusler etc.

Vet du virkelig alt dette, eller er det noe du tror?

Reagerte på serien av udokumenterte påstander, vet du sikkert at ikke mange er uskyldig dømt ?

Skrevet
Det må jeg si er en naiv holdning. Tror du virkelig han holder seg langt unna jenter av den grunn? Og ikke under noen omstendighter er på tomannshånd med dem?

Nå vet jeg ikke om du er gutt eller jente, men har du fulgt dine egne råd ?

Det er temmelig naivt å ikke skulle advare gutter mot å være alene med jenter de ikke kjenner veldig godt og stoler på, som forelder til en sønn i passende alder for anklager stresser jeg dette ganske sterkt. I Norge har vi en lov om uaktsom voldtekt, dvs at enhver omgang mellom gutt og jente som gutten etter rettens mening burde forstått at jenta ikke ønsket, kan påtales og straffes.

Å ikke advare gutter mot å være alene med jenter, vil etter min mening være naivt.

Skrevet
Det er temmelig naivt å ikke skulle advare gutter mot å være alene med jenter de ikke kjenner veldig godt og stoler på, som forelder til en sønn i passende alder for anklager stresser jeg dette ganske sterkt. I Norge har vi en lov om uaktsom voldtekt, dvs at enhver omgang mellom gutt og jente som gutten etter rettens mening burde forstått at jenta ikke ønsket, kan påtales og straffes.

Å ikke advare gutter mot å være alene med jenter, vil etter min mening være naivt.

Sier ikke at man ikke skal advare gutter mot at sånne ting kan skje. Mener bare at det er naivt å tro at ungdommer tenker så langt når det er alkohol innabords.

Skrevet
Slikt som dette provoserer meg: :frustrert:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=294923

Denne voldtekten ble betegnet som "en stygg sak" hvor Nye Kripos ble koblet inn, og de advarte mot fare for gjentagelse. Også viser det seg å bare være løgn alt sammen...

Det er sånne som gjør at virkelige voldtektsofre må gjennom et lite helvete for i det hele tatt å bli trodd.

Skrevet

hvis voldtekten var så helvete, hvorfor prøver ikke damer heller å legge ting bak seg i stedet for å rippe opp i det?

hadde jeg opplevd noe veldig fælt hadde jeg heller prøvd å glemme det, tror neppe jeg latt det "fæle" være begynnelsen på et nytt liv av hevntanker og blodtørsthet.

Skrevet
hvis voldtekten var så helvete, hvorfor prøver ikke damer heller å legge ting bak seg i stedet for å rippe opp i det?

hadde jeg opplevd noe veldig fælt hadde jeg heller prøvd å glemme det, tror neppe jeg latt det "fæle" være begynnelsen på et nytt liv av hevntanker og blodtørsthet.

Ville du ikke ønsket at gjerningsmannen ble straffet? Kanskje han utsetter andre for det samme en annen gang hvis han slipper unna.

Tenkt hvis du har blitt voldtatt, slått til blods, truet og nesten drept? Mener du virkelig at man ikke skal anmelde saken? Jeg tror at man tvert imot IKKE kommer seg videre hvis man bare prøver å late som det aldri har skjedd.

Waco, mener du at folk som blir utsatt for annen vold eller drapsforsøk heller ikke skal anmelde?

Skrevet

hvis noen hadde utsatt deg for drapsforsøk, - hva ville du helst, - finne ut hvorfor hun ville drepe deg, - eller bare ønske henne i fengsel?

- jeg ville finne ut årsaken.

menmen folk er forskjellige..

Skrevet
hvis noen hadde utsatt deg for drapsforsøk, - hva ville du helst, - finne ut hvorfor hun ville drepe deg, - eller bare ønske henne i fengsel?

- jeg ville finne ut årsaken.

menmen folk er forskjellige..

Vold har ikke alltid en årsak. Du kan bli slått ned midt på lyse dagen uten grunn eller du kan bli voldtatt av en fremmed. Mange blir voldtatt og skadet uten annen grunn en at de var på feil sted til feil tid.

Ingen årsak rettferdigjør vold eller voldtekt. Man har ikke LOV til å bruke vold mot et annet menneske. Hadde vi ikke hatt lover mot vold så hadde sammfunnet vårt vært basert på den sterkestes rett. Det sier seg selv at det ikke går an å ha det sånn.

Skrevet

hvis du sier at vold ikke har årsak så vil du allikevel straffe voldsutøvere?

selv om du ikke vet hvorfor det skjer?

jaja.

Skrevet

Denne unge jenten en nok litt psykisk ustabil og da er vel ikke akuratt fengsel som er tingen.

Leit for henne.

Det er jo som nevnt tidligere leit for de som faktisk blir utsatt for voldtekt.

Vil de bli trodd eller må de bevise det enda sterkere enn før??

Skrevet
Vold har ikke alltid en årsak.

Alt har en årsak. Det er det mest grunnleggende prinsippet i universet. Ingen årsak er lik ingen virkning. Ettersom vold er en virkning må den således ha en årsak.

Man har ikke LOV til å bruke vold mot et annet menneske.

Jo, det har man. I selvforsvar kan man drepe et annet menneske. Så står det i statens lille røde.

Hadde vi ikke hatt lover mot vold så hadde sammfunnet vårt vært basert på den sterkestes rett.

På den annen side så hadde jo dette åpnet for at de svake kan rotte seg sammen, og samarbeide om å drepe den sterke.

Ellers vil jeg si at samfunnet vårt allerede er basert på den sterkestes rett, bare med den forskjellen at hos oss blir den sterke beskyttet av statsmakta gjennom eiendomsretten.

Gjest Varg-Menja
Skrevet (endret)
Vold har ikke alltid en årsak. Du kan bli slått ned midt på lyse dagen uten grunn eller du kan bli voldtatt av en fremmed. Mange blir voldtatt og skadet uten annen grunn en at de var på feil sted til feil tid.

Dette stemmer mye sjeldnere enn man tror. Leste en undersøkelse hvor de hadde gått gjennom mange tilfeller av såkalt "blind vold" og funnet ut at i 97% av tilfellene var volden likevel provosert. (Alt fra drittslenging i drosjekø til at offeret hadde en forhistorie med gjerningsmannen.) Problemet er at det er mye lettere å komme på akutten og si til politiet at "Plutselig klikka han bare og slo meg ned" enn "Han var sint på meg og slo meg ned fordi jeg voldtok dama hans for noen uker sia."

Når det gjelder voldtekt foregår som kjent de aller fleste mellom to som kjenner hverandre, og innendørs.

Du har fortsatt en liten prosent som blir utsatt blind vold eller voldtekt, men å si at det er "mange" er rett og slett feil.

Endret av Varg-Menja
Skrevet

En skal være tøff for å klare å gå gjnnom avhør og hele rettsapparatet med en slik løgn! Løgnen hennes ble ganske raskt avslørt! Dette var nok et rop om hjelp på en eller annen måte! Og forhåpentligvis har hun kanskje fått hjelp nå!

Skrevet
Sier ikke at man ikke skal advare gutter mot at sånne ting kan skje. Mener bare at det er naivt å tro at ungdommer tenker så langt når det er alkohol innabords.

Det er kanskje naivt å tro at de hører etter når det gjelder noe som helst, men man bør fortelle dem om livets farer uansett mener nå jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...