Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt lost her.

På videregående ble jeg kjent med en utenlandsk venninne. Hun havnet i vår klasse, som utvekslingstudent, og vi ble venninner. I den sammenheng var jeg også på besøk hjemme hos vertsfamilien hennes, hvor vertsforeldrene hadde en datter på vår alder. Vi tre fant på ting.

Og så reiste venninnen tilbake til sitt hjemland. Vi holdt litt kontakt, men jeg mistet kontakt med hennes vertsfamilie. Noen år etter begynte jeg å studere på universitetet, og da var begge vertsforeldrene til venninnen forelesere for klassen. De underviste oss i ett år, og så begynte jeg å studere noe annet. Jeg så ikke mer til familien, og mistet kontakt. Eneste jeg har kontakt med er min utenlandske venninne.

I går fant jeg ut av at den ene foreleseren er død, og etterlater seg en eneste datter i midten av tjueårene. Jeg fikk ikke dette med meg før i går, men forelderen hadde dødd i høst. Hadde jeg visst kunne vi sendt blomster via klassen, ettersom den andre foreleseren  vår mistet sin ektefelle.

Nå har det gått så lang tid at jeg vet ikke helt hva som er riktig å gjøre. Jeg tror jeg ville oppfattet det som invaderende hvis det var min far eller ektefelle, og jeg ble kontaktet av noen jeg ikke hadde hatt kontakt med på flere år. Spesielt mange måneder etter dødsfallet. Men det er vel kanskje også vanlig å gi en oppmerksomhet når en lærer har gått bort? Føler det blir unaturlig og invaderende å ta kontakt. Vil ikke gjøre noen ukomfortabel eller tråkke over noen grenser. Men vet ikke om det er dumt å la det ligge, også? Hadde jo kanskje vært hyggelig for foreleseren å få en blomst fra klassen, men kanskje litt rart så mange måneder etter? Hva tenker dere? 

Anonymkode: 2620b...481

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er aldri for sent punktum Jeg hadde skrevet et personlig og fint kort der jeg hadde nevnt at jeg ikke fikk vite om dødsfallet før nå nylig, og lagt det på trappen til familien sammen med en liten blomsterbukett.

Anonymkode: 58fdf...a8b

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært min forelder som døde og blomst med kort dukket opp et halvt år etterpå, da hadde jeg blitt glad. At min forelder har betydd noe for noen, det er virkelig fin ting å vise❤️

Anonymkode: 27791...777

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

For all del, go for it, de kan ikke bli annet enn glad og rørt hvis klasser som læreren hadde gir siste hilsener. Uansett hvor lang tid det går så er jo klassen en del av livet til vedkommende.

Anonymkode: 38698...d34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...