Gå til innhold

Synes det er jævlig å bo i nord-Norge, hvordan prøve å trives?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Denne fremstillingen er like feil som det å fremstille nordlendinger i et veldig negativt lys. Bygdedyret lever vel like mye her oppe som det gjør sørpå, men selvfølgelig varierer det fra sted til sted.

Ellers er jeg enig i at det er kulturforskjeller og at ikke alle passer inn alle steder.

Anonymkode: 38599...c21

Ja, bygdedyret lever overalt. Noe annet sa jeg ikke. Det er en universal ting. 

Det handler om hvordan du og jeg håndterer, liker og ønsker kulturforskjellene i bygdedyret.

Når du vantrives så er det ikke alle andre det er feil med. Uansett om du bor nord, sør, øst eller vest. Det handler om deg. 

Anonymkode: ea2e5...103

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, bygdedyret lever overalt. Noe annet sa jeg ikke. Det er en universal ting. 

Det handler om hvordan du og jeg håndterer, liker og ønsker kulturforskjellene i bygdedyret.

Når du vantrives så er det ikke alle andre det er feil med. Uansett om du bor nord, sør, øst eller vest. Det handler om deg. 

?

Jeg er ikke ts så du får henvende deg til rett person. Jeg har ikke skrevet noe annet enn at jeg trives her oppe.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

?

Jeg er ikke ts så du får henvende deg til rett person. Jeg har ikke skrevet noe annet enn at jeg trives her oppe.

Jeg svarte deg på svaret du ga meg. Ikke TS.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

?

Ordet "du" i innlegget mitt var ikke ment som DEG, men "den den gjelder". 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ordet "du" i innlegget mitt var ikke ment som DEG, men "den den gjelder". 

Jaha, jeg for øvrig ikke alltid enig i at det handler om en selv, men det er nå så. Å flytte fra steder en ikke trives på derimot er jeg helt enig i. Ikke noe vits i å kaste bort tid om man har prøvd å få det til.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Må dere slutte å spre løgn om Nord-Norge. Dere er visst ikke noe bedre enn de dere kaller for ryktespredere, uopplyste, trangsynte osv. Tror mer det var dere det var noe feil med. 

Nord-Norge er for det første ekstremt langt. Det er forskjell på innland og kyst, nord og sør, øst og vest. Det er noe helt annet å bo i Kirkenes enn i Mosjøen. Det er noe helt annet å bo i Lofoten enn i Bardufoss. Det er noe helt annet å bo i Tromsø enn Hammerfest. Klima, vær, vind, temperaturer osv er helt forskjellig.

Å late som om at 500 000,- mennesker er ryktespredere, uopplyste, trangsynte, nysgjerrige osv som tidenes generalisering er helt sprøtt. Det blir som om at jeg skulle kalt absolutt alle i Sør-Norge som høy på seg selv, bortskjemte, krenket og tafatte bare fordi noen i Oslo er det. Jeg gjør ikke det. Fordi jeg vet bedre. 

Folk i Nord-Norge er imøtekommende, ærlige, høflige og hjelpsomme. Små bygdesamfunn i nord er de beste. Joda, man må passe på sitt eget rykte, men det er fordi alle kjenner deg og vet hvem du er. Klart det blir slarv da. Slik skjer jo uansett hvor du bor. Det er ikke et nord-norsk fenomen. 

Sensommeren, høsten og vinteren har vært værmessig dårlig i år. Så jeg skjønner godt at dere klager på været siste 7 månedene. Tror aldri vi har hatt det verre faktisk. Sensommeren og høsten blåste og regnet bort. Vinteren kom 2 måneder før tiden og ble liggende. Januar var den verste januar i manns minne. Det har vært unormalt dårlig, så hvis noen flyttet til nord f.eks sensommeren så skjønner jeg godt at det reageres. Men, dette er ikke været vårt egentlig. Vi bruker å ha lange perioder med nydelig høstvær og vintervær i perioden, selv om man innimellom kan få det litt vindfullt med nedbør. Likevel, etter en erlig har det alltid kommet opphold og bra. Bare ikke siste månedene. 

Uansett. Jeg bor i Vesterålen. Verdens fineste plass. Utsikt mot havet, relativt mildt siden det er ved kysten, ekstremt bra natur, midtnattsol, nordlys, badestrender, flotte mennesker, billig å bo, gode arbeidsmuligheter osv. Ville ikke byttet det ut for alt i verden.

Men klart, er dere ikke interessert i å møte menneskene som bor der dere bor, ikke bruker naturen, ikke bryr dere om utsikten, drømmer om 25 grader osv, så vil dere mistrives. Sånn er det overalt! Ikke skyld på landsdelen og en halv million mennesker fordi du ikke har det som må til for å tilpasse deg!

Dette!

Har selv vokst opp i Øst-Finnmark og har bodd i Tromsø også, samt bodd på Vestlandet i to år. Været får man ikke gjort så mye med (dessverre), men personlig foretrekker jeg heller snø og kulde enn masse regn. Men jeg tror at fokuset heller bør være på det du kan endre (og det er ikke været). Ta tilskudd av d-vitamin, kle deg godt, spis god mat, nok søvn, gå på ski (eller andre utendørs-aktiviteter), omgås hyggelige mennesker, dra på kafé/restaurant, kjør en tur til Finland/Sverige hvis ikke det er altfor langt unna der du bor. Nord-Norge er veldig stort, og det er store forskjeller i både klima og kulturtilbud fra sted til sted. Du bør også prøve å fokusere på det som er bra - for noe er det jo! Naturen og den friske lufta gir meg MYE glede og trivsel. Nordlys, skiturer, teltturer, turer til Finland osv.

Når det er veldig dårlig vær så må man bare gjøre det beste ut av situasjonen. Finne på noe koselig innendørs. Tenne lys, lage kakao/te, se en film eller serie, spillkveld, les en god bok, strikke osv. Prøv å finne de små gledene i hverdagen. Selv koser jeg meg kanskje litt for mye med å bestille ting på nett i perioder, men det gir meg mye glede. Ser også videoer på YouTube og hører mye på musikk. 

Kanskje kan det være lurt å ta en blodprøve hos legen. Hvis du ikke har tatt d-vitamintilskudd er det sjanse for at du har mangel/lave nivåer, og det i seg selv kan gjøre en nedstemt. Jeg opplever også at mørketiden tidvis kan være tung, men prøver å passe på å spise sunt, ta d-vitamin, være sosial. Kanskje har du mulighet til å reise til en større by i Norge eller til utlandet under mørketiden eller i løpet av året for å få sol eller bare litt avveksling? :) Selv pleier jeg å reise til Oslo eller Bergen en gang i blant. Tror det er sunt å komme seg litt vekk innimellom uansett hvor man bor. I tillegg bør du delta på sosiale arrangementer for å bli kjent med nye folk! Det er garantert andre tilflyttere i byen du bor som kanskje er i samme situasjon som deg.

De sommerdagene det er fint vær er også skikkelig fine. Dessverre ikke så mange av dem, men lever likevel lenge på de dagene med fint vær. Bading og grilling, sitte ute på verandaen og bare nyte det :) 

Anonymkode: d1cc4...2e4

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 9.58):

litt avsporing... men - hvordan er det å bo i Finnmark nå om dagen? Er det økt nervøsitet rundt omkring, eller er dere så vant til russerne at dere ikke gidder å ta det så tungt? 

Jeg kunne tenke jeg å reise opp dit og melde meg inn i Forsvaret! 

Anonymkode: a721d...54b

Opplever ikke økt bekymring.

Var en artikkel i ifinnmark før helga der en høyt i militæret uttalte seg, da ble det sagt at det knapt er russiske styrker igjen i områdene som grenser til Norge, da disse antageligvis er sendt sørover. Tror det ble sagt at det var 5 båter i nordflåten som lå igjen på Kola-halvøya.

Tenker du blir sent hjem igjen hvis du møter opp på militærleirene.

Anonymkode: c2ced...085

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 10.54):

Må dere slutte å spre løgn om Nord-Norge. Dere er visst ikke noe bedre enn de dere kaller for ryktespredere, uopplyste, trangsynte osv. Tror mer det var dere det var noe feil med. 

Nord-Norge er for det første ekstremt langt. Det er forskjell på innland og kyst, nord og sør, øst og vest. Det er noe helt annet å bo i Kirkenes enn i Mosjøen. Det er noe helt annet å bo i Lofoten enn i Bardufoss. Det er noe helt annet å bo i Tromsø enn Hammerfest. Klima, vær, vind, temperaturer osv er helt forskjellig.

Å late som om at 500 000,- mennesker er ryktespredere, uopplyste, trangsynte, nysgjerrige osv som tidenes generalisering er helt sprøtt. Det blir som om at jeg skulle kalt absolutt alle i Sør-Norge som høy på seg selv, bortskjemte, krenket og tafatte bare fordi noen i Oslo er det. Jeg gjør ikke det. Fordi jeg vet bedre. 

Folk i Nord-Norge er imøtekommende, ærlige, høflige og hjelpsomme. Små bygdesamfunn i nord er de beste. Joda, man må passe på sitt eget rykte, men det er fordi alle kjenner deg og vet hvem du er. Klart det blir slarv da. Slik skjer jo uansett hvor du bor. Det er ikke et nord-norsk fenomen. 

Sensommeren, høsten og vinteren har vært værmessig dårlig i år. Så jeg skjønner godt at dere klager på været siste 7 månedene. Tror aldri vi har hatt det verre faktisk. Sensommeren og høsten blåste og regnet bort. Vinteren kom 2 måneder før tiden og ble liggende. Januar var den verste januar i manns minne. Det har vært unormalt dårlig, så hvis noen flyttet til nord f.eks sensommeren så skjønner jeg godt at det reageres. Men, dette er ikke været vårt egentlig. Vi bruker å ha lange perioder med nydelig høstvær og vintervær i perioden, selv om man innimellom kan få det litt vindfullt med nedbør. Likevel, etter en erlig har det alltid kommet opphold og bra. Bare ikke siste månedene. 

Uansett. Jeg bor i Vesterålen. Verdens fineste plass. Utsikt mot havet, relativt mildt siden det er ved kysten, ekstremt bra natur, midtnattsol, nordlys, badestrender, flotte mennesker, billig å bo, gode arbeidsmuligheter osv. Ville ikke byttet det ut for alt i verden.

Men klart, er dere ikke interessert i å møte menneskene som bor der dere bor, ikke bruker naturen, ikke bryr dere om utsikten, drømmer om 25 grader osv, så vil dere mistrives. Sånn er det overalt! Ikke skyld på landsdelen og en halv million mennesker fordi du ikke har det som må til for å tilpasse deg!

Jeg kunne ikke sagt det bedre!  I dette innlegget ligger alle svar på TS problemer.  

Selv er jeg oppvokst i sør, og bor i Lofoten.  Jeg kommer aldri til å flytte sørover igjen.  Vil ikke bytte for alt i verden. Fra huset mitt har jeg verdens vakreste utsikt mot fjell og hav, badestranden ligger 100 meter fra huset, det er kort vei til fantastiske fjell og natur, det er billig å bo, jobbmulighetene er gode, menneskene er flotte.  

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
Amossa skrev (På 9.3.2022 den 23.04):

Jeg kunne ikke sagt det bedre!  I dette innlegget ligger alle svar på TS problemer.  

Selv er jeg oppvokst i sør, og bor i Lofoten.  Jeg kommer aldri til å flytte sørover igjen.  Vil ikke bytte for alt i verden. Fra huset mitt har jeg verdens vakreste utsikt mot fjell og hav, badestranden ligger 100 meter fra huset, det er kort vei til fantastiske fjell og natur, det er billig å bo, jobbmulighetene er gode, menneskene er flotte.  

Hvor i Lofoten?

Anonymkode: 1fb6e...7bc

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2022 den 18.07):

Jeg flyttet til en by i nord-Norge i august, da jeg fikk et vikariat her. Vikariatet har 2 års varighet, og planen er å bo her i 1,5 år til. 

Men jeg synes dessverre det er jævlig å bo her. Sensommeren var ikke-eksisterende, høsten likedan får jeg si med konstant regn. Og vinteren, ja fy faen. Og våren er så langt unna at det er vanskelig å motivere seg. 

Jeg må prøve å trives her, hvis ikke blir dette tunge 1,5 år. Jobben her gir meg gode muligheter videre, og derfor vil jeg «holde ut». 

Dere som bor nord i landet og trives, hva gjør at dere trives? 

Dere som kanskje er i samme situasjon som meg, hvordan takler dere å bo et sted dere ikke trives? Er det noe spesifikt dere gjør for å forbedre hverdagen? 

Anonymkode: f8f99...920

Fra Finnmark og bor nå i Tromsø. Jeg må innrømme at jeg et par ganger hvert eneste år lurer på hvorfor jeg bor her. Det er stort sett når været er ekstra  jævlig eller det er snestorm i mai.

På sommerstid anbefaler jeg å prøve å være ute i naturen og gå i fjellet så lenge det ikke regner. Dørstokkmila er lang, men det gjør godt for både kropp og sjel med frisk luft, utsikt og å bli litt sliten.

Og er det fint vær, så må du skynde deg ut. Ha grill, tennvæske og mat klar. De få dagene med godt vær må man bare nyte ute.

Hvis du ikke liker å gå på ski, så dropp det. Men særlig på vinteren er trening veldig viktig for å holde oppe humøret og energien, treningsstudio anbefales sterkt.

Om du har muligheten så ta en av ferieukene i desember eller januar og reis til Granca. Det er medisin.

Frots i reker og sjømat om du liker det. Reker og fersk fisk er faktisk fersk her oppe - og billigere og bedre enn sørpå.

Ta deg turer hjem, til varmere strøk så ofte som pengeboka tilllater, og fokuser på de fordelene det vil gi deg karrieremessig.

Gjør det koselig og komfortabelt hjemme, - man er mye inne her i nord.

Finn deg en venn eller to å gå på kafe og skravle med, og prøv eventuelt ut en ny hobby feks fotokurs, tegnekurs, klatrekurs eller hva som helst egentlig.

Folket her oppe er ikke gjestfrie - det er en stor myte. Det som sørfra oppfattes som generell gjestfrihet er som regel bare ren nyskjerrighet. Iallefall om du har havnet i en mindre «by» som Alta, Hammerfest eller Vadsø. Men noen greie folk er det nå overalt.

Håper du får det lettere her etterhvert❤️ 

Anonymkode: 4e3ee...a2d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2022 den 19.04):

Jeg bor der ikke. Føler med deg og her er mine tips.
- Gled deg over flott natur og
- billige boligpriser
- samle opp ferie og reis vekk på vinteren til sydligere strøk
- kan du ta noe permisjon kombinert med ferie om vinteren, er det en ide
- vær sosial 
- prøv å være ute i aktivitet hver dag
- lære deg vintersporter
- besøke nye steder omkring der du bor

Anonymkode: 2bf1e...aa3

AnonymBruker skrev (På 3.3.2022 den 19.11):

Billige boligpriser?? Ikke her jeg bor!

Anonymkode: 031e2...97d

Ikke her heller. Bodø er en av landets dyreste på boligfronten.

https://www.nrk.no/nordland/boligpriser_-mia-_20_-kjopte-leilighet-i-landets-dyreste-by-1.15797025#_=_

Som innfødt må jeg ærlig innrømme at mørketida er tung, og jo eldre jeg blir jo verre synes jeg det blir. Men det er noe med de få månedene med lyse sommernetter og midnattsol som får meg til å fortrenge mørketida og tenke at livet her sannelig ikke er så verst.
Tror det er vanskelig å gi råd om hvordan man skal trives til noen som kommer utenfra og ikke er vant med været og mørket. Jeg som innfødt har i det minste venner og familie som holder meg her, og trives av den grunn.
For min del takler jeg mørketida så godst jeg kan ved å gjøre det koselig hjemme (man tilbringer jo mye tid inne i heimhusan om vinteren), finne på ting sammen med venner og familie og bare fortrenge været. Et annet godt tips er å investere i dagslyslampe og masse D-vitamin! ;)
Ellers gjør vi vel det samme som folk i andre deler av landet; lever helt normale liv og gjør de samme tingene. Utepilsen blir jo naturlig nok tatt litt nærmere sommeren, og vi kan ikke regne med å få gjort hagearbeide i april, men ellers er det bare å gjøre som man vanligvis pleier å gjøre.

Til de som mener det ikke finnes kulturliv nord for Trondheim; det gjør faktisk det! Vi driter jo til og med kulturelt (milliondoene på Senja og Ureddplassen i Gildeskål)! :)
Hvis man forventer Oslo-standard i en liten nordnorsk by, så har man vel i grunnen bedt om å bli skuffet. Nord-Norge er jo en langstrakt landsdel med adskillig lengre avstand mellom kulturhusene enn sør i landet.

Du får prøve å holde ut, TS! Kanskje du plutselig finner ett eller annet lyspunkt som du kan glede deg nok over til at du holder ut. Man får ikke mer moro enn man lager selv, så kanskje du må ta initiativ til å finne på noe sprell? Starte opp en ny hobbygruppe eller noe?
Welcome to the dark side! Eller mørketida, som vi kaller det her nord. We have cookies! :nigo:

Anonymkode: 845f9...008

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Flytt da vel! Det er ikke bedre i sør. Jeg kunne tenkt meg å prøvd å bodd et 2-3 måneder i nord, bare for å oppleve mørketiden og nordlyset. 

Kvinne sørpå

Anonymkode: 554a7...ada

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg står faktisk nå i et veiskille hvor jeg bor nordpå og har arbeidsgiver sørpå. Fordeler og ulemper veies opp, og jeg klarer ikke å ta er valg. Nordpå har jeg venner og familie, fjell og turområder utenfor døra, telt, kajakk, havet med fersk sprellende fisk. Vi har nordlys, og midnattssol med ei årstid hvor man knapt trenger å sove. Vi har kulturliv, festivaler, konserter og aktivitet. Ulempen er mørketida som jeg synes blir verre og verre. 
I Oslo-området har jeg jobb, kollegaer, muligheter for kultur, teater, kort vei til det store utlandet, turløyper i nærområdet og… stress, avhengig av bil for å komme til fjells eller til havs, tørke og vannmangel, lang reisevei for å komme til jobb (eller bittelita leilighet), lang vei til familie. 

Foreløpig bor jeg i nord, med fleksibel arbeidsgiver😊

Anonymkode: 1e27a...1fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har min dypeste medfølelse. Bodde to år i Bodø pga studier og mistrivdes sterkt pga klima, null kollektivtilbud, mørketid, dyre flybilletter, arrogante bodøværinger. Da jeg flyttet derifra sa jeg «aldri mer bodø», og jeg har ikke vært nord for Stjørdal siden.

Flesteparten på studiet som ikke var fra Nord-Norge hata også som meg.

Anonymkode: f54bb...524

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg står faktisk nå i et veiskille hvor jeg bor nordpå og har arbeidsgiver sørpå. Fordeler og ulemper veies opp, og jeg klarer ikke å ta er valg. Nordpå har jeg venner og familie, fjell og turområder utenfor døra, telt, kajakk, havet med fersk sprellende fisk. Vi har nordlys, og midnattssol med ei årstid hvor man knapt trenger å sove. Vi har kulturliv, festivaler, konserter og aktivitet. Ulempen er mørketida som jeg synes blir verre og verre. 
I Oslo-området har jeg jobb, kollegaer, muligheter for kultur, teater, kort vei til det store utlandet, turløyper i nærområdet og… stress, avhengig av bil for å komme til fjells eller til havs, tørke og vannmangel, lang reisevei for å komme til jobb (eller bittelita leilighet), lang vei til familie. 

Foreløpig bor jeg i nord, med fleksibel arbeidsgiver😊

Med hjemmekontor? For da beskriver du drømmescenarioet mitt. 😍

Personlig er mange av de tingene du lister opp grunnene til at jeg valgte å forlate Oslo og flytte nordover. Savner selvfølgelig å dra på konserter på Rockefeller, ta trikken, og å ha kort vei til utlandet osv.. Samtidig tenker jeg at jeg kanskje ikke hadde brukt de tilbudene like ofte om jeg fortsatt bodde i Oslo heller. Savner jeg noe kan jeg bare ta meg fri og reise til Oslo, det er tross alt ikke sååå langt unna (jeg bor ikke i Finnmark da, litt mer logistikk derfra). Hadde vært kjekt om "utlandet" var lettere tilgjengelig da.. Men nå har det vært begrenset med reising de siste årene uansett. 

Anonymkode: a407a...8bf

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Med hjemmekontor? For da beskriver du drømmescenarioet mitt. 😍

Personlig er mange av de tingene du lister opp grunnene til at jeg valgte å forlate Oslo og flytte nordover. Savner selvfølgelig å dra på konserter på Rockefeller, ta trikken, og å ha kort vei til utlandet osv.. Samtidig tenker jeg at jeg kanskje ikke hadde brukt de tilbudene like ofte om jeg fortsatt bodde i Oslo heller. Savner jeg noe kan jeg bare ta meg fri og reise til Oslo, det er tross alt ikke sååå langt unna (jeg bor ikke i Finnmark da, litt mer logistikk derfra). Hadde vært kjekt om "utlandet" var lettere tilgjengelig da.. Men nå har det vært begrenset med reising de siste årene uansett. 

Anonymkode: a407a...8bf

Ja, jeg har hjemmekontor og jobbmessig fungerer det helt greitt. Trenger de meg på jobb i Oslo, så reiser jeg ned på to timer. Savner dog kollegaene mine innimellom, praten over morgenkaffen og de faglige diskusjonene. Men kan vel ikke få alt. 

Men ettersom jeg er nordfra, så fristes jeg litt av å kunne bo på Østlandet, bare for å prøve det ut. Men er redd for at arbeidsgiver vil beholde meg der «forever». Og jeg elsker ikke jobben min så høyt…

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg er fra Oslo, men har bodd i Finnmark en stund (skriver ikke hvor lenge i tilfelle noen kjenner meg igjen). Jeg forstår veldig godt hvordan du har det, og har dessverre ingen nyttige tips å komme med. Jeg har utforsket alt, men det kommer til et punkt hvor den geografiske avstanden blir for stor, og det å ta seg en "svipptur" over fjellet på 100 km en vei for å komme seg frem til en plass, er bare ikke min greie. Selv må jeg holde ut iallefall 7 måneder til, men kjenner at det tærer på. Jeg savner alt fra venner til familie, ja... og bare det å være anonym i min egen by. Finnmark er flott på mange måter, og jeg er veldig glad for at jeg fikk den muligheten til å bo her i en periode, men det er så langt unna det jeg trenger i livet mitt. 

Anonymkode: 46f3c...429

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pratet med noen av de som bor i Lofoten. De som bor i Kabelvåg, Leknes og Svolvær har vel alt man normalt finner i en by. 
De som bor vest i Lofoten der det bor lite folk, noen er med på Husflid, noen sport, går turer, venner osv.

Selv er jeg fra Trøndelag men har de siste 15 åra bodd i en by på Møre. Aldri likt meg særlig i Møre, ei heller mitt hjemsted i Trøndelag. Jeg skal faktisk FRIVILLIG flytte til Nordland snart, hele familien. Gleder oss stort. Har vært der før, både sommer og vinter og fått med meg vinterstormer, mørketid, havtåke men også finvær og solnedgang/midnattssol. 
Skal flytte vest i Lofoten, på et lite sted. Tenker å bruke naturen masse, gå på fjellet, fiske, nyte midnattssolen og bli kjent med de lokale. 

Anonymkode: 1fb6e...7bc

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Tatja skrev (På 3.3.2022 den 19.43):

Syns ikke kommentaren var aggressiv, boligprisene er høye i mange nordnorske byer. Like høye som i småbyer på Østlandet  

Støtter denne. Bor i Bærum og registrerer at det er like dyrt i Bodø som her. I Bodø er dessuten de kommunale avgiftene betraktelig høyere. Så at det er billig å bo nordpå er en myte.

Anonymkode: 3df6f...312

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lofoten er i alle fall helt fantastisk! Ferierer der hvert år siden vi har et sommerhus på Unstad. Surfing, fjellturer, midnattsol, hyggelige folk❤️ 

Anonymkode: a7c66...bd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...