Gå til innhold

Synes det er jævlig å bo i nord-Norge, hvordan prøve å trives?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg flyttet til en by i nord-Norge i august, da jeg fikk et vikariat her. Vikariatet har 2 års varighet, og planen er å bo her i 1,5 år til. 

Men jeg synes dessverre det er jævlig å bo her. Sensommeren var ikke-eksisterende, høsten likedan får jeg si med konstant regn. Og vinteren, ja fy faen. Og våren er så langt unna at det er vanskelig å motivere seg. 

Jeg må prøve å trives her, hvis ikke blir dette tunge 1,5 år. Jobben her gir meg gode muligheter videre, og derfor vil jeg «holde ut». 

Dere som bor nord i landet og trives, hva gjør at dere trives? 

Dere som kanskje er i samme situasjon som meg, hvordan takler dere å bo et sted dere ikke trives? Er det noe spesifikt dere gjør for å forbedre hverdagen? 

Anonymkode: f8f99...920

• Liker 2
  • Hjerte 1

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg bor der ikke. Føler med deg og her er mine tips.
- Gled deg over flott natur og
- billige boligpriser
- samle opp ferie og reis vekk på vinteren til sydligere strøk
- kan du ta noe permisjon kombinert med ferie om vinteren, er det en ide
- vær sosial 
- prøv å være ute i aktivitet hver dag
- lære deg vintersporter
- besøke nye steder omkring der du bor

Anonymkode: 2bf1e...aa3

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg flyttet til en by i nord-Norge i august, da jeg fikk et vikariat her. Vikariatet har 2 års varighet, og planen er å bo her i 1,5 år til. 

Men jeg synes dessverre det er jævlig å bo her. Sensommeren var ikke-eksisterende, høsten likedan får jeg si med konstant regn. Og vinteren, ja fy faen. Og våren er så langt unna at det er vanskelig å motivere seg. 

Jeg må prøve å trives her, hvis ikke blir dette tunge 1,5 år. Jobben her gir meg gode muligheter videre, og derfor vil jeg «holde ut». 

Dere som bor nord i landet og trives, hva gjør at dere trives? 

Dere som kanskje er i samme situasjon som meg, hvordan takler dere å bo et sted dere ikke trives? Er det noe spesifikt dere gjør for å forbedre hverdagen? 

Anonymkode: f8f99...920

Bli glad i være ute, vær ute og bruk naturen. 

• Liker 4

Annonse

AnonymBruker

Bor i finnmark og kjenner meg igjen i å mistrives pga været. Men gleder meg over billige boligpriser, får nedbetalt studielånet og har mange gode venner. Å være sosial, tenne lys når det er mørkt ute og trening hjelper meg:) Midnattssol og nordlys er jo helt fantastisk også da! 

Anonymkode: f6de5...884

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg bor der ikke. Føler med deg og her er mine tips.
- Gled deg over flott natur og
- billige boligpriser
- samle opp ferie og reis vekk på vinteren til sydligere strøk
- kan du ta noe permisjon kombinert med ferie om vinteren, er det en ide
- vær sosial 
- prøv å være ute i aktivitet hver dag
- lære deg vintersporter
- besøke nye steder omkring der du bor

Billige boligpriser?? Ikke her jeg bor!

Anonymkode: 031e2...97d

• Liker 18
AnonymBruker

Bodde selv i nord-norge og fløttet til sørlandet, aldri tilbake igjen, nitrist, isolerende og ræva vær. Samt folkene er sure, gretne og baksnakker mye.

Anonymkode: 22a19...0b8

• Liker 6
AnonymBruker

Hold deg opptatt, Finn på noe slik at du ikke trenger å forholde deg til været. Og tell ned til slutten på vikariatet 🥰 

Flytter fra Finnmark om 4 mnd 🤩🤩

Anonymkode: 52fac...c51

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Må stort sett være født her oppe for å trives. Du burde nok satt deg inn i hvordan det er her før du flyttet hit. 

Veldig inkluderende du mao 😳

hjelpes for en innstilling

Anonymkode: b4ec2...1d8

• Liker 12
  • Nyttig 1

Annonse

Ganske dumt å flytte til nord norge og tro at det skal være like fint og stabilt vær som sørpå vil jeg påstå 😛 

med det sagt, lær deg å bli gla i ting som følger med. Å stå ned fjellene på ski eller brett, å gå på stranda i full storm, å nyte sommerdagene ute, plukke bær på høsten. 

• Liker 5
AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Billige boligpriser?? Ikke her jeg bor!

Ok, du er sånn passe agressiv i fremtoningen. Om det er nord Norge som får frem ufyseligheten i deg, FLYTT!

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker

Det er noe bra med alle stede - finn ut hva og bruk det! Hvis mye tid og lite venner - ta et nettstudie, begynn på et kurs, lær deg noe nytt, begynn med frivillig arbeid eller bli med i en forening, finn en hobby.

Anonymkode: 43f91...10f

• Liker 4
AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Veldig inkluderende du mao 😳

hjelpes for en innstilling

Anonymkode: b4ec2...1d8

Enig, må være født der for å trives

Anonymkode: 22a19...0b8

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...