Gå til innhold

I år bør vi avlyse Eurovision Song Contest (MGP)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Burde vi ikke avlyse Eurovision Song Contest (MGP) i år?

Det vil ellers bare utvikle seg til en følelseshysterisk konkurranse om hvem som hater Russland mest/elsker Ukraina mest.

Jeg vet hvordan folk er. Og slike teatralske oppvisninger vil ikke være fruktbart slik situasjonen er nå. Det er den russiske eliten vi sanksjonerer mot, ikke det russiske folk som har blitt lurt inn i krigen. Vanskelig balansegang, men vi må også en gang prøve å reparere forholdet til Russland.

Anonymkode: 4b2c2...f9b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ser du for deg at disse oppvisningene skal utføres? Det er ganske mange regler for hva man får lov til å gjøre på scenen, tross alt. Og hvordan skal en opphausing av Ukraina kunne skade/såre det russiske folk?

Jeg må innrømme at jeg synes det vil være litt kjipt hvis Ukraina vinner i år på grunn av medlidenhetsstemmer... Men det er ikke nok til at jeg vil gi avkall på konkurransen i sin helhet.

Anonymkode: d92f0...648

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan ser du for deg at disse oppvisningene skal utføres? Det er ganske mange regler for hva man får lov til å gjøre på scenen, tross alt. Og hvordan skal en opphausing av Ukraina kunne skade/såre det russiske folk?

Jeg må innrømme at jeg synes det vil være litt kjipt hvis Ukraina vinner i år på grunn av medlidenhetsstemmer... Men det er ikke nok til at jeg vil gi avkall på konkurransen i sin helhet.

Regler som artistene ikke trenger å bry seg om. De får jo bare mer facebook-likes, sympati og oppmerksomhet om de bryter dem og de vil bli tilgitt og får liten/ingen straff fordi de ble jo grepet av stunden og fanget av sine følelser stakkars, animerte (kalkulerte) følelsesstyrte folk som jo kunstnere ofte ønsker å fremstå som. Artister som lever av oppmerksomhet. (Håper bare Subwolfers, eller Ylvis som de vel egentlig er?, klarer å holde seg anonyme, det ville vært noe, men de slutter vel å prøve etter den eventuelle finalen?). 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig. 

Anonymkode: a51f8...806

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

de vil bli tilgitt og får liten/ingen straff fordi de ble jo grepet av stunden og fanget av sine følelser stakkars

De blir nok diskvalifisert. Kan hende det er noen artister som bryr seg mer om oppmerksomhet til seg selv enn å vinne for landet sitt, men man risikerer jo da å bli upopulær hjemme. Jeg tror også at slike utbrudd vil bli gjennomskuet og kritisert for å være kalkulerte forsøk på ekstra stemmesanking/oppmerksomhetssøking. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper at de ikke avlyser det. Men har full forståelse hvis det gjøres.

Jeg tenker Eurovision fungerer som et lite lysglimt i en ellers mørk tid. Å kunne samles om noe så universielt som musikk og lys og glitter på en scene er positivt. Men jeg blir ikke overrasket hvis det gjøres, iallefall ikke hvis situasjonen blir verre. Blir rart å feire når folk sprenges i stykker andre steder i Europa, liksom...

Russland er jo uansett ut av konkurransen nå i år så det blir ikke noe buing på dem. Ukraina har jo en artist klar, men kanskje vil de trekke seg hvis situasjonen forverres?

Politiske bidrag som er for tydelige blir nok disket uansett. De pleier å være flinke til å plukke opp sånt og se på det med et nøytralt blikk. Men man kan jo alltids pakke budskapet inn i mer kunstneriske uttrykk, som Jamala sin 1944. Musikk er følelser, og politikk leder ofte til nettopp følelser. Så jeg tenker det må være lov.

Men jeg håper likevel at ingen land bruker situasjonen på en kalkulert måte for å få ekstra stemmer, som en sang om å ønske fred f.eks. Det er bare kjedelig.

Anonymkode: acd77...c78

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg håper at de ikke avlyser det. Men har full forståelse hvis det gjøres.

Jeg tenker Eurovision fungerer som et lite lysglimt i en ellers mørk tid. Å kunne samles om noe så universielt som musikk og lys og glitter på en scene er positivt. Men jeg blir ikke overrasket hvis det gjøres, iallefall ikke hvis situasjonen blir verre. Blir rart å feire når folk sprenges i stykker andre steder i Europa, liksom...

Russland er jo uansett ut av konkurransen nå i år så det blir ikke noe buing på dem. Ukraina har jo en artist klar, men kanskje vil de trekke seg hvis situasjonen forverres?

Politiske bidrag som er for tydelige blir nok disket uansett. De pleier å være flinke til å plukke opp sånt og se på det med et nøytralt blikk. Men man kan jo alltids pakke budskapet inn i mer kunstneriske uttrykk, som Jamala sin 1944. Musikk er følelser, og politikk leder ofte til nettopp følelser. Så jeg tenker det må være lov.

Men jeg håper likevel at ingen land bruker situasjonen på en kalkulert måte for å få ekstra stemmer, som en sang om å ønske fred f.eks. Det er bare kjedelig.

Anonymkode: acd77...c78

Er det rarere nå i år, mener du, enn tidligere år hvor folk er blitt sprengt i stykker andre steder i Europa? Eller alle år hittil, hvor folk sprenges i stykker i andre deltakerland? 

Anonymkode: acda7...900

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...