AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #1 Skrevet 3. mars 2022 Er blitt anbefalt fra fastlege å begynne med lårhøye kompresjonsstrømper. Er det noen her inne som vet hvor man får kjøpt det? På apoteket hadde de bare knehøye strømper. Lurer også på om dette finnes i skikkelig stor størrelse? Beina mine er mye tykkere enn resten av kroppen, så jeg passer aldri vanlige strømpebukser. Regner med at det da vil bli like vanskelig å finne lårhøye strømper. Er det noen merker, modeller e.l. som er større enn andre? Anonymkode: 01f96...f9f
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #2 Skrevet 3. mars 2022 Er det på grunn av lipødem? Skal det hjelpe på? Anonymkode: 6f227...977
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #4 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det på grunn av lipødem? Skal det hjelpe på? Anonymkode: 6f227...977 Det vet jeg ikke hva er. Jeg har lavt blodtrykk og er plaget med besvimelser, og har en del blodutredelser på lårene, så fastlegen anbefalte at jeg tester dette. laPistola skrev (5 minutter siden): Stay ups? Ja, det er stay ups/lårstrømper fastlegen anbefalte. Anonymkode: 01f96...f9f
Gjest laPistola Skrevet 3. mars 2022 #5 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det vet jeg ikke hva er. Jeg har lavt blodtrykk og er plaget med besvimelser, og har en del blodutredelser på lårene, så fastlegen anbefalte at jeg tester dette. Ja, det er stay ups/lårstrømper fastlegen anbefalte. Anonymkode: 01f96...f9f Forsøk undertøysbutikk. Google det så får du nok opp en del alternativer hvis du vil kjøpe på nett.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #6 Skrevet 3. mars 2022 Kjøpte noen på apoteket, ikke mye kompresjon. Merke Jobst. Anonymkode: 60399...95f
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #7 Skrevet 3. mars 2022 laPistola skrev (13 minutter siden): Forsøk undertøysbutikk. Google det så får du nok opp en del alternativer hvis du vil kjøpe på nett. Så vanlige undertøysforretninger har kompresjonsstrømper? Da har jeg misforstått for jeg trodde det bare ble solgt på apotek. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kjøpte noen på apoteket, ikke mye kompresjon. Merke Jobst. Anonymkode: 60399...95f Var dette lårhøye eller knehøye? Anonymkode: 01f96...f9f
Tingtang Skrevet 3. mars 2022 #8 Skrevet 3. mars 2022 Hei Les litt om lipødem. Om du kan ha det eller lymfødem kan du få hjelp til å få spesialsydde kompresjonsbukser av fysioterapeut 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #9 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var dette lårhøye eller knehøye? Anonymkode: 01f96...f9f Lårhøye ja, bare å google jobst lårhøye, ser det finnes i forskjellig kompresjonsklasse. Anonymkode: 60399...95f
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #10 Skrevet 3. mars 2022 Hvis du har en bandagist i nærheten så har kanskje de. Ellers så kan nok apoteket bestille inn til deg. Anonymkode: 7d74b...ce8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #11 Skrevet 3. mars 2022 Kan disse være noe? Kompresjonsstrømper Lår | Kompresjon Lår - Adeve Anonymkode: 95646...1f8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #12 Skrevet 3. mars 2022 Eller kanskje disse? mediven® forte kompresjonsstrømper ved alvorlige venøse lidelser (medinorway.no) Anonymkode: 95646...1f8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #14 Skrevet 3. mars 2022 De siste har også flere - Strømper for venøse tilstander (medinorway.no) Anonymkode: 95646...1f8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #15 Skrevet 3. mars 2022 Tingtang skrev (18 minutter siden): Hei Les litt om lipødem. Om du kan ha det eller lymfødem kan du få hjelp til å få spesialsydde kompresjonsbukser av fysioterapeut Støtter denne, du burde søke om å få snakke med fysioterapeut som kan lymfdrenasje, de kan også ta mål av deg og få strømpene tilpasset etter anbefalt trykk. Anonymkode: 79747...107 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #16 Skrevet 3. mars 2022 Kunne høres ut som lipødem ut fra det du skriver. Les deg litt opp på det. Kommer litt an på hvor du bor, men flere helseregioner dekker kompresjonstøy for de med lipødem. Da får man målsydde strømper eller strømpebukser. De er svindyr om man må betale selv. Har samme diagnose og bruker kompresjonsstrømpebukser i klasse 3 daglig. Anonymkode: 8c429...1ce 1
Gjest laPistola Skrevet 4. mars 2022 #17 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Så vanlige undertøysforretninger har kompresjonsstrømper? Da har jeg misforstått for jeg trodde det bare ble solgt på apotek. Var dette lårhøye eller knehøye? Anonymkode: 01f96...f9f Støttestrømper/ compression tights / legg support.. jeg bruker det på flyturer, hvis jeg får leggkramper og lange arbeidsdager. Om du trenger mer støtte ( de finnes i ulike former da, de trangeste klarer jeg ikke og få på meg vet) vet jeg ikke, og om det er noe annet legen mente. Alt har jo så mange navn. Ut i fra første innlegg tenkte jeg leg support stay ups med strong compression, men kjøp det legen anbefaler på apotek du.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #18 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Bandagist? Anonymkode: f0690...d31 Ja. En bandagist er ofte en helsearbeider som driver butikk med salg av helseartikler, formidling av produkter på blåresept, informasjon og brukerstøtte. Individuell veiledning: Vi har samtalerom i alle butikker, hvor du kan snakke om din situasjon, om årsaker og muligheter. Eks: https://www.bandagistene.no/ https://www.banda.no/ Anonymkode: 7d74b...ce8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #20 Skrevet 4. mars 2022 Du kan få laget på mål, og søkt om dekket som medisinsk hjelpemiddel om du evt får diagnose som kvalifiserer - lymfeødem f.eks. Du får hjelp hos enten bandasjebutikken eller hos fysioterapeut som har spesialutdannelse i lymfedrenasje. https://www.bandagistene.no Anonymkode: 7d6ab...707
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå