Gå til innhold

Svimmel i hele dag

Anbefalte innlegg

Gjest Sirisiri10
Skrevet

Jeg har vært svimmel i hele dag, non stop. Verst når jeg er i ro, da kan rommet snurre rundt. Hatt leamus på ene øyet i hele dag, og vært mye plaget med leamus noen uker, men ikke så ille. Ellers ingenting galt. Tenkte å ringe legen i morgen hvis det fortsetter. 

Men noen som har en ide om hva det kan være? Eller hva jeg kan gjøre for at det skal bli bedre? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et lignende anfall en gang. Rommet snurret rundt, jeg klarte ikke å fokusere eller gå i rett linje. Kunne ikke gjøre noe annet enn å legge meg nedpå og lukke øynene. Gikk til legen dagen etter, selv om svimmelheten gikk over av seg selv etter noen timer. Legen fant ingenting galt der og da, men det viste seg at jeg hadde jernmangel, og legen mente at dette kunne være årsaken. Har også hørt at vitamin D-mangel kan føre til svimmelhet. Jeg ville nok uansett gått til legen med det. Kan hende det er noe helt enkelt, som det var for meg (antageligvis), men det er jo greit å få sjekket det. 

Anonymkode: a64bd...a77

Gjest Sirisiri10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk et lignende anfall en gang. Rommet snurret rundt, jeg klarte ikke å fokusere eller gå i rett linje. Kunne ikke gjøre noe annet enn å legge meg nedpå og lukke øynene. Gikk til legen dagen etter, selv om svimmelheten gikk over av seg selv etter noen timer. Legen fant ingenting galt der og da, men det viste seg at jeg hadde jernmangel, og legen mente at dette kunne være årsaken. Har også hørt at vitamin D-mangel kan føre til svimmelhet. Jeg ville nok uansett gått til legen med det. Kan hende det er noe helt enkelt, som det var for meg (antageligvis), men det er jo greit å få sjekket det. 

Anonymkode: a64bd...a77

Takk for svar 🙏

Vitamin mangel har jeg ikke, sjekket forrige uke ☺️. Jeg vil helst holde meg i aktivitet da jeg er mindre svimmel da, og mer svimmel når jeg er i ro 🤔 Det har vært sånn siden jeg stod opp, ca 08.00 i dag. Begynner å få en svak hodepine/murring i hodet nå også. 

Skrevet

Har du testet for covid?

Gjest Sirisiri10
Skrevet
Ulven skrev (4 minutter siden):

Har du testet for covid?

Nope, men kanskje greit å gjøre det? 

Skrevet
Just now, Sirisiri10 said:

Nope, men kanskje greit å gjøre det? 

Ja her har svimmelhet vært et veldig påtagelig symptom iallefall. 

Skrevet

Kan være covid, eller krystallsyke.

Sistnevnte hjelper ikke å sjekke hos lege da de ikke har utstyr.

Du må til en behandler med videobriller. 

Gjest Sirisiri10
Skrevet
Fløff skrev (1 minutt siden):

Kan være covid, eller krystallsyke.

Sistnevnte hjelper ikke å sjekke hos lege da de ikke har utstyr.

Du må til en behandler med videobriller. 

Men er ikke krystall syke periodevis svimmelhet? 

Har tatt covid test nå, venter på svar, men ser negativ ut. 

AnonymBruker
Skrevet
Sirisiri10 skrev (40 minutter siden):

Jeg har vært svimmel i hele dag, non stop. Verst når jeg er i ro, da kan rommet snurre rundt. Hatt leamus på ene øyet i hele dag, og vært mye plaget med leamus noen uker, men ikke så ille. Ellers ingenting galt. Tenkte å ringe legen i morgen hvis det fortsetter. 

Men noen som har en ide om hva det kan være? Eller hva jeg kan gjøre for at det skal bli bedre? 

Dette høres ut som krystallsyke.

Anonymkode: 74ab3...6b3

Skrevet
Sirisiri10 skrev (5 minutter siden):

Men er ikke krystall syke periodevis svimmelhet? 

Har tatt covid test nå, venter på svar, men ser negativ ut. 

Nei. Jeg har hatt krystallsyke i 3 år snart, og har ikke hatt et svimmelfritt sekund. 

Dette varierer fra person til person. Jeg og mange spesialister trodde det samme som deg, tok meg 8 mnd å få satt diagnosen. 

Gjest Sirisiri10
Skrevet
Fløff skrev (2 minutter siden):

Nei. Jeg har hatt krystallsyke i 3 år snart, og har ikke hatt et svimmelfritt sekund. 

Dette varierer fra person til person. Jeg og mange spesialister trodde det samme som deg, tok meg 8 mnd å få satt diagnosen. 

Så grusomt 😔 Håper inderlig jeg slipper unna det. 

AnonymBruker
Skrevet

Alarmerende egentlig. Ringer du 113 kommer ambulanse og de slår trombolysealarm på nærmeste sykehus. Har du faktisk slag er det 4 timers vindu til fisking av proppen. Etter det er skadene varige.

Anonymkode: 6f473...c9d

Skrevet
Sirisiri10 skrev (1 minutt siden):

Så grusomt 😔 Håper inderlig jeg slipper unna det. 

Du gjør nok helt sikkert det - sjeldent å få det så ille som jeg har det.

Men poenget mitt var at det å få utelukket eventuell krystallsyke hos kvalifisert behandler er et greit steg på veien for å unngå eventuell langvarig sykdom dersom det er tilfelle. 

Dette kan også gå helt over av seg selv. Men varer det mer enn 2 uker bør man ta en tur til behandler for å sjekke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alarmerende egentlig. Ringer du 113 kommer ambulanse og de slår trombolysealarm på nærmeste sykehus. Har du faktisk slag er det 4 timers vindu til fisking av proppen. Etter det er skadene varige.

Hallo…..😅

Man får gjerne flere symptomer ved slag. Sterk kvalme/oppkast, veldig sterk hodepine, vansker med tale osv.

Men man kan helt klart ringe legevakt for å høre hva de tenker og hva man bør følge med på. 

• Liker 2
Gjest Sirisiri10
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker at hvis det hadde vært slag hadde symptomene vært mer fremtredende og fort blitt alvorlige. Har vært svimmel 10,5 timer nå 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kjempesvimmel da jeg hadde virus på balansenerven. Det gikk over av seg selv etter en uke, men det var en grusom uke. Håper du blir bedre snart!

Anonymkode: 1e55e...2b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble kjempesvimmel da jeg hadde virus på balansenerven. Det gikk over av seg selv etter en uke, men det var en grusom uke. Håper du blir bedre snart!

Anonymkode: 1e55e...2b0

Det også bør sjekkes for å ikke få langvarig og kronisk skade :) 

Det sjekkes med kalorisk test eller egne briller for dette. 

Man kan få medikamenter som stanser viruset om man får det innen 2 døgn tror jeg det er. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde virus på balansenerven og det varte i flere mnd. Da var jeg så svimmel at jeg ikke klarte å gå engang. Kom også tilbake i perioder- utløst av stress. Jeg var ikke kvitt det ordentlig før etter flere år faktisk. 

Jeg fikk ingen medisin mot det. Men dette var i 2003. 

Hvis du er over 50, så kan det også være symptomer på menieres. 

Anonymkode: ba221...dc0

AnonymBruker
Skrevet

Svimmelhet er som regel ikke noe farlig. Da jeg hadde virus på balansenerven var jeg så svimmel at jeg kastet opp. Det var verst å legge seg ned eller vri hodet til en side.

Anonymkode: 12c8c...d82

Gjest Sirisiri10
Skrevet

Høres virkelig ikke noe godt ut med virus på balansenerven 😔 Jeg er ikke så svimmel heldigvis. Jeg har ingen vansker med å gjøre ting, og svimmelheten er ikke så ille når jeg er i bevegelse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...