Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest HappyJeans
Skrevet (endret)

.

Endret av HappyJeans
Videoannonse
Annonse
Skrevet
HappyJeans skrev (På 3.3.2022 den 16.30):

Hei! Er det noen her som kan litt om hud/hudproblemer som kan si meg hva dette kan være for noe?

Det er et rødt område i panna, og hvis jeg kommer borti det "blusser" det liksom opp. Huden ved siden av er helt normal, og jeg har aldri urenheter her, men det har jeg på der det er rødt..

Har prøvd alt av kremer og produkter men det er ingenting som funker...! Har hatt det et par år også, tror jeg fikk det første gangen jeg var i syden...

274677881_282800520659840_8838153813199171106_n.jpg

Ut fra beskrivelsen din høres det ut som om du har såkalt reaktiv hud, en type hudsensitivitet som bl.a. kan reagere med rødhet ved berøring. Mest sannsynlig er hudens naturlige beskyttelses striere svekket eller skadet - ble du solbrent der da du var i syden?

Om du ikke allerede har vært hos hudlege, tror jeg du bør ta deg en tur.  I mellomtiden bør du bruke produkter beregnet på sensitiv hud som styrker og beskytter. Ingen aktive ingredienser, eksfoliering eller noe som helst.

En krem som hjalp meg veldig da jeg plutselig fikk svært sensitiv hud, er Eucerin Ultra Sensitive Soothing Care, den får du på apoteket. Finnes for tørr og kombinert hud. Du kan også forsøke å beskytte hudområdet med en mild olje eller fet krem beregnet på sensitiv hud når du dusjer og vasker håret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...