AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #1 Skrevet 3. mars 2022 Nå er jeg lei av nedsnakking og negativt prat om bygda, i denne tråden vil jeg ha god framsnakking om bygda , om livet på bygda og bygdefolk! For det finns mange som trivs på bygda og vi må stå sammen og få fram det positive for å stoppe fraflytting og heller få folk til å komme hit. Anonymkode: fb4a0...516 2 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #2 Skrevet 3. mars 2022 Jeg skal flytte til bygda snart, tilbake til hjemsted. Det blir godt kjenner jeg. Vært her en uke nå på en liten "ferie". Kjenner at livet her er ganske så godt. Roligere tempo, hyggeligere folk, bedre luft, deilige turstier. Gleder meg til jeg kan flytte, må bare få meg en jobb først... Der har du aberet med enkelte bygder og små steder - lite jobb å få. MEN, jeg skal være optimist og satse på at det kommer noe til meg før jeg aner det Anonymkode: 503cd...bf7 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #3 Skrevet 3. mars 2022 Jeg føler at bygda er litt som i troen til cheers "Sometimes you want to go where everybody knows your name". Alt er på godt og vondt, men livet går saktere på bygda, folk har bedre tid, og stresser mindre. Anonymkode: be109...8c2 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #4 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg føler at bygda er litt som i troen til cheers "Sometimes you want to go where everybody knows your name". Alt er på godt og vondt, men livet går saktere på bygda, folk har bedre tid, og stresser mindre. Anonymkode: be109...8c2 Det stemmer godt og er treffende for å beskrive bygda Anonymkode: fb4a0...516
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2022 #5 Skrevet 5. mars 2022 Jeg har bodd i både storby og bygd, og her er det positive; + Veldig trygt oppvekstmiljø for barn. Hvertfall den bygda jeg bodde i. + Fint natur og frisk luft. + Drikkevannet smaker himmelsk. + Alle kjenner hverandre. Enorm støtte dersom mennesker opplever noe vondt. Eksempelvis ble en ungdomsjente alvorlig syk, og måtte ha en behandling som var svært kostbar. Hele bygda engasjerte seg for å få inn disse pengene. Både bedrifter og privatpersoner donerte store beløper. + Koselig å ta seg en tur på butikken eller en kafé, man finner alltids noen å prate med. + Jeg opplevde også at "klasseforskjeller" var mindre i bygda. En rik lege bodde i samme nabolag som fabrikkarbeidere. Ingen typiske penere strøk. I tillegg omgås i større grad alle med hverandre, en rik bedriftseier er bestevenn med en gravemaskin sjåfør. I byen bodde de velstående gjerne i et eget område og omgikk hverandre. Anonymkode: 759c0...e60 6 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #6 Skrevet 6. mars 2022 Man får vite alt mulig interessant sladder på butikken. Hvis noen er utro eller om noen nye blir sammen etter et brudd. Anonymkode: 8b32c...bbe
Vaffelhunden Skrevet 6. mars 2022 #7 Skrevet 6. mars 2022 Men hvis flere flytter til bygda, så blir vel bygda en by?🤔
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #8 Skrevet 6. mars 2022 Aldri tilbake til bygda. Bygdedyret lever i beste velgående. Ødelå min oppvekst. Anonymkode: 5f705...ffa 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2022 #9 Skrevet 6. mars 2022 Ei bygd minner meg litt om livet på internat. Alle kjenner alle og det blir nesten som familien. Bare synd det er sladder, men det er det jo også på internat. Men de står sammen i kriser, blir glade for å se hverandre og slår av en liten prat. Koselig. Anonymkode: 6df2e...5df 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #10 Skrevet 14. mars 2022 Ørsta suger iallfall. Hadde aldri flyttet tilbake dit. Sladring står høyt i kurs, folk legger seg bort i alt mulig. Osv osv *tommel ned* Anonymkode: 6393b...e8e
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #11 Skrevet 14. mars 2022 Nå er jo dette en tråd for fremsnakking av bygda - foreslår derfor at dere som ønsker nedsnakking av bygda lager deres egen tråd! Jeg elsker bygda. Den friske lufta, fjell og skiløyper nesten rett utenfor døra. Det er gøy når man går en tur eller kjører i byen og ser folk man vet hvem er. Som man kanskje aldri har snakket med, men man vet liksom hvem de er og fullt navn og alt Og kjenner/vet hvem personen bak kassa er og hvem som jobber i kafeen. Må jo innrømme at det er spennende med litt sladder innimellom. Hvem har blitt gravid, hvem har vært utro og med hvem, hvem har slått opp osv. Men best av alt (utenom naturen og den friske lufta) er at man får ordentlig hvilepuls. Så mye mindre stress enn i større byer. Kan gå til/fra jobb eller skole, ingen bilkø. Trygt for barn å vokse opp ❤️ Anonymkode: c6ae7...d2c 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #12 Skrevet 19. mars 2022 Jeg vet at dette skulle være en tråd for framsnakking av bygda, men jeg forstår ikke dette med at man f.x kan gå til alt. Bodde et år i et bittelita bygge og har aldri sittet så mye i bil! Måtte kjøre til absolutt alt siden det ikke fantes noe som helst det vi bodde. Ungene måtte kjøres overalt også siden det var langt til både skole og venner. Men mye natur var det virkelig. Dessverre ikke så mye annet. Anonymkode: 28378...33e
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #13 Skrevet 19. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg vet at dette skulle være en tråd for framsnakking av bygda, men jeg forstår ikke dette med at man f.x kan gå til alt. Bodde et år i et bittelita bygge og har aldri sittet så mye i bil! Måtte kjøre til absolutt alt siden det ikke fantes noe som helst det vi bodde. Ungene måtte kjøres overalt også siden det var langt til både skole og venner. Men mye natur var det virkelig. Dessverre ikke så mye annet. Anonymkode: 28378...33e Kommer vel an på bygda? Jeg bor i gangavstand til alt jeg trenger, og kunne fint klart meg uten bil for mine daglige gjøremål. Anonymkode: 5ebb0...29b 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2022 #14 Skrevet 19. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kommer vel an på bygda? ja det er nettopp det, eller på byen. Tråden er for dum, for det er enten Oslo sentrum eller ei bortgjemt fjell/fjordbygd utenfor sivilisasjonen . Ingen mellomting liksom, blir for dumt. Anonymkode: 75bc0...862 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå