AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #1 Del Skrevet 3. mars 2022 IKEA, Jysk, Skeidar, Kid, Bohus, Møbelringen osv osv. Hvorfor, hvorfor ikke? Selv er jeg ikke så glad i IKEA, føler alt er dårlig kvalitet. Bohus blir for dyrt igjen. Anonymkode: c59f9...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #2 Del Skrevet 3. mars 2022 Jysk har dårlig kvalitet, så det unngår jeg. IKEA synes jeg har helt OK kvalitet, men det er blitt mye dyrere enn det er verdt. Kjøper mest brukt, synes alle selger det samme i alle butikkene. Alle stuene ser jo prikk like ut. Anonymkode: 5210d...1ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rampenissen72 Skrevet 3. mars 2022 #3 Del Skrevet 3. mars 2022 Jysk. Pga kvalitet og det er så generic. Alle har liksom alt rett av Jysk katalogen. Basic bitch store. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #4 Del Skrevet 3. mars 2022 Jeg dras alltid mot Kremmerhuset. Men går alltid ut igjen uten å ha kjøpt noe. Synes de har mye fint, men kvaliteten er dårlig, så det frister ikke allikevel. F.eks. har de masse fine putetrekk, men de er alltid laget i et slikt billig slapt stoff som jeg vet kommer til å se skrukkete og kjipt ut i sofaen. Dyrt er det og. Bohus er bare skikkelig overprisa. Anonymkode: 1449b...caf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #5 Del Skrevet 3. mars 2022 Illums er favoritten. Går ikke på Ikea, Bohus, Skeidar o.l. Anonymkode: 7f63c...977 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #6 Del Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg dras alltid mot Kremmerhuset. Men går alltid ut igjen uten å ha kjøpt noe. Synes de har mye fint, men kvaliteten er dårlig, så det frister ikke allikevel. F.eks. har de masse fine putetrekk, men de er alltid laget i et slikt billig slapt stoff som jeg vet kommer til å se skrukkete og kjipt ut i sofaen. Dyrt er det og. Bohus er bare skikkelig overprisa. Anonymkode: 1449b...caf Jeg synes kremmerhuset er overpriset, men de har ofte salg. Anonymkode: beece...128 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #7 Del Skrevet 3. mars 2022 Utestolene mine er fra Jysk og de er veldig gode å sitte i. Jeg kikker avogtil innom møbelbutikker for å titte. Men Ikea er utelukket her, der har jeg ikke vært på flere år. Det har med avstand å gjøre. Anonymkode: 7c8a0...7b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #8 Del Skrevet 3. mars 2022 Skeidar. Dyrt og dårlig. Butikken her er heller ikke fin og innbydende. Anonymkode: e6e4b...f5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alt blir ok Skrevet 3. mars 2022 #9 Del Skrevet 3. mars 2022 Jeg kjøper dyner påJysk, og har kjøpt sofa på Bohus. Ullpledd har jeg fra Kid og Rusta. Kjøper generelt lite interiør ellers, da jeg liker ting som har «sjel». Så jeg pynter sjeldent huset med tilfeldige fine ting jeg har funnet i noen av butikkene du nevner. Etter å ha vært på jakt etter spisestue en stund har jeg heller begynt å se hos norske produsenter og mindre nisjebutikker når jeg skal handle møbler og lignende. En av grunnene er leveringstiden. Det å bestille et bord i heltre eik på kjedebutikkene er ikke bare-bare. De har minst 15 ukers leveringstid, men kan ikke love det en gang. Den norske produsenten kunne levere på bare et par uker. Nå endte vi opp med å kjøpe bord i en mindre møbelbutikk som ikke tilhører kjede, og der fikk vi kjøpt heltre eikebord på dagen. Dessuten, et par av de billigste kjedene har ikke bord i heltre, så da hadde de utgått uansett. En annen grunn til at jeg ikke handler så mye på kjedebutikkene lenger, er at vi er blitt mer kresne og bruker lengre tid på å se etter møbler, lamper og interiør, og at vi kjøpe få, men gjerne dyrere ting enn vi gjorde før. For 15 år siden kunne vi dra på IKEA for både å titte og bestemme oss på samme dag. Nå har vi brukt flere måneder på å lande på tapet og møbler. Er også mer opptatt av materialer nå enn da jeg var ung, så da sier det seg selv at noen butikker ikke er så aktuelle. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #10 Del Skrevet 3. mars 2022 Bord i heltre fra butikkene har ofte noe annet inni...fant det ut da vi sagde et stort spisebord i to for å lage et mindre til hytta. Husker ikke om det var fra skeidar, møbelringen eller bohus. Veldig flott og veldig tungt, men ble skuffa da det burde vært heltre. Kjøpte nytt spisebord på finn 😛 Anonymkode: deb84...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #11 Del Skrevet 3. mars 2022 Jeg elsker å gå på skattejakt på Finn. Vi har god råd, så det er ikke det økonomiske som driver meg (selv om gjenbruk jo er et pluss), men jeg nekter å innrede hjemmet mitt på samme måte som de fleste andre gjør, der "alle" har samme farger og møbler, og resultatet blir nitrist, kjedelig og viser total mangel på kreativitet. Anonymkode: 2be51...0e0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #12 Del Skrevet 3. mars 2022 Er ikke glad i Jysk, billig inntrykk. Kremmerhuset er også litt av et sted, men kronlysene deres brenner ganske lenge. Kjøper ellers ikke noe særlig der. Hadde kjøpt alt i livet på Illums dersom økonomien tillot det. Av de mer vanlige stedene nevnt her så er jeg fornøyd med spisegruppa vi kjøpte på Møbelringen. De hadde litt mer interessante møbler å velge i. Og IKEA er praktisk og rimelig. Av mindre interiørartikler foretrekker jeg Ting. I Trondheim er jeg også glad i Annikas hus, Alvar & Maija og CI Pedersen (bare synd betjeningen ikke er hyggelig). Anonymkode: def38...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #13 Del Skrevet 3. mars 2022 Kommet helt annpå. Kjøpt glassbord på Jysk. Som spisebord og stuebord. De har overlevd 3 barn og 12 år uten en ripe. IKEA er der jeg handler møbler. De er like fine og gode etter 10 år. Bruker jeg også trolig når jeg monterer ting. Da holder kvaliteten seg bedre 😊 Anonymkode: e7bfd...c88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #14 Del Skrevet 3. mars 2022 Jeg liker ikke «mellomsjiktet» som Bohus, Skeidar, Slettvoll og A-møbler (finnes det ennå?). Synes ikke noe om designen de har der og kjøper aldri noe. Så for meg er det enten Jysk eller Ikea for forbruksvarer, Tannum møbler eller Huseby eller brukt. Anonymkode: 214a6...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #15 Del Skrevet 3. mars 2022 Tror jeg hander litt overalt, kommer an på hva jeg finner og hva som er fint. Seng, sofa og spisestue er fra Bohus, øvrige møbler fra Ikea. Kjøper kun dyner, puter og sengetøy på Jysk, sjelden annet. Unngår Home & Cottage, men det er p.g.a. måten høyeste sjef behandlet den som var butikksjef på den lokale butikken, i og for seg resten av stabben som jobbet i butikken og. H*n ble IKKE behandlet bra, og jeg kommer aldri til å legge igjen ei krone der. Anonymkode: b618b...3b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvalitet Skrevet 3. mars 2022 #16 Del Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg liker ikke «mellomsjiktet» som Bohus, Skeidar, Slettvoll og A-møbler (finnes det ennå?). Synes ikke noe om designen de har der og kjøper aldri noe. Så for meg er det enten Jysk eller Ikea for forbruksvarer, Tannum møbler eller Huseby eller brukt. Anonymkode: 214a6...4d1 Vil ikke si at Slettvoll er mellomsjiktet. Mye dyrere enn de andre butikkene du nevner, og prismessig mer i gata til møbelgalleriet ol. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #17 Del Skrevet 3. mars 2022 Kvalitet skrev (Akkurat nå): Vil ikke si at Slettvoll er mellomsjiktet. Mye dyrere enn de andre butikkene du nevner, og prismessig mer i gata til møbelgalleriet ol. Visste noen ville kommentere det ! Er enig, var upresis, men jeg synes de har samme stil/design som de andre. Anonymkode: 214a6...4d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #18 Del Skrevet 4. mars 2022 Liker best illums, bolina, milla boutique, Møbelringen, ikea. holder meg unna skeidar, bohus, jysk. Anonymkode: ddc47...c1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 4. mars 2022 #19 Del Skrevet 4. mars 2022 Handler seng de få gangene jeg har gjort det på Bohus/Skeidar. Har nok mest fra Bolia, brukt teakmøbler, IKEA og belysning fra designmerker. Har for eksempel Eames spisestuestoler, et rimelig spisebord fra IKEA, flowerpot lamp kjøpt på en nå nedlagt lampebutikk (Futura) på Grunerløkka. Tallerkner/skåler er Teema Ittala og glassene Ikea. Med andre ord full krasj 😅 Stua er litt samme «alt mulig». Har lite nips, så mine favoritter blir liksom for større møbler og lamper. Synes bambuskolleksjonen på Jysk er fin, men ellers kjøper jeg ingenting der. Synes også HM Home har litt fint særlig på barnerom og tekstiler generelt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. mars 2022 #20 Del Skrevet 4. mars 2022 Det meste av møbler har jeg kjøpt på Møbelringen. Ellers litt på Bohus, IKEA, Kremmerhuset. Nå har jeg det jeg trenger og er ikke innom interiørbutikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå