Gå til innhold

Barn og skjermbruk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Visste du at barn av ledere i Silicon Valley begrenser bruk av ipad/iphone etc hos sine barn. Steve Jobs barn fikk ikke ipad. 

75% av barn som går på Waldorf School har foreldre som er ledere i Silicon Valley Denne skolen sier at til eleven er 14 år, får de ikke bruke skjerm i det hele tatt. 

Det teknologimenneskene forstår er at det krever stor erfaring for å kunne bli et skapende menneske. 

Jeg synes det er hjerteskjærende å se små barn som må kjempe om oppmerksomheten når mor/far sitter med mobilskjermen, og jeg synes det er veldig trist å se små barn som ikke klarer å løsrive seg fra skjermen. 

Skjermen gjør at vi prater mindre sammen, mindre interaksjon med andre, oppmerksomhets tiden vår synker fra 0,12 sek i år 2000, i 2020, 0,8 sek. Et sek mindre enn gullfisken! 

Hva tenker dere? Hva gjør dere med skjermtid både for foreldre og barn? For det er klart når barn ser mor og far med nesen i skjermen mye, så tar de etter den oppførselen. Barn vil alltid herme etter foreldre. 

Anonymkode: b7571...dae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lar barnet se litt på nettbrett, men ikke så mye. Er ikke hysterisk i verken den ene eller den andre retningen. Ser ikke mye på mobilen selv når jeg er sammen med barnet mitt. Alt med måte tenker jeg.

Anonymkode: 20604...ba5

AnonymBruker
Skrevet

Man skal være bevisst både egen skjermbruk og selvsagt barnas. Men jeg hadde ikke nektet de skjerm til de ble 14. Det er mye læring og for de eldre barna også sosialt med spill for eksempel. Alt med måte, ingen av mine får sitte med skjerm i timesvis. Det har ingen godt av. 

Anonymkode: b94f0...ae6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Visste du at barn av ledere i Silicon Valley begrenser bruk av ipad/iphone etc hos sine barn. Steve Jobs barn fikk ikke ipad. 

75% av barn som går på Waldorf School har foreldre som er ledere i Silicon Valley Denne skolen sier at til eleven er 14 år, får de ikke bruke skjerm i det hele tatt. 

Det teknologimenneskene forstår er at det krever stor erfaring for å kunne bli et skapende menneske. 

Jeg synes det er hjerteskjærende å se små barn som må kjempe om oppmerksomheten når mor/far sitter med mobilskjermen, og jeg synes det er veldig trist å se små barn som ikke klarer å løsrive seg fra skjermen. 

Skjermen gjør at vi prater mindre sammen, mindre interaksjon med andre, oppmerksomhets tiden vår synker fra 0,12 sek i år 2000, i 2020, 0,8 sek. Et sek mindre enn gullfisken! 

Hva tenker dere? Hva gjør dere med skjermtid både for foreldre og barn? For det er klart når barn ser mor og far med nesen i skjermen mye, så tar de etter den oppførselen. Barn vil alltid herme etter foreldre. 

Anonymkode: b7571...dae

For noe vås.. ikke alle foreldre bruker mye skjerm.. men venner og andre i klassen kanskje? for å ikke henge etter eller bli utfor...så vil de og.

Anonymkode: 0be2b...d22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...