Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er mitt første IVF-forsøk. Lang protokoll.

Jeg skal gå på nesespray nå i to uker. Ultralyd 17. mars og da starter jeg på hormonsprøyter.

Ny ultralyd fredag 25. mars. 

Når blir egguttak? den 25 mars eller uka etter?

Mannen reiser på sjøen onsdag 30 mars, så er litt redd for at han ikke rekker egguttaket...

Noen som vet?

Anonymkode: b42e9...9e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å være party pooper her, men det er langt fra sikkert at han rekker det. 

17 mars er for å sjekke at sprayen har gjort det den skal, at du har små follikler.

Ultralyd 25 mars har du maks gått 9 dager på sprøyter, mest trolig bare 8. Kanskje får du starte samme dag som ultralyd, spørs på tidspunkt osv. Dersom alt er ok den 25 mars tar du eggløsningssprøyte og da er uttaket 27 mars. Dette er absolutt aller tidlifst dato for uttak. Så dere har to dager slingringsmonn. 

Det er vanskelig å vite og gjette på forhånd hvor mange dager stimulering man trenger. Jeg har hatt uttak på syklusdag 14 og 15. Mange trenger noen dager flere, de færreste færre dager. 

Du må altså ha uttak syklusdag 13 for at mannen skal rekke det. Jeg vet ikke om det er noe jeg hadde tørt. Du er veldig utsatt for at dette ikke går.

Ring klinikken og snakk med de. Mannen er jo også i behandling.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette må dere avklare med klinikk før dere begynner. Det er jo fullstendig bortkastet om dere starter opp, og han ikke er der for uttak. 

(har vært på lang protokoll flere ganger, og tok tid før mine egg var store nok)

Anonymkode: 71200...5e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Neutral90 skrev (23 timer siden):

Ikke for å være party pooper her, men det er langt fra sikkert at han rekker det. 

17 mars er for å sjekke at sprayen har gjort det den skal, at du har små follikler.

Ultralyd 25 mars har du maks gått 9 dager på sprøyter, mest trolig bare 8. Kanskje får du starte samme dag som ultralyd, spørs på tidspunkt osv. Dersom alt er ok den 25 mars tar du eggløsningssprøyte og da er uttaket 27 mars. Dette er absolutt aller tidlifst dato for uttak. Så dere har to dager slingringsmonn. 

Det er vanskelig å vite og gjette på forhånd hvor mange dager stimulering man trenger. Jeg har hatt uttak på syklusdag 14 og 15. Mange trenger noen dager flere, de færreste færre dager. 

Du må altså ha uttak syklusdag 13 for at mannen skal rekke det. Jeg vet ikke om det er noe jeg hadde tørt. Du er veldig utsatt for at dette ikke går.

Ring klinikken og snakk med de. Mannen er jo også i behandling.

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dette må dere avklare med klinikk før dere begynner. Det er jo fullstendig bortkastet om dere starter opp, og han ikke er der for uttak. 

(har vært på lang protokoll flere ganger, og tok tid før mine egg var store nok)

Takk for svar

Jeg er veldig bekymret for at han ikke rekker det. Har sagt ifra til klinikken, men de ser at vi skal prøve.

Kanskje han kan fryse ned sæd hvis han ikke rekker det, så går vi for icsi? Selv om det koster 7000,- mer 😭

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Takk for svar

Jeg er veldig bekymret for at han ikke rekker det. Har sagt ifra til klinikken, men de ser at vi skal prøve.

Kanskje han kan fryse ned sæd hvis han ikke rekker det, så går vi for icsi? Selv om det koster 7000,- mer 😭

Privat? De tjener penger på å puse, raskest mulig. Og ikke minst frys, i seg selv, og da det gir lavere sannsynlighet. 

"Prøve" når det kommer til å se om man rekker det før han drar er ikke et greit ord i denne sammenhengen. For prosessen er en enorm belastning, og kostnad, for dere. Jeg gikk helt i kjelleren under nedregulering, flate hormoner, og flate følelser. 

Jeg ville tatt en veldig direkte prat. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Privat? De tjener penger på å puse, raskest mulig. Og ikke minst frys, i seg selv, og da det gir lavere sannsynlighet. 

"Prøve" når det kommer til å se om man rekker det før han drar er ikke et greit ord i denne sammenhengen. For prosessen er en enorm belastning, og kostnad, for dere. Jeg gikk helt i kjelleren under nedregulering, flate hormoner, og flate følelser. 

Jeg ville tatt en veldig direkte prat. 

Helt enig!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt mange forsøk, og har har uttak dag 14,15 og 17. Tror det er i overkant av hva som er vanlig, men med det stresset som en slik prosess medfører, så hadde jeg aldri orket å stresse over å «rekke» en viss dato. I allefall ikke om dette er din første gang og du ikke vet hvordan kroppen din responderer 

Hva hvis du får ut færre modne egg fordi de må sette deg i gang slik at mannen din rekker å være der? Jeg hadde blitt helt sprø i en sånn situasjon. 

Anonymkode: 5af2c...753

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar.

Jeg er egentlig enig med det dere sier, men jeg har en AMH på 2,4, så hvis jeg dropper dette nå så mister jeg to sykluser - denne og neste da han er på sjøen i 4 uker.

Er veldig redd for å gå tom for brukbare egg. Tror jeg stoler på klinikken og satser... Selv om det er vanskelig, så prøver jeg å ha troen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for alle svar.

Jeg er egentlig enig med det dere sier, men jeg har en AMH på 2,4, så hvis jeg dropper dette nå så mister jeg to sykluser - denne og neste da han er på sjøen i 4 uker.

Er veldig redd for å gå tom for brukbare egg. Tror jeg stoler på klinikken og satser... Selv om det er vanskelig, så prøver jeg å ha troen.

Hvis det ikke er et alternativ at mannen blir hjemme, hadde jeg uten tvil valgt å fryse ned sæd

Anonymkode: 2aaf3...766

• Liker 1
Gjest frøkenert
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvis det ikke er et alternativ at mannen blir hjemme, hadde jeg uten tvil valgt å fryse ned sæd

Anonymkode: 2aaf3...766

Enig, frys ned. Skjønner også tidsaspektet, så da ville jeg nok kjørt på som planlagt og fått mannen til å fryse ned hvis dere ser det ikke går. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...