Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg pleier å ha uregelmessig menstruasjon, og denne gangen har det gått 2.5 uker over tiden siden jeg skulle hatt menstruasjon, så jeg tenkte derfor at jeg skulle få mensen etterhvert. Jeg har testet med billigstrimler, men alle har vært negative. Frem til i dag, da jeg testet positivt (eller svakt positivt) på clearblue. Jeg har hatt en del murringer nederst i magen i ca 3 uker, og ikke før de siste dagene har jeg fått ømme bryster. Ellers er det ganske likt som når jeg skal ha menstruasjon. 

Er det noen som har erfaring med svak strek?  Vil dere si at denne er positiv?

16463155837211739376620549935964.jpg

Anonymkode: 606fe...5ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det ligger jo et ark der som viser at en slik strek er positiv. 

Anonymkode: cd1f1...988

• Liker 5
Skrevet

Ja jeg vet. Men jeg lurte på om noen hadde erfaringer med dette hvor den viste seg å være falsk negativ eller styggestrek. Siden alle tester frem til nå de siste to ukene har vært negative.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en sånn det står gravid/ ikke gravid på

Anonymkode: 5ef4c...e18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

den er veldig svak, så kan være positiv. jeg tenker det er lurt å teste igjen i morgen. 

Det kan være du hadde eggløsning senere enn forventet, og derfor streken er så svak :) Hvis du derimot hadde eggløsning til normal tid så vil jeg tro at du ikke er gravid da streken burde vært mye tydeligere nå. 

Anonymkode: cbad4...748

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

den er veldig svak, så kan være positiv. jeg tenker det er lurt å teste igjen i morgen. 

Det kan være du hadde eggløsning senere enn forventet, og derfor streken er så svak :) Hvis du derimot hadde eggløsning til normal tid så vil jeg tro at du ikke er gravid da streken burde vært mye tydeligere nå. 

Men uregelmessig mens tyder jo på at det kanskje er eggløsning som har vært sent og da må du bare fortsette å teste å se om det blir sterkere 😊

AnonymBruker
Skrevet

Ville anbefalt å kjøpe en test som sier «gravid/ikke gravid», mye enklere å «tolke» 😅

Men den ser positiv ut.

Anonymkode: 1eaa1...fe0

AnonymBruker
Skrevet

Ja, den er absolutt positiv. Du har nok hatt forsinket eggløsning. 

Anonymkode: fe9ab...6b8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2022 den 20.36):

Ja, den er absolutt positiv. Du har nok hatt forsinket eggløsning. 

Anonymkode: fe9ab...6b8

Jeg testet på nytt i dag og da var streken mye sterkere og clearblue digital viste "Gravid 1-2 uker". Merkelig at jeg kun er 1-2 uker på vei, da jeg hadde første dag i siste menstruasjon 10.01.22, som er snart to måneder siden, men dette har kanskje å gjøre med at jeg må ha hatt forsinket eggløsning?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Usikker958 skrev (28 minutter siden):

Jeg testet på nytt i dag og da var streken mye sterkere og clearblue digital viste "Gravid 1-2 uker". Merkelig at jeg kun er 1-2 uker på vei, da jeg hadde første dag i siste menstruasjon 10.01.22, som er snart to måneder siden, men dette har kanskje å gjøre med at jeg må ha hatt forsinket eggløsning?

Ja, mye mulig det. 
Jeg og legen ble ikke helt «enige» om når jeg hadde hatt eggløsning så ble sendt på ul for å stadfeste termin. :) 

Anonymkode: 50bea...2e1

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer!

Anonymkode: a210a...5fe

AnonymBruker
Skrevet

Uff! Lykke til!

Anonymkode: 321c2...167

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, Usikker958 said:

Ja, du har hatt eggløsning for ca. to uker siden. Det er mulig du har en fleksibel fastlege, men enkelte nekter å forholde seg til noe annet enn "menstermin", så om du oppgir første dag i siste menstruasjon vil du få feil forventet termindato frem til ultralyd på sykehuset. Jeg ville nok bare trukket fra fire uker fra første positive test og sagt at jeg hadde menstruasjon da. Da vil du få omtrent riktig termindato inntil videre. Så kan du heller diskutere den uregelmessige syklusen med jordmor på sykehuset! Der er det uansett målene som blir vektlagt.

Anonymkode: 84889...cc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gratulerer!

Anonymkode: a210a...5fe

Hva om ts ikke har planlagt å bli gravid, svikt i prevensjon f.eks, og dette ikke er en ønsket graviditet? Eller det er resultat etter voldtekt? Som nå ender med abort og prosessen rundt det både fysisk og mentalt. For alt du vet så er dette det verste som kunne hendt henne 

Vær forsiktig med å gratulere ukjente med graviditet

Anonymkode: 3e0c1...90c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva om ts ikke har planlagt å bli gravid, svikt i prevensjon f.eks, og dette ikke er en ønsket graviditet? Eller det er resultat etter voldtekt? Som nå ender med abort og prosessen rundt det både fysisk og mentalt. For alt du vet så er dette det verste som kunne hendt henne 

I verste fall er det en litt sleivete kommentar... ikke noe som burde ødelegge dagen noe mer om man er i den situasjonen du beskriver. Ikke meg du siterer, men ærlig talt altså, man kan ikke basere alt man gjør og sier på sånne antakelser.

Anonymkode: aa813...b7d

Skrevet

Den er positiv☺

Gratulerer❤

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Herregud. Sånn "men hva hvis" i alle situasjoner og temaer som dukker opp, er rett og slett ikke noe man kan forholde seg til og ta hensyn til! 

Anonymkode: 17eed...a23

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Herregud. Sånn "men hva hvis" i alle situasjoner og temaer som dukker opp, er rett og slett ikke noe man kan forholde seg til og ta hensyn til! 

Anonymkode: 17eed...a23

De fleste voksne oppegående mennesker gjør det..

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.3.2022 den 8.43):

Neida, det er ikke tilfelle her. Vi er overlykkelige, og dette var planlagt 😄 

Men veldig leit for andre som opplever slik du beskriver!

• Hjerte 1
Skrevet
flusa skrev (På 7.3.2022 den 9.07):

Den er positiv☺

Gratulerer❤

Tusen takk 😄 Vi er overlykkelige 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...