Gå til innhold

ytterligere NAV-støtte, hvis man må flytte for å skaffe seg jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hvis noen går på NAV-ytelser, men må flytte i håp om å skaffe seg arbeid, men har ikke råd til husleie på det nye stedet.

kan man få noen ekstra ytelser, for å dekke husleie? 

Anonymkode: 3384a...3e1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan godt hende, jeg vet av ei som fikk dekket førerkort og bil så det skulle bli lettere for henne å få jobb. Uten at jeg selvsagt vet hjemmel og begrunnelse osv., og det kan godt hende det er strammet inn nå (dette var i 2014). 

Anonymkode: 956d4...2a0

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få dekket flyttingen om du får jobb på det nye stedet. Du kan søke om sosialhjelp i den nye kommunen om du ikke har penger til husleie.

Anonymkode: 0d3ca...242

Gjest laPistola
Skrevet

Du kan vel få supplerende sosialhjelp om husleien ikke er for høy og du ikke har til livsopphold? 

AnonymBruker
Skrevet

Du får vel ikke stønader for å dekke husleie når du flytter i *håp* om at du skal få jobb? I alle fall ikke utover det alle har krav på om man kvalifiserer, som bostøtte og sosialstønad. 
Hvis du får jobb, forventes det jo at man skal kunne forsørge seg selv. At man må gå ned i standard og/eller størrelse hvis man flytter fra et lite sted til f.eks Oslo, må alle regne med. Det spørs hva du mener med «har ikke råd» til å betale husleie. Har ikke råd til å leie noe som helst? Eller har ikke råd til å leie noe som er like stort som det du har nå? 
Normalt sett flytter man etter at man har fått jobb. Man flytter ikke i håp om å få jobb.

Anonymkode: 3685c...908

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk støtte til reise til intervjuer av Nav da jeg var arbeidsledig. Søk jobber og flytt når du har fått jobb. Mulig du kan få støtte til midlertidig husvære mens du leter etter noe permanent.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...