Gå til innhold

Hva er ditt beste middagstips med kyllingfilet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger litt inspirasjon😊

Anonymkode: d4e5b...4e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kyllinggrateng: 

Steker opp løk, hvitløk, sopp, squash, gulrøtter, gjerne litt brokkoli. Steker kyllingfileten i terninger. Har oppi en form med pasta, lett creme fraiche, og en boks hakkede tomater. Rikelig med ost på toppen. Gratiner i ovnen. For luksusvarianten: sleng oppi bacon også. 

Anonymkode: 94cb5...386

Skrevet

Jeg er glad i oppskriften på "Arvekylling" fra bloggen til Fru Timian.  

Skrevet

Jeg er veldig glad i overlår, de blir så saftige med sprøtt skinn. Jeg lager en form i ovnen: smører en ildfast form med olje, pluss har oppi litt ekstra til å vende grønnsakene i. Bruker poteter delt i båter, hvitløk, gul løk, purre, paprika, squash, for eksempel. Krydrer med salt, pepper, urter etter smak og en skvis sitron, sprer grønnsakene godt utover og legger overlårene på toppen. Salt og pepper på de også, stekes på ca 200 grader i en time. Serveres med saus etter ønske. 

large.jpg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Suppe med kylling i, pasta med kylling til. Risotto med kylling til. Wok med kylling til, lapskaus med kylling i, curry med kylling, pita med kylling, taco med kylling, tagine med kylling, panert kylling, bakt kylling, kylling fylt med ost, kylling rullet i bacon. 

Det er noe vanskelig å gi inspirasjon om du ikke oppgir hovedingredienser, bare tilbehøret. Å spørre «hva kan jeg lage med kylling» er litt som å spørre «hva kan jeg lage med bacon». Du kan lage alt, utenom vegetar. 

Anonymkode: 8f134...0df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Suppe med kylling i, pasta med kylling til. Risotto med kylling til. Wok med kylling til, lapskaus med kylling i, curry med kylling, pita med kylling, taco med kylling, tagine med kylling, panert kylling, bakt kylling, kylling fylt med ost, kylling rullet i bacon. 

Det er noe vanskelig å gi inspirasjon om du ikke oppgir hovedingredienser, bare tilbehøret. Å spørre «hva kan jeg lage med kylling» er litt som å spørre «hva kan jeg lage med bacon». Du kan lage alt, utenom vegetar. 

Anonymkode: 8f134...0df

Jeg spurte ikke om hva jeg kunne lage med kylling men etter ditt beste middagstips med kylling😊 

Men takk for tips👍

AnonymBruker
Skrevet

For tiden er vi litt hekta på pasta alfredo med kyllingfilet. Ikke akkurat sunt, meeen... :plystre:

Anonymkode: d1ade...c1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger kyllingen i hvitløksmarinade i minst 8 timer. Krydrer med hvitløk, pepper, salt og steker i paprika og hvotløkssmør. Dynker kyllingen i smøret flere ganger gjennom steketiden, steker på 190 grader i ca en time. Kyllingen blir saftig og veldig smaksrik. Serveres sammen med havreris, salat og bretagne saus.

Anonymkode: decbf...802

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Chicken cashew, green curry chicken og tom kha gai med kylling. Alle like gode. 

Anonymkode: 00496...4d0

AnonymBruker
Skrevet

Cæsarsalat. Godt å grille kyllingen og ha i nå som det blir bedre vær. 

Anonymkode: 28cf8...a04

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har fått dilla på en ting:

Ha litt salt og pepper på en kyllingfilet (evt. flere, alt etter hvor mange som skal spise). Legg i en ildfast form.

Lag saus:

Finhakk sjalottløk (etter ønske, jeg liker mye). Finhakk hvitløk (igjen etter ønske, men jeg bruker MYE). Ha en god mengde smør i panna, og ha i løk og hvitløk. Stek til løken er blank (noen minutter), og ha i fløte. Kan ha i noe helmelk om man ikke har nok fløte, trenger nok saus til å dekke over kyllingfiletene i formen. Ha i permesan (og evt. annen ost) og persille i sausen etter smak. 

Hell sausen over kyllingfileten(e) ha ha formen i ovnen 180 grader i 20-30 min (til kyllingen er gjennomstekt.

Server med pasta/potet/grønnsaker. 

Anonymkode: 98df0...634

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...