Gå til innhold

Venner som sier de vil ha kontakt med ord, mens handlinger viser en annen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere og god torsdag :)

Er ei jente på 32 år, ufør og hjemmeværende. Har samboer som jobber. 

Jeg har mistet de fleste venner de siste årene, men har 2 igjen. 

Hun ene har jeg kontakt med på telefon og vi går tur eller tar en kaffe en gang i måneden eller litt oftere. 

Har ei felles venninne av oss, som derimot bare prater. Sier hun er glad i meg, vil ha kontakt osv. Men det er alltid jeg som må ta kontakt. 

Hun sier hun er mye hjemme og ikke drar ut noe særlig. Nylig fått baby for 7 måneder siden. 

Problemet er at hun ikke snakker sant. Hun flyr rundt alle veier og har besøk. Slik har hun vært før babyen kom også. Nå bruker hun det som en slags unnskyldning. 

Hun tar ofte kontakt når hun trenger noe. Driver med herbalife, tupperware osv. Etter at jeg sa nei til det har det vært helt stille. Sier likevel til hun andre at hun vil ha kontakt med meg. Det bare surr. 

De to har mer kontakt, så jeg kan jo ikke si for mye til hun andre om henne. Jeg har ikke andre, så er i en veldig slitsom situasjon. 

Er så lei av dette.... 

Anonymkode: 7b4a0...3c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det som irriterer meg mest er at hun lyver. Hun har sluttet å invitere til de store tingene som bursdag, jul osv. Hun hadde besøk på nyttår. 

Hun ble 30 i fjor på høsten, det jeg synes var merkelig var at hun som alltid feirer og er sosial, påstod at hun ikke ville feire dagen. Hun er ikke typen til det. Så redd hun har løyet her og. Vet at hun var ute å feiret en annen som fylte året samme tid. Godt mulig hun feiret seg da samtidig. 

Dere forstår. Blir bare så dumt... 

Anonymkode: 7b4a0...3c8

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Har en svigersøster som jeg intil nylig regnet som en vennine. Sorry, langt 😅

Vi har hund som felles hobby, og har ganske like raser (samme raseklubb). Når jeg er hjemme på ferie møtes vi relativt ofte for å trene hund, og vi har en god tone. 

pga flytting og korona har jeg ikke vært hjemme mer enn en gang siste året (bor nå ca. 16 timer unna hjemstedet). Hun snakker ofte om å trene sammen, og at hundene er så fine sammen osvosv. Å at hun gleder seg til jeg skal hjem nestegang. 

Fikk snap av henne her om dagen hvor hun tydeligvis var i samme kommune som jeg nå bor (bare en geotag og bilde av bikkja). Tok henne flere timer på å svare på hva hun gjorde her… Joda, hun var på hundekurs.  Ante ikke at hun skulle dit, og hun svarte ikke mer på snap. Bare sendte bilder av hvor gøy de hadde det, og av felles bekjente. 

I dag var hun på vei hjem. Uten så mye som en antydning til å ville treffes, eller til å forstå at jeg var blitt såra av dette. Skjønner ingenting jeg, nå.. 

Anonymkode: 14524...9c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får litt dårlig samvittighet når jeg leser dette, for jeg har selv en venninne som jeg holder litt "på armlengdes avstand" fordi hun alltid maser om å møtes.

Jeg blir sliten av det, for mye skjer, jeg har avtaler med andre venner, samtidig er jeg introvert og synes det kan være godt å være litt for meg selv også. Hver gang hun ringer er det mas om å finne på noe, aldri kan vi snakkes og så bare finne på noe en annen gang. Derfor hender det at jeg ikke orker å svare, og at jeg holder mer avstand enn til andre venninner (til de kan jeg si rett ut at jeg ikke har tid, eller ikke orker, og de respekterer det). Hun tar ikke et hint, og om jeg er direkte, har hun glemt eller overser det til neste gang. Skulle egentlig ringe henne tilbake før helgen, men har utsatt det...

Det er ikke noe feil ved henne, hun er en barndomsvenninne som er kjempegrei, det er bare det at hun trenger mye mer kontakt enn det jeg føler at jeg kan tilby.

Anonymkode: b2d69...952

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg får litt dårlig samvittighet når jeg leser dette, for jeg har selv en venninne som jeg holder litt "på armlengdes avstand" fordi hun alltid maser om å møtes.

Jeg blir sliten av det, for mye skjer, jeg har avtaler med andre venner, samtidig er jeg introvert og synes det kan være godt å være litt for meg selv også. Hver gang hun ringer er det mas om å finne på noe, aldri kan vi snakkes og så bare finne på noe en annen gang. Derfor hender det at jeg ikke orker å svare, og at jeg holder mer avstand enn til andre venninner (til de kan jeg si rett ut at jeg ikke har tid, eller ikke orker, og de respekterer det). Hun tar ikke et hint, og om jeg er direkte, har hun glemt eller overser det til neste gang. Skulle egentlig ringe henne tilbake før helgen, men har utsatt det...

Det er ikke noe feil ved henne, hun er en barndomsvenninne som er kjempegrei, det er bare det at hun trenger mye mer kontakt enn det jeg føler at jeg kan tilby.

Anonymkode: b2d69...952

Dette er utrolig slitsomt. Jeg har også en veninne som maser hver eneste dag, og jeg holder avstand😌Sånn kan det gå når man har såpass ulike sosiale behov. Jeg synes det er de med størst behov som bør»jenke» seg litt, og skaffe seg flere venner😜

Anonymkode: ecc8e...4a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...