Gå til innhold

Billån-finansiering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man betale en større andel av avdragene på et billån dersom man har mulighetene for det, uten at det påvirker renten på billånet?

Det gjelder bil kjøpt hos bilforhandler med egen finansieringspakke.

Jeg husker at renten på studielånet fikk en høyere rente dersom du ønsket å cashe ut lånet før tiden.

Anonymkode: a6f89...044

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan nok. Men se hva som står i papirene du har fra institusjonen du har lånet fra.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan man betale en større andel av avdragene på et billån dersom man har mulighetene for det, uten at det påvirker renten på billånet?

Det gjelder bil kjøpt hos bilforhandler med egen finansieringspakke.

Jeg husker at renten på studielånet fikk en høyere rente dersom du ønsket å cashe ut lånet før tiden.

Hadde du fastrente på studielånet? Jeg har kunnet betale inn mer underveis uten at det påvirker studielånsrenten. Billånet også, forsåvidt. 

Anonymkode: e32ba...809

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hadde du fastrente på studielånet? Jeg har kunnet betale inn mer underveis uten at det påvirker studielånsrenten. Billånet også, forsåvidt. 

Anonymkode: e32ba...809

Ja, det var fastrente. Mener du det er derfor studierenten økte hvis man betalte det ut før tiden?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det var fastrente. Mener du det er derfor studierenten økte hvis man betalte det ut før tiden?

Det er kun ved fastrente at du må betale ekstra rente om du vil betale inn ekstra på lån.

Anonymkode: c917a...1d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er kun ved fastrente at du må betale ekstra rente om du vil betale inn ekstra på lån.

Men ikke for å være treig og vanskelig...Endel billån kommer vel også med fastrente? Eller har jeg misforstått?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men ikke for å være treig og vanskelig...Endel billån kommer vel også med fastrente? Eller har jeg misforstått?

Hvorfor skulle noen ønske å ha fastrente på et billån? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Billån kommer da stort sett alltid med fastrente.

Hvis du skal betale inn mer på billånet så kan du somregel det, men da må du somregel gjøre det inne på nettsiden deres for å kalkulere et eller annet. Mest sannsynlig fordi det blir dyrere.

Anonymkode: e7a49...40d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei... det høres jo litt forutsigbart ut i disse tider. Jeg har egentlig ikke peiling. Derfor jeg spør.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Billån kommer da stort sett alltid med fastrente.

Hvis du skal betale inn mer på billånet så kan du somregel det, men da må du somregel gjøre det inne på nettsiden deres for å kalkulere et eller annet. Mest sannsynlig fordi det blir dyrere.

Anonymkode: e7a49...40d

Hæ, er folk som tar billån idioter? Jeg har hatt billån noen ganger og aldri hatt fastrente. Har heller aldri blitt spurt om jeg ønsker fastrente. Jeg nekter rett og slett å tro at de fleste som tar billån er så dumme at de tar fastrentelån 

AnonymBruker
Skrevet

Ok, kan vi konkludere med at dersom man har fastrente på billån må man betale en ekstra avgift (kurskorreksjon) hvis man ønske å betale en større del av de fastlagte avdragene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...