Gå til innhold

Kjæresten min fikk en melding med spørsmål om han var gira på en bootycall

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og typen har vært i et avstandsforhold i 2 år, og vi skal flytte sammen nå til sommeren. Vi har det veldig bra sammen og vi har et bra forhold. For en liten stund siden da jeg var på besøk hos han så snakket vi litt om hvor mye man burde dele med partneren sin, og hva man kan holde for seg selv. Eksempelvis dersom noen forteller at de er interessert i deg/flørter/at du mottar flørtende/upassende meldinger eller lignende - og om hvorvidt den andre parten ønsker å vite om det eller ikke. Vi snakket en liten stund om dette, og jeg fortalte han at jeg personlig ønsker at han skal være åpen med meg. Jeg tenker at dersom vi vet hva som foregår i hverandres liv så blir det mindre rom for misforståelser og en eventuell mistillit senere. 

Etter å ha sagt dette så kunne jeg se at det var noe han ønsket å si - og han fortalte meg da at han hadde mottatt meldinger fra en dame som han hadde jobbet med tidligere. Hun hadde tatt kontakt tidlig i forholdet vårt og da hadde han sagt at han var i et forhold.  Dette er nå omtrent 2 år siden. Han sa at han ikke hadde hørt mer fra henne, men at hun igjen tok kontakt for bare noen måneder siden. Hun hadde sendt en melding på facebook og spurt om han var gira på en ¨bootycall¨. Dette kom ut av det blå, og jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle reagere. Jeg sa at jeg satte pris på at han fortalte meg det, og at en slik situasjon kunne endt med mistillit dersom jeg hadde vært hjemme hos han og bevitnet at han fikk en slik melding ut av ingenting. 

Jeg sliter fortsatt litt med det faktum at hun har sendt en slik melding til han. Han sier at han slettet meldingene, men at han følte at det ble for voldsomt å slette eller blokkere henne på facebook. Jeg har forståelse for det - men jeg kjenner at jeg ikke føler meg helt ferdig/komfortabel med saken enda. Jeg vet ikke hvem hun er, jeg har ikke sett meldingene som ble sendt og selv om jeg stoler på han så sliter jeg med å forstå at noen sender en slik melding ut av det blå etter å ikke ha snakket sammen på omtrent to år. Man kan vel egentlig si at jeg har en litt rar følelse, og jeg vet ikke om jeg overtenker eller ikke - eller om jeg bare burde legge det fra meg. Jeg ønsker ikke å skape unødig drama og ta det opp igjen, men det ligger der og surrer. Hva ville dere tenkt/gjort? 

Anonymkode: 85f9c...bf0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det oppleves som merkelig for meg at du ikke forstår at også kvinner er interessert i casual hookups og bootycalls. At det er kjæresten din som blir spurt bør du ta som et kompliment istedet for å bruke det som bensin for din egen angstfylte tankemaskin.  

Anonymkode: a9373...e17

• Liker 20
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det oppleves som merkelig for meg at du ikke forstår at også kvinner er interessert i casual hookups og bootycalls. At det er kjæresten din som blir spurt bør du ta som et kompliment istedet for å bruke det som bensin for din egen angstfylte tankemaskin.  

Anonymkode: a9373...e17

Dette har ingenting med kjønn å gjøre. 

• Liker 2
Skrevet

Tja. Har vært sammen med samme fyr i 20 år, og han fikk særlig i en periode hvor han jobbet i bar ved siden av studiene helt absurd mye oppmerksomhet.

Direkte forespørsler, gjentakende mas, folk som ringte (på min bursdag 😶🌫️) og i det hele tatt. 

Jeg visste om det, og det var det. Han svarte nei, og det får være nok tenker jeg. 

Han kan ikke noe for at ei dame sender ei tilfeldig melding, han kan styre hva han svarer.

Han hadde aldri i verden nevnt dette for deg om han var det minste positivt innstilt. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Fløff skrev (Akkurat nå):

Tja. Har vært sammen med samme fyr i 20 år, og han fikk særlig i en periode hvor han jobbet i bar ved siden av studiene helt absurd mye oppmerksomhet.

Direkte forespørsler, gjentakende mas, folk som ringte (på min bursdag 😶🌫️) og i det hele tatt. 

Jeg visste om det, og det var det. Han svarte nei, og det får være nok tenker jeg. 

Han kan ikke noe for at ei dame sender ei tilfeldig melding, han kan styre hva han svarer.

Han hadde aldri i verden nevnt dette for deg om han var det minste positivt innstilt. 

Men tenker du at det har vært godt for deg å vite om det, eller tenker du at du gjerne ikke skulle visst det? Jeg blir usikker på hva som egentlig lønner seg for min egen del. 

AnonymBruker
Skrevet

Spiller det noe rolle om folk er interessert i din kjæreste? Så lenge han ikke viser interesse tilbake? 

Anonymkode: 00551...295

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at man ikke sender en slik melding med mindre man tenker sjangsen er der for at han takker ja 

Anonymkode: 79ef8...952

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men tenker du at det har vært godt for deg å vite om det, eller tenker du at du gjerne ikke skulle visst det? Jeg blir usikker på hva som egentlig lønner seg for min egen del. 

Mnæææ, godt spørsmål.

Jeg fikk jo ikke noe referat hver dag akkurat - og enkelte ting kunne jeg nok sluppet å vite. 

Nå som vi har vært sammen så lenge og har barn vet jeg at det er mye jeg IKKE ønsker vite om.

Jeg personlig vil ikke vite om noe som gjør meg utrygg/usikker, og som jeg ikke ville tatt ut skilsmisse for.

Jeg vil jo vite om han ikke elsker meg over lengre tid, men jeg vil IKKE vite at han eventuelt blir betatt av en annen kollega en periode eller skulle endt med en ONS han angret på. 
Har heller ikke behov for å vite at en kollega flørter. 

Essensen for min del er om han ønsker være med meg eller ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Dersom grunnen til at han sa nei sist var at han var i et forhold, er det ikke unaturlig at hun prøver igjen etter en stun. Statistisk tar de fleste forhold slutt på ett eller annet tidspunkt. 

Du kan ikke gi ham ansvar for hennes handlinger, men du kan si at neste gang det skjer vil du sette pris på at han sier nei fordi han ikke er interessert og ikke fordi han har kjæreste. 

Anonymkode: 5f33b...f84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spiller det noe rolle om folk er interessert i din kjæreste? Så lenge han ikke viser interesse tilbake? 

Anonymkode: 00551...295

Han har fortalt meg at damer har vært interessert tidligere, og da har det ikke vært noe problem. Men det har vært i sosiale settinger hvor han har vært rundt dem/på jobb osv. For meg så føles det annerledes når det er noen som kjenner han fra før og som tydeligvis ikke respekterer forholdet vårt - for hun vet at han er opptatt. Og det plager meg nesten enda mer når jeg ikke engang vet hvem hun er.

AnonymBruker
Skrevet

Han ville vel ikke fortalt det til deg dersom han var interessert? :) 

Selv vil jeg helst vite om sånt, som du sier er det slike ting som fort kan ende opp med mistillit dersom de dukker opp senere fra en annen kant.

Jeg skjønner imidlertid at du føler deg utilpass - jeg hadde nok ønsket at min partner kuttet kontakten dersom noen gjentatte ganger prøvde seg, fullt vitende om at han er i et forhold. Selv om kjæresten din ikke besvarer det er det likevel respektløst fra vedkommendes side, og jeg ville nok ønsket at han gav tydelig beskjed og/eller blokkerte vedkommende. Men folk er forskjellige på dette. Min kjæreste er veldig annerledes enn meg og det har oppstått litt gnisninger tidligere pga. det, men det meste kan løses så lenge man kommuniserer og er villig til å se den andres synspunkt. 

Jeg synes du skal ta dette opp med kjæresten din - antakelig er det ingenting å være redd for, men det er helt greit å likevel føle seg litt «uferdig» med saken og da er det godt å snakke ut om det. Ville fått frem at du setter pris på at han fortalte deg det og at du stoler på ham, men at det likevel gnager litt at en annen person kontakter ham selv om hun vet at han er opptatt. Det går nok helt fint, skal du se. ❤️

Anonymkode: c69b9...d70

AnonymBruker
Skrevet

Nå har du jo lært at handlinger har konsekvenser. Du ønsket åpenhet - dette har som konsekvens at du får innsikt i ting man normalt ikke har innsikt i hos andre mennesker. Denne innsikten gjorde deg usikker. (neste gang bør du nok neppe be om åpenhet)

Jeg er helt sikker på at du i samtaler med venner (av begge kjønn) vil oppdage at dette er normalt. Så usikkerheten bunner kanskje i at det ikke er normalt for deg, og at du nå føler din verden og kjæresten sin verden er ulike?

Anonymkode: b94a3...731

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Sånt vil jeg ikke vite. Ville heller aldri fortalt det til min partner om jeg fikk en slik melding. En slik melding har absolutt ingenting med vårt forhold å gjøre, så hvorfor lage dårlig stemning og følelser rundt noe som ikke har noe med oss å gjøre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke han ville fortalt deg dette om det var noe han skjuler. Du kan jo spørre om å få se hvem hun er? 

Anonymkode: f6f4a...890

AnonymBruker
Skrevet

Noen damer er bare dumme, drit i det. 

Anonymkode: f6f4a...890

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare legg det bak deg. Stol på kjæresten din, han hadde ikke trengt å fortelle deg om det, og ikke overtenk det. Det fins mange slags kvinner med andre sperrer og framgangsmåter enn deg. 

Anonymkode: 80c74...031

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forteller aldri min kjæreste om at jeg mottar seksuelle tilbud, fordi jeg vet han vil reagere som deg og bli usikker selv om jeg ikke gjør noe galt. At folk er kåte har ingenting med vårt forhold å gjøre, er de frekke nok og ikke respekterer at jeg er opptatt/sier nei, blir de blokkert. 

Anonymkode: 29532...163

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er fint han fortalte det til deg. Tror det er usannsynlig at han ville fortalt det dersom han faktisk hadde gjort noe upassende og benyttet seg av "tilbudet" hennes.

Jeg er selv i et forhold med en mann som har ikke bare kollegaer, men noen ekser som fremdeles er interessert i han. Her har stalkingen foregått ved at to av dem (som aldri har møtt meg) har skrevet nedlatende meldinger om meg til han (som han selvsagt har fortalt meg om), og at den ene har sagt at hun kan gjerne ha sex med han igjen, fordi han er så deilig i senga. Tenk å holde på sånn.

Hater folk som ikke respekterer andres forhold.

Du kan være glad kjæresten forteller deg om sånne ting.

Anonymkode: 29f7b...532

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En ting jeg stusser på her, hvorfor slettet han meldingene? Hvorfor var de så skumle at han ikke lot de ligge? Det ER jo ikke vanlig å slette meldinger?! Med mindre man har noe å skjule. Jeg gjetter han har svart veldig flørtende tilbake.

Anonymkode: 22a75...7cc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor snakker folk så rart og later som at akkurat det er det rette å si? Hva er galt med gode gamle "Vil du pule"? 

Anonymkode: a1d02...8e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...