AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #1 Skrevet 3. mars 2022 Jeg er så frustrert. Vi har prøvd siden Juni 2021, altså 9 måneder og ser ikke ut til at jeg blir gravid. Har sjekket eggledere, eggposer og livmor - alt var fint. Hvorfor går det ikke? Er det normalt å prøve så lenge? Vet at man må prøve i opptil 1 år, men jeg føler alle blir gravid innen 5-6 måneder. Har sikkert brukt tusenvis i graviditetstester, eggløsningstester, legetime, kosttilskudd. Kjæresten min har ikke testet kvaliteten annet en en test kjøpt på apotek, og den var fin men vet ikke om den er pålitelig. Driver å leter etter streker som en tulling og ser antydning til strek som egentlig ikke er der. Føler meg lei meg hver måned når mensen kommer. Var plaget med bakteriell vaginose frem til desember, og tenkte kanskje det kunne være grunnen men når de fant årsak har jeg likevel ikke blitt gravid. Vi har sex nesten hver dag Anonymkode: d2650...c8a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #2 Skrevet 3. mars 2022 For noen tar det bare litt tid, og som du sier så sier de at det er normalt at det går inntil 1 år. Men skjønne frustrasjonen din- Her tok det 7 mnd da vi prøvde første gang, og syns det var lenge nok. Anonymkode: 567c1...8a9
Bruspulver Skrevet 3. mars 2022 #3 Skrevet 3. mars 2022 Tok 13mnd (8 pp) fra vi begynte å prøve til jeg ble gravid med en spire som ser ut til å holde (er 24 uker på vei). Jeg fikk diagnosen PCOS etter 6mnd prøving, og etter 12mnd fikk mannen påvist dårlig sæd. Neste steg var IVF.
Blyana Skrevet 3. mars 2022 #4 Skrevet 3. mars 2022 Første gang som endte i SA så ble jeg gravid etter 3 måneder. Ble derfor bekymret når tiden halte ut for å bli gravid igjen. Tok cirka 11 pp for min del, selv om det ikke var kalkulert prøving de første månedene etter SA. Har dere vært på utredning så er det bare å smøre seg med tålmodighet.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #5 Skrevet 3. mars 2022 Hos oss var det ingenting «feil» med hverken meg eller kjæresten. Likevel tok det 8 mnd før jeg ble gravid for første gang - den endte i en spontanabort. Deretter et helt år til før vi ble gravide på nytt…og vi prøvde aktivt 😅 denne babyen ble det noe av da! ❤️ Er dessverre vanlig at det tar lengre tid hos noen..men ikke gi opp! Hvis det ikke går etter et helt år ville jeg ha fått mannen din til å ta en spermprøve og levere til sykehuset da får du bedre svar Anonymkode: ec3dc...6af
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #8 Skrevet 3. mars 2022 8 år her. Helt forferdelig, men alt er glemt nå som jeg har mine to søte, små. Anonymkode: e6046...1bb
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #9 Skrevet 3. mars 2022 Jeg sluttet på prevensjon i slutten av august, og ingenting skjedd ennå. Jeg har også blitt gravid før (ved uhell, mot all sannsynlighet), så jeg vet jo at jeg KAN. Jeg har også inntrykk av at "alle" blir gravide med en gang. Men det er dessverre sånn informasjon flyter - de som blir gravide raskt pleier å si det, de som sliter litt sier aldri noe. Anonymkode: 2d5db...3fa
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #10 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 8 år her. Helt forferdelig, men alt er glemt nå som jeg har mine to søte, små. Anonymkode: e6046...1bb ❤️ Det må ha vært tungt. Men de sier så - når prøvetiden er over, så glemmer man det. Anonymkode: 2d5db...3fa 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #11 Skrevet 3. mars 2022 Vi begynte i 2017. Ble gravid en gang i 2019 men mistet. Nå for 2 uker siden kom hun endelig, den etterlengta babyen vår! Så verdt ventingen. Men grusomt når det sto på. Ingenting galt hos oss heller, så utrolig frustrerende når det bare ikke går! Anonymkode: 3d860...513
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #12 Skrevet 3. mars 2022 For meg, en kjappis i dusjen. Og jeg visste det ikke før jeg var ca 4 mnd på vei. Og vi hadde ikke hatt sex på mange mnd før og ikke etter, slik at vi vet dwt var da. Så for meg og samboer var det enkelt. Og det er vi glade for. Jeg har venner og nære slektninger som har prøvd og prøver i mange år. Noen får det til, noen må ha hjelp ❤️ ikke mist motet, dere er ikke alene ❤️ Anonymkode: b9a48...1fe
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #14 Skrevet 3. mars 2022 Meg og samboer brukte over 1 år, nesten 2 år! Og ingenting var gale med verken meg eller han, vi ble sjekket begge to på Medicus fertilitetsklinikk. Så vi tenkte å ta IVF ifjor sommer, meen da ble jeg plutselig gravid!! Men etter 2 uker ble det spontanabort. Men jeg ble gravid igjen rett etter spontanaborten, og er nå gravid i uke 35. 😊 Blir du først gravid (selv om det ender i SA) så blir man lettere gravid etterpå heldigvis. Nå har jeg snart babyen min her💕 Anonymkode: fe77c...450
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #15 Skrevet 3. mars 2022 5 inseminasjonsforsøk i 2019, etterfulgt av 3 ivf forsøk. Startet ivf sep 2020, gravid juni 2021, 18 dager «rugetid» igjen . Anonymkode: 27a3a...6c3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #16 Skrevet 4. mars 2022 Kanskje dere må ha litt mindre sex? Hver dag kan jo bli litt i overkant. Går det ikke innen et par mnd til hadde jeg kontaktet lege igjen. Lykke til ❤️ Anonymkode: a75aa...2f4 1
Arkana Skrevet 4. mars 2022 #17 Skrevet 4. mars 2022 For noen tar det bare litt tid, uten at det er noe galt av den grunn. Ca 85% blir gravide i løpet av ett år så sannsynligvis skjer det snart. Dere trenger jo heller ikke ha sex hver dag hele tiden, annenhver dag rundt den tiden du har eggløsning holder (og selvsagt når dere har lyst ellers også, men trenger ikke ha pliktsex måneden rundt ). Med nr 1 ble jeg først gravid på pp5, men mistet så i uke 11 og ble gravid igjen pp2 etter SAen. Med nr 2 tok det ett år før jeg ble gravid. Nr 3 satt på første forsøk.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #18 Skrevet 4. mars 2022 Med førstemann 3 år, og Ivf. Andremann 6 år og Ivf. En lang kamp som var verdt det. Anonymkode: 86517...952 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #19 Skrevet 4. mars 2022 Førstemann tok 3 måneder. Trodde andremann skulle gå like kjapt, men det tok 13 PP (og litt kluss med lange sykluser osv.), lurer på om det er fordi jeg var så opptatt av å bli gravid igjen. Tredjemann satt egentlig på ett forsøk, uten noe planlegging. Anonymkode: 58eeb...8d5
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #20 Skrevet 4. mars 2022 To et halvt år, alt var ansett å være normalt. Streifet såvidt til og med innom ivf, uten at vi utførte det. Ble gravide på naturlig vis. Ikke mist håpet. Jørgen Anonymkode: d1582...87a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå