AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #1 Skrevet 3. mars 2022 Jeg synes mange av oljene gir majonesen en besk og ekkel smak, spesielt olivenolje. Rapsolje avgir også en besk smak. Er det best å bruke helt nøytral olje som soya eller solsikke? Anonymkode: 2d510...ab9
Wenda Skrevet 3. mars 2022 #2 Skrevet 3. mars 2022 Jeg bruker solsikkeolje da jeg syns det blir en ekkel smak av det meste andre 1
Arkana Skrevet 3. mars 2022 #3 Skrevet 3. mars 2022 Jeg bruker en nøytral olje (som oftest solsikkeolje, men maisolje fungerer også bra) og så har jeg i litt god olivenolje på slutten, bare litt og akkurat nok til at det gir god smak (smak underveis til du merker at det er nok). Bare olivenolje smaker ikke godt og jeg er også helt enig i at rapsolje ikke er godt. Jeg følger ingen oppskrift siden jeg har laget det så mange ganger, men bruker 1-2 eggeplommer, ca 1 ts Dijonsennep, litt salt og pepper og så visper jeg gradvis inn olje til passe mengde (jeg måler aldri opp, men tipper det blir litt over 1 dl eller så per eggeplomme). Så avslutter jeg med litt presset sitron. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå