tobo Skrevet 27. oktober 2005 #1 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg og sambo har ulik oppfatning om framtiden. Han er helt klar på at han ikke vil ha flere(har to fra før). Jeg får mer og mer lyst på (har en fra før). Vet ikke helt hvorfor jeg skriver. Er frustrert og får ikke sove.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2005 #3 Skrevet 28. oktober 2005 Dere skal være to om å få barn, så hvis han ikke vil ha flere må du bare respektere det. Kos deg med de barna du allerede har. Og som forrige her sa, så kan folk skifte mening (men ikke forvent at han skal skifte mening heller)
tobo Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2005 Skifte mening, ja. Han ga uttrykk for å ha gjort det en liten stund. Men så kom han til seg selv igjen etter en 4 måneders tid. Og har da landet på at han ikke vil, slik utgangspunktet var. Jeg har hele tiden vært nøktern når han har pratet om å få barn med meg. Sagt til han at jeg ikke vil presse gjennom noe. Det må være hans ønske også. Og sagt at jeg redd han gir uttrykk for å ønske seg barn bare for å gjøre meg glad. Jeg var jo på en måte forberedt på at han skulle snu. Likevel ble jeg fryktelig lei meg da han gjorde det. Isj
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2005 #6 Skrevet 29. oktober 2005 Slutt med prevensjonen eller ligg med en annen mann og bli sammen med andre. Ikke la ditt liv ødelegges av en egoistisk mann.
Nutmeg Skrevet 29. oktober 2005 #7 Skrevet 29. oktober 2005 Ja, dere har jo faktisk 3 barn, og barn opptar mye tid og tar mye plass, og det er heller ikke gratis å ha barn, alt dette vet jo du som har 3 fra før. Kos deg med de barna dere allerede har, og respekter at mannen din nå syns det holder
tobo Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter #8 Skrevet 31. oktober 2005 Kommer ikke til å gå fra han. Og livet mitt blir ikke ødelagt, som gjest skriver, dersom jeg ikke får et barn til. Han føler ganske riktig at han har tre barn. Vi møttes da min sønn var veldig liten. Jeg ble kjent med hans barn da de var 11 og 14. Jeg føler meg knyttet til dem, men ikke at de er mine barn. De har bodd mesteparten hos mor. Og ja - barn er dyrt. Og spesielt når man er skilt. :-)
Annie Skrevet 5. januar 2006 #9 Skrevet 5. januar 2006 Sånn er det noen ganger. Jeg vil ha en til, ikke sambo. Og da blir det ikke fler. Vi må nemlig være enige begge to om en sånn ting.
Gjest christineemily Skrevet 5. januar 2006 #10 Skrevet 5. januar 2006 Slutt med prevensjonen eller ligg med en annen mann og bli sammen med andre. Ikke la ditt liv ødelegges av en egoistisk mann. ← Ja,ja, det måtte jo være en gjest...
Linselus Skrevet 6. januar 2006 #11 Skrevet 6. januar 2006 Jeg syns mange virker oppegående i forhold til dette med å være to om å få barn. Men jeg lurer på en liten ting (eller kanskje den ikke er så liten?) Er det ikke ofte slik at hvis man tenker veeeldig mye på en bestemt ting man "vil ha", så blir det ofte slik at man vil ha den samme tingen veldig mye mer. Men hvis man klarer å tenke på noe annet så bedrer det seg? Jeg skjønner at det her er en ganske himmelvid forskjell på å ønske seg en hund, og det å ønske seg et barn (noe mer eksistensiellt å ønske seg et barn muligens?) Og at det ikke er like lett å legge bort en slik tanke som det er å legge bort tanken på et kjæledyr. Så jeg bare lurer: er det slik at man har -litt- lyst på et barn til, og når mannen ikke vil blir det veldig lett å fokusere masse på at man vil veldig, og da tar det for overhånd (sier ikke at det gjør det for deg tobo, for du virker jo veldig reflektert). Hvis jeg lager såre, vonde følelser for noen nå så ber jeg om unnskyldning for det, og understreke at det ikke er meningen min.
Diktern Skrevet 6. januar 2006 #12 Skrevet 6. januar 2006 Slutt med prevensjonen eller ligg med en annen mann og bli sammen med andre. Ikke la ditt liv ødelegges av en egoistisk mann. ← Er tilbøylig til å være enig med Gjest.
Gjest Gjest_Monica_* Skrevet 8. januar 2006 #13 Skrevet 8. januar 2006 Er enig med gjest jeg også! Hvis du så inderlig vil ha et barn til og dere har snakket om det, må du/dere bare ta et valg, og valget er enten: gjør det slutt med han og finn en mann som vil ha barn, eller respekter hans valg og godta det. Gå gjerne i samtaleterapi for at du ikke skal tenke på ditt valg resten av livet. Er han virkelig ekte glad i deg så bør han forstå hvor mye det betyr for deg..men på en annen måte bør ikke du være så egoistisk å kun tenke på hva du vil og hva som gjør deg lykkelig. Et barn må være 100% ønsket av BEGGE to!
tobo Skrevet 8. januar 2006 Forfatter #14 Skrevet 8. januar 2006 Nå er jeg midt opp i tenåringsmas og kjas og sånn har det vært en stund. Så nå kan jeg kanskje si at situasjonen har løst seg selv. Jeg orker ikke tanken på flere. Ja-ja. Aldri så galt at det ikke er godt for noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå