AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #1 Skrevet 3. mars 2022 Hei. Jeg har klaget på en sak til namsfogden. Det som har hendt er at inkassoselskapet har sendt varsel om tvangsoppfordring til feil adresse og de har sendt betalingsoppfordring per e-faktura selv om jeg ikke hadde akseptert å motta e-faktura fra dem. Jeg hadde en samtale med dem per telefon i forkant av å klage hvor de sa det jeg skriver ovenfor. Etter at jeg har klaget med begrunnelse og vist til skjermbilde på min DNB konto hvor det viser at jeg ikke aksepterer e-faktura og viser til min folkeregistrerte adresse, så har de endret på informasjonen de gir og sier at de sendte begge de ovenfornevnte brevene per Digipost. Jeg har ikke funnet noe brev fra inkassoselskapet per Digipost. Er det noen som vet hvordan jeg kan bevise at jeg ikke har slettet noen brev fra min Digipost konto? Jeg har ellers taleopptak av telefonsamtalen med dem, men de kan kanskje i etterkant forsøke å si at de både har sendt den per e-faktura og post, samt per digipost, men bare fortalte om ulike deler av dette ved de ulike anledningene av tilfeldige årsaker. Anonymkode: 87645...b0a
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #2 Skrevet 3. mars 2022 Haha herregud... Betal for deg og bli ferdig, slutt å kaste bort tiden til Namsfogden. Du har fått fakturaen. Ta ansvar for at du er en dårlig betaler og gjør opp for deg. Anonymkode: c2bca...cea 10
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #3 Skrevet 3. mars 2022 Forstår jeg deg rett når du sier du HAR fått e-fakturakravet fra inkassoselskapet i nettbanken, men liker det ikke fordi du ikke vil ha e-fakturaer? Du har mottatt kravet, betal og bli ferdig. Du har ingenting å klage over. Anonymkode: 928bc...417
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #4 Skrevet 3. mars 2022 Du visste jo at du skyldte penger i utgangspunktet, så hvorfor skal du da klage? Anonymkode: 1fd5c...1e4 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #5 Skrevet 4. mars 2022 Hva er det du skal klage på?? Anonymkode: 0ee7e...53b 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #6 Skrevet 4. mars 2022 Betalingsoppfordringer kommer ikke på e-faktura. Det er nok inkassoselskapet særdeles klar over, så allerede her er det noe som lukter rart av fortellingen. Anonymkode: 932b2...a80
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #7 Skrevet 4. mars 2022 Her var det mye synsing og "jeg mener"-svar. De er helt irrelevante for TS. Samma hva dere "syns" hun burde gjøre, vel… Ta kontakt med økonomihjelp hos NAV, TS! Finn noen som faktisk kan svare på spørsmålene dine. (Det kan ikke jeg). drit i de "moral"-svarene du får her, de er ikke verdt noenting og er skrevet kun fordi folk har fordommer mot mennesker(!) med betalingsproblemer. Lykke til! Anonymkode: da2ec...58b
Gjest Blondie65 Skrevet 4. mars 2022 #8 Skrevet 4. mars 2022 Elektronisk kommunikasjon er sidestilt med fremsending på papir. Hvis inkassoselskapet har sendt noe til feil adresse, er mitt spørsmål hvorfor de hadde denne feile adressen? Har du glemt å å oppdatere korrekt adresse? Dette får kun følger for eventuelle salærer. Når det gjelder "bevise at du ikke har slettet" så går ikke det an. Det er inkassoselskapet som må bevise at de har sendt til rett digipostkasse. Hvis de ikke kan det, så har de heller ikke sendt det. Finanstilsynet er rett instans for å klage på inkassoselskapet.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #9 Skrevet 4. mars 2022 Så lenge inkassoselskapet kan bevise at de har sendt fakturaen, enten via efaktura eller digipost har du ingenting du skulle sagt. Du har antageligvis på JTTA/Efaktura 2.0 og da aksepterer du å motta efaktura fra alle som sender deg fakturaer. Hvis du også har en åpen Digipostkasse er du selv ansvarlig for å sjekke post der, det er default varsling både på epost og sms ved mottak av post i Digipost. Hvis du har skrudd av/valgt å ikke ha varsling er dette din egen feil/ditt problem. Elektronisk sendte fakturaer er likestilt med post dersom de er betryggende sendt, noe både efaktura og Digipost er regnet som. Anonymkode: 94d25...898
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #10 Skrevet 4. mars 2022 Blondie65 skrev (7 minutter siden): Elektronisk kommunikasjon er sidestilt med fremsending på papir. Hvis inkassoselskapet har sendt noe til feil adresse, er mitt spørsmål hvorfor de hadde denne feile adressen? Har du glemt å å oppdatere korrekt adresse? Dette får kun følger for eventuelle salærer. Når det gjelder "bevise at du ikke har slettet" så går ikke det an. Det er inkassoselskapet som må bevise at de har sendt til rett digipostkasse. Hvis de ikke kan det, så har de heller ikke sendt det. Finanstilsynet er rett instans for å klage på inkassoselskapet. Alle inkassoselskap kan enkelt bevise hvor og når en faktura har sendt så det er ingen problem for dem. Hun kan selvfølgelig be om det men hun kommer absolutt ingen vei hos Finanstilsynet. Argument om at "jeg har mottatt fakturaen men ikke i en kanal jeg vil" er ikke farbart når efaktura og/eller digipost er en åpen kanal hun har akseptert. Anonymkode: 94d25...898
Gjest Blondie65 Skrevet 4. mars 2022 #11 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle inkassoselskap kan enkelt bevise hvor og når en faktura har sendt så det er ingen problem for dem. Hun kan selvfølgelig be om det men hun kommer absolutt ingen vei hos Finanstilsynet. Argument om at "jeg har mottatt fakturaen men ikke i en kanal jeg vil" er ikke farbart når efaktura og/eller digipost er en åpen kanal hun har akseptert. Anonymkode: 94d25...898 Det tenker jeg hun finner raskt ut - men istedenfor å bruke mye energi i feil kanal, bør hun kontakte finanstilsynet - da blir det gjort avgjort om inkassoselskapet har et gyldig krav eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå