AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #1 Skrevet 3. mars 2022 For 2 uke siden hadde vi et personalmøte der det ble nevnt at kollegian A ikke får komme inn i butikken, h*n er utvist. Grunnen er en idiotisk ting- nemlig----- h*n hadde sagt til sjefen at det var flaut at butikken så møkkete ut, og at hun var lei av å måtte føle på at hun måtte komme 1-2 timer før åpningstid på morgenen for å vaske . Jeg begynte uka før henne og jeg har følt på det samme. Støv og møkkete gulv, begge har vi jobbet som ekstra og da vi begynte var det grusom, så vi låste oss inn på en søndag og vasket , da ar det oss 2 samt en annen kollegia. Nå sjefen kom på jobb så skrøt hun over hvor fint det var men kort tid så det ikke ut igjen. Sjefen ble sykmeldt o g i den perioden forfalt det helt. Kollegian sendte flere eposter ( ja vi gjorde det begge 2) hvor det ble på pekt at det var lite hyggelig å jobbe slik og at det var feil at vi som jobbet ekstra skulle måtte gjøre denne jobben.. Sjefen svarte da kollegian min," hvis det er så ille og du ikke vil gjøre noe med det så slutter du bare" Vi har vasket mye på fritiden men det viser seg at vi ikke får lønn for dette, hvis jeg kommer 2 timer før så er det på egen innsats og jeg får ikke betalt for dette. Vi har tatt dette opp med sjefen flere ganger. Så kom regionsjefen og vi var 3 som viste han prøverommene og flere steder i butikken hvor støv ligger og det er direkte møkkete. Da sjefen min kom inn var det bare A som sto det å viste RS dette og sjefen mente at dette var noe A hadde funnet på alene. RS ble så irritert over hvordan det så ut så sjefen fikk tilsnakk Resultatet var- min kollegia som nå har sluttet ikke får komme inn i butikken. Og vi andre får ikke betalt hvis vi vasker før eller eter stengetid. Så kan man nekte noen adgang på en butikk av den grunnen, og kan det være lov at vi ikke får betalt hvis vi vasker etter stengetid? Anonymkode: 77acb...6fe 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #2 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For 2 uke siden hadde vi et personalmøte der det ble nevnt at kollegian A ikke får komme inn i butikken, h*n er utvist. Grunnen er en idiotisk ting- nemlig----- h*n hadde sagt til sjefen at det var flaut at butikken så møkkete ut, og at hun var lei av å måtte føle på at hun måtte komme 1-2 timer før åpningstid på morgenen for å vaske . Jeg begynte uka før henne og jeg har følt på det samme. Støv og møkkete gulv, begge har vi jobbet som ekstra og da vi begynte var det grusom, så vi låste oss inn på en søndag og vasket , da ar det oss 2 samt en annen kollegia. Nå sjefen kom på jobb så skrøt hun over hvor fint det var men kort tid så det ikke ut igjen. Sjefen ble sykmeldt o g i den perioden forfalt det helt. Kollegian sendte flere eposter ( ja vi gjorde det begge 2) hvor det ble på pekt at det var lite hyggelig å jobbe slik og at det var feil at vi som jobbet ekstra skulle måtte gjøre denne jobben.. Sjefen svarte da kollegian min," hvis det er så ille og du ikke vil gjøre noe med det så slutter du bare" Vi har vasket mye på fritiden men det viser seg at vi ikke får lønn for dette, hvis jeg kommer 2 timer før så er det på egen innsats og jeg får ikke betalt for dette. Vi har tatt dette opp med sjefen flere ganger. Så kom regionsjefen og vi var 3 som viste han prøverommene og flere steder i butikken hvor støv ligger og det er direkte møkkete. Da sjefen min kom inn var det bare A som sto det å viste RS dette og sjefen mente at dette var noe A hadde funnet på alene. RS ble så irritert over hvordan det så ut så sjefen fikk tilsnakk Resultatet var- min kollegia som nå har sluttet ikke får komme inn i butikken. Og vi andre får ikke betalt hvis vi vasker før eller eter stengetid. Så kan man nekte noen adgang på en butikk av den grunnen, og kan det være lov at vi ikke får betalt hvis vi vasker etter stengetid? Anonymkode: 77acb...6fe Det var ganske vanskelig og rotete å skjønne hva du mente. Dere jobber altså i en butikk. Den ene ansatte er "Utvist" fra butikken? Hva betyr det? Har vedkommende fått sparken? Det er helt ok å nekte dere lønn for arbeid dere utfører som dere har fått beskjed om å ikke gjøre. Om dere selv velger å vaske, uten at det er en del av jobben deres, og uten at sjefen har godkjent at dere gjør denne jobben, så har dere ikke rett på lønn for det, nei. Anonymkode: 8970a...fd1 10
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #3 Skrevet 3. mars 2022 Om kollegaen din har sluttet i jobben, og nå altså ikke lenger jobber der, så kan eier utestenge henne, ja. Butikker er privat eiendom, og man har lov til å stenge folk ute (så lenge det ikke er diskrimering på bakgrunn av hudfarge, seksuell legning, osv osv). Anonymkode: 8970a...fd1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #4 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det var ganske vanskelig og rotete å skjønne hva du mente. Dere jobber altså i en butikk. Den ene ansatte er "Utvist" fra butikken? Hva betyr det? Har vedkommende fått sparken? Det er helt ok å nekte dere lønn for arbeid dere utfører som dere har fått beskjed om å ikke gjøre. Om dere selv velger å vaske, uten at det er en del av jobben deres, og uten at sjefen har godkjent at dere gjør denne jobben, så har dere ikke rett på lønn for det, nei. Anonymkode: 8970a...fd1 Beklager at det ble så rotete forklart. Den ansatte fikk sparken ja fordi sjefen mente at hun hadde ikke gjort en god jobb når hun viste RS hvor bedriten det var. Det er ikke en ok butikk å være i og daglig får vi kommentarer på at det er møkkete. Ja v vasket fordi det er lite hyggelig å jobbe i en butikk der det er bedritent. At vi vasket på en søndag har vi aldri krvd penger på men nå det er så møkkete der at man av og til må bli igjen etter jobben på kvelden eller komme 1 time før jobb for å kunne være litt stolt av butikken man jobber i. Nå har jeg også sagt opp i dag med 14 dagers varsel fordi jeg ikke orker mer. Anonymkode: 77acb...6fe 2
Tough cookie Skrevet 3. mars 2022 #5 Skrevet 3. mars 2022 Hvilken type butikk er dette da siden den er så voldsomt møkkete? 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #6 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Beklager at det ble så rotete forklart. Den ansatte fikk sparken ja fordi sjefen mente at hun hadde ikke gjort en god jobb når hun viste RS hvor bedriten det var. Det er ikke en ok butikk å være i og daglig får vi kommentarer på at det er møkkete. Ja v vasket fordi det er lite hyggelig å jobbe i en butikk der det er bedritent. At vi vasket på en søndag har vi aldri krvd penger på men nå det er så møkkete der at man av og til må bli igjen etter jobben på kvelden eller komme 1 time før jobb for å kunne være litt stolt av butikken man jobber i. Nå har jeg også sagt opp i dag med 14 dagers varsel fordi jeg ikke orker mer. Anonymkode: 77acb...6fe Den type vasking har dere ikke rett på betaling for. Det er dere selv som velger å gjøre det, og det har dere ikke rett på betaling for. At sjefen ønsker å ha en så skitten butikk er hans valg (og han taper nok kunder på det, så hans tap). Ville absolutt sagt opp om jeg var deg også, høres ut som en møkkaplass å jobbe, på opptil flere måter Anonymkode: 8970a...fd1 5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #7 Skrevet 3. mars 2022 Kollega, ikke kollegia. Merkelig at en kles-kjede (?) godtar en skitten butikken. Men sjefen kan nekte dere lønn for vasking som dere gjør på eget initiativ utenom arbeidstiden, ja. Anonymkode: b6b9e...c55 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #8 Skrevet 3. mars 2022 Tough cookie skrev (6 minutter siden): Hvilken type butikk er dette da siden den er så voldsomt møkkete? KLesbutikk. Snakket med en av de som har jobbet der lengst og sist de hadde vask var 3 år siden. Ellers har de bare tørrmoppet hvis de har hatt lyst. Anonymkode: 77acb...6fe 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #9 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kollega, ikke kollegia. Merkelig at en kles-kjede (?) godtar en skitten butikken. Men sjefen kan nekte dere lønn for vasking som dere gjør på eget initiativ utenom arbeidstiden, ja. Anonymkode: b6b9e...c55 Beklager min norsk Ja det er ikke noe gøy, og mange kunder dropper å prøve hos oss og kommer heller tilbake hvis ikke det passer Anonymkode: 77acb...6fe 1
BobbySocks Skrevet 3. mars 2022 #10 Skrevet 3. mars 2022 Du får selvfølgelig ikke lønn for frivillig vasking før og etter stengetid. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #11 Skrevet 3. mars 2022 Men hvorfor ikke vaske i åpningstiden til butikken da? Gjort det flere ganger i andre jobber, tar inn i mellom når jeg har tid og det tar ikke så lang tid Sammenlagt å vaske. Anonymkode: 90795...e40 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #12 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Beklager min norsk Ja det er ikke noe gøy, og mange kunder dropper å prøve hos oss og kommer heller tilbake hvis ikke det passer Anonymkode: 77acb...6fe Har dere ikke tid til å vaske i arbeidstiden eller får dere ikke lov til å vaske da? Det må jo være perioder på dagen hvor det er få kunder innom? Anonymkode: b6b9e...c55 2
Tough cookie Skrevet 3. mars 2022 #13 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): KLesbutikk. Snakket med en av de som har jobbet der lengst og sist de hadde vask var 3 år siden. Ellers har de bare tørrmoppet hvis de har hatt lyst. Anonymkode: 77acb...6fe Er det gulvet som blir møkkete etter en dag eller støvete eller? Har aldri lagt merke til at klesbutikker er skitne, men har sett at det har vært litt støvete i prøverommene, men ikke sånn at jeg har tenkt så mye på det.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #14 Skrevet 3. mars 2022 Hvordan er vaskerutinene i butikken? Er det lagt opp til at dere skal vaske mellom kundene, eller har ikke sjefen utarbeidet noen rutiner for det? Anonymkode: 2255f...834 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #15 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvorfor ikke vaske i åpningstiden til butikken da? Gjort det flere ganger i andre jobber, tar inn i mellom når jeg har tid og det tar ikke så lang tid Sammenlagt å vaske. Anonymkode: 90795...e40 Tja hva skal jeg si: Vi åpner kl 1000- så kommer det som regel større mengder pakker, varer som skal opp, kunder som skal hjelpes, og vi er alene på hvert skift. Så nei jeg har sjelden tid, har knapt tid til mat noen ganger. Anonymkode: 77acb...6fe 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #16 Skrevet 3. mars 2022 Tough cookie skrev (3 minutter siden): Er det gulvet som blir møkkete etter en dag eller støvete eller? Har aldri lagt merke til at klesbutikker er skitne, men har sett at det har vært litt støvete i prøverommene, men ikke sånn at jeg har tenkt så mye på det. Gulvet er møkkete, flekker, støv på hyller, lister, i prøverommene og flere av dressbukser må tørkes av før kunden får de. Anonymkode: 77acb...6fe
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #17 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Beklager at det ble så rotete forklart. Den ansatte fikk sparken ja fordi sjefen mente at hun hadde ikke gjort en god jobb når hun viste RS hvor bedriten det var. Det er ikke en ok butikk å være i og daglig får vi kommentarer på at det er møkkete. Ja v vasket fordi det er lite hyggelig å jobbe i en butikk der det er bedritent. At vi vasket på en søndag har vi aldri krvd penger på men nå det er så møkkete der at man av og til må bli igjen etter jobben på kvelden eller komme 1 time før jobb for å kunne være litt stolt av butikken man jobber i. Nå har jeg også sagt opp i dag med 14 dagers varsel fordi jeg ikke orker mer. Anonymkode: 77acb...6fe Tvilsomt å gå inn i andres butikk på en søndag. Du har for såvidt rett i alt du tenker, men det må angripes på annen måte. Dere krever at sjefen organiserer vaskingen. Helt ærlig, burde dere slutte der. Anonymkode: 11cbe...834 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #18 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan er vaskerutinene i butikken? Er det lagt opp til at dere skal vaske mellom kundene, eller har ikke sjefen utarbeidet noen rutiner for det? Anonymkode: 2255f...834 Det er sjelden tid mellom kunder- og sjefen er tydeligvis ikke så nøye på det, for det hun sier er at dette må dere fikse selv. Jeg har i dag sagt opp og samtidig fått en av de andre til å ta de 4 vaktene mine Anonymkode: 77acb...6fe
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #19 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tvilsomt å gå inn i andres butikk på en søndag. Du har for såvidt rett i alt du tenker, men det må angripes på annen måte. Dere krever at sjefen organiserer vaskingen. Helt ærlig, burde dere slutte der. Anonymkode: 11cbe...834 Sjefen ble spurt om vi kunne gå inn der og fikk ok. Anonymkode: 77acb...6fe
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #20 Skrevet 3. mars 2022 Helt utrolig å bli behandlet sånn bare fordi man ønsker å gjøre det beste for kunden og butikken. Dere burde jo få ros for at dere bryr dere! Enkelte liker ikke at det kommer nye folk med engasjement og stå på vilje, for da blir det så tydelig for andre at man selv ikke gidder å gjøre en god jobb. Anonymkode: b764b...74d 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå