Gå til innhold

Får man tildelt bhg-plass allerede nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ei jeg kjenner har fått svar på søknad allerede. Trodde ikke man fikk svar før i slutten av april? Jeg har ikke fått melding om tildelt plass ennå🤔

Anonymkode: c9fcc...1cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at hun har søkt i en privat barnehage?

Anonymkode: cacb8...093

AnonymBruker
Skrevet

Søknadsfristen til hovedopptaket var 01.03, så det er nok neppe det hun har fått svar på. 

Men det kan hende hun har søkt utenom hovedopptaket? 

Anonymkode: 1abc2...9b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Søknadsfristen til hovedopptaket var 01.03, så det er nok neppe det hun har fått svar på. 

Men det kan hende hun har søkt utenom hovedopptaket? 

De har fått tildelt plass jo, førstevalget sitt fra august. Aner ikke om det er privat barnehage. Mulig man får raskere svar da? 

AnonymBruker
Skrevet

Når får man vanligvis svar?

Anonymkode: 4b326...ef7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når får man vanligvis svar?

Jeg trodde det var rett før 1.mai? Kanskje det er nytt system som fordeler plasser raskere? 

AnonymBruker
Skrevet

I enkelte kommuner er søknadsfristen 1 februar. Der har de første fått svar. 

Anonymkode: 47149...3bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De har fått tildelt plass jo, førstevalget sitt fra august. Aner ikke om det er privat barnehage. Mulig man får raskere svar da? 

Evt har de søkt i en barnehage med masse ledige plasser, og det er få søknader å behandle? Om det er sånn at "alle får plass", så får man gjerne raskt svar? kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Noen har fått tilbudt plass ja. I barnehagen jeg jobber har vi tilbudt plasser nå. 

Anonymkode: 52dea...a76

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er flere barnehager som svarer tidlig, spesielt private. De må sikre fullt belegg og prioriterer å være tidlig ute. Ofte har man en ca pekepinn på hvor mange og hvem som søker i litt mindre kommuner/tettsteder, da tar det mindre tid på legge kabalen 

Anonymkode: cb8a0...576

Skrevet

Mange får svar allerede nå ja

AnonymBruker
Skrevet

Dette er forskjellig fra kommune til kommune. 

Anonymkode: 0c58d...2a8

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk svar allerede helt i begynnelsen av februar. Søknadsfristen var 01.februar og svaret kom omtrent rett etter.

Anonymkode: 57e6a...d46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I kommunen min var søknadsfrist 1. februar, alle fikk svar i midten av februar, de som ikke fikk svar da er det ikke ledige plasser til. De må vente på at andre avslår feks.

Anonymkode: b723d...558

Skrevet

Vi fikk svar i dag hvor søknadsfristen var 1 mars. Vet flere har fått svar. Her er det slik at alle som får 1. plassen sin får svar nå. Deretter får de som har hatt barnehagen på 2 plass svar om de ikke har fått tilbud på 1 plass osv. 

AnonymBruker
Skrevet
Anonym9887 skrev (39 minutter siden):

Vi fikk svar i dag hvor søknadsfristen var 1 mars. Vet flere har fått svar. Her er det slik at alle som får 1. plassen sin får svar nå. Deretter får de som har hatt barnehagen på 2 plass svar om de ikke har fått tilbud på 1 plass osv. 

Ånei, så om en ikke har fått svar nå får en ikke plass i 1. runde?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ånei, så om en ikke har fått svar nå får en ikke plass i 1. runde?

Mulig det er ulik praksis fra kommune til kommune og hvor rask de ulike barnehagene er på å sende ut svar til 1 plass. De jeg vet om som har fått svar i dag har alle søkt samme barnehage. Det er derfor mulig at ikke alle barnehagene har sendt ut tilbud i dag, men det gjøres nok innen kort tid. Her har vi fått svarfrist 13 mars, slik at barnehagen vet hvor mange som takker ja til 1 plass slik at de i neste runde kan gi tilbud til plass 2. Det vil da komme etter 13 mars.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I vår kommune var søknadsfrist 1 mars og vi fikk bekreftet plass i går.

Anonymkode: 91fe1...bb5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I vår kommune var søknadsfrist 1 mars og vi fikk bekreftet plass i går.

Anonymkode: 91fe1...bb5

Samme her. Privat barnehage 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...