Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken straff er vanlig for skattesvindel

a la AP og KRF? Trenger vel ikke nevne navn…🥴

Tenker på mannen i gata vs politikere.

Anonymkode: fd225...866

Skrevet

Det straffes med tilleggsskatt eller fengsel (i grove tilfeller).

AnonymBruker
Skrevet

Er de det med nav-svindlerene grovere enn denne bevisste handlingen? Kjenner ikke detaljene rundt alt det med nav.

AnonymBruker
Skrevet

alle politikere slipper selvfølgelig unna, uansett alvorlighetsgrad. 

men "mannen i gata" skal selvfølgelig bures inne, og kaste nøkkelen...      

Anonymkode: ee60c...9e9

• Liker 2
Skrevet

En forutsetning for straff er at forholdet ikke er foreldet. Det er det i Tadjik sitt tilfelle. At hun nå betaler det hun skulle, betyr at hun egentlig får en mye strengere «straff» enn det mannen i gata ville fått. Vi hadde nemlig ikke blitt straffet på noen måte eller måttet betale skyldig skatt.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (2 minutter siden):

En forutsetning for straff er at forholdet ikke er foreldet. Det er det i Tadjik sitt tilfelle. At hun nå betaler det hun skulle, betyr at hun egentlig får en mye strengere «straff» enn det mannen i gata ville fått. Vi hadde nemlig ikke blitt straffet på noen måte eller måttet betale skyldig skatt.

Er det 3 år som er alm.frist?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er de det med nav-svindlerene grovere enn denne bevisste handlingen? Kjenner ikke detaljene rundt alt det med nav.

Det er nok like ille. De som nå oppfattes som offer brøt norsk lov med viten og vilje. At det i ettertid er fastslått at loven var feil, endrer ikke på forsettet til de det gjelder.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det 3 år som er alm.frist?

Nei, foreldelse avhenger av lovbruddet. Skatt tror jeg er 10 år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

alle politikere slipper selvfølgelig unna, uansett alvorlighetsgrad. 

men "mannen i gata" skal selvfølgelig bures inne, og kaste nøkkelen...      

Dette er tull. Tadjik straffes mye hardere enn mannen i gata ville blitt.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Brunello said:

Det er nok like ille. De som nå oppfattes som offer brøt norsk lov med viten og vilje. At det i ettertid er fastslått at loven var feil, endrer ikke på forsettet til de det gjelder.

Si det til bankkontoen min. Fikk tilbake det de trakk meg pluss renter.

Krav inne mot staten for urettmessig straffeforfølgelse, blir en pen sum der også.

Ja, jeg gjorde det med viten og vilje men trakk det lengste strået. Bryr jeg meg? Nei, så absolutt ikke.

»Deres» skattepenger skal brukes på reise og nytelse til de grader.

Anonymkode: a05de...d52

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Si det til bankkontoen min. Fikk tilbake det de trakk meg pluss renter.

Krav inne mot staten for urettmessig straffeforfølgelse, blir en pen sum der også.

Ja, jeg gjorde det med viten og vilje men trakk det lengste strået. Bryr jeg meg? Nei, så absolutt ikke.

»Deres» skattepenger skal brukes på reise og nytelse til de grader.

Du får nok en liten slump, men det endrer neppe på du og alle det gjelder omfattes av en gruppe mennesker som generelt har dårlig råd. Det er ikke akkurat «samfunnets støtter» media har trukket frem som representanter for de det gjelder.

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (2 timer siden):

Vel, nå får neppe «mannen i gata» sponset pendlerbolig av det offentlige, da, så sammenligningen er irrelevant. 

Anonymkode: 54d8e...9ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vel, nå får neppe «mannen i gata» sponset pendlerbolig av det offentlige, da, så sammenligningen er irrelevant. 

Anonymkode: 54d8e...9ef

Sammenligningen går på straff når noe er foreldet.

AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

hvor mye penger må hun betale tilbake?

0g tror du helt seriøst at hun kommer til å havne i fengsel, liksom? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hun må ikke betale tilbake noe siden forholdet er foreldet, men hun har sagt hun vil betale tilbake frivillig. Og det er det full anledning til å gjøre. 

Det er neppe mange "mannen i gata" som betaler inn mer skatt enn de må.

Hun kommer ikke til å havne i fengsel fordi forholdet er foreldet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvsagt kommer hun ikke i fengsel. Og hun må ikke betale en eneste krone. Men det måtte ingen andre ha gjort heller. For saken er foreldet. Men siden hun er politiker, blir hun presset til å betale like vel. Det hadde ikke skjedd med andre. I tillegg må hun gå av som minister. 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Brunello said:

Du får nok en liten slump, men det endrer neppe på du og alle det gjelder omfattes av en gruppe mennesker som generelt har dårlig råd. Det er ikke akkurat «samfunnets støtter» media har trukket frem som representanter for de det gjelder.

Har ikke så dårlig råd jeg da. Har full uttelling på trygden pluss en god slant fra forsikringen som trådte i kraft når jeg ble ufør.

Har bedre økonomi enn de fleste i vennekretsen som er i full jobb. Så jeg klager ikke.

At folk tror at «alle» på uføretrygd har dårlig råd er noe som ikke stemmer. Vi er en del som hadde ordnet økonomi og gode jobber før vi ble syk. Vi har det som plommen i egget.

Skrevet
Brunello skrev (5 timer siden):

La oss ikke kalle det straff.. La oss heller kalle det f.eks. en renommé-avgift.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ikke så dårlig råd jeg da. Har full uttelling på trygden pluss en god slant fra forsikringen som trådte i kraft når jeg ble ufør.

Har bedre økonomi enn de fleste i vennekretsen som er i full jobb. Så jeg klager ikke.

At folk tror at «alle» på uføretrygd har dårlig råd er noe som ikke stemmer. Vi er en del som hadde ordnet økonomi og gode jobber før vi ble syk. Vi har det som plommen i egget.

Jeg tror ikke at det gjelder alle. Men det er ikke så mange som kommer veldig godt ut av å bli ufør. Og det er langt fler som har dårlig inntekt som blir ufør enn av de som har god inntekt.

Når det er sagt, fastholder jeg at den gruppen uføre som med hensikt brøt gjeldende norsk lov ikke er samfunnets støtter. At det viste seg at loven ikke var i henhold til EØS reglene, endrer ikke på dette. Det var bare flaks for de det gjaldt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Plommen i egget…? jeg er ufør, har sterke smerter og sover knapt. Hele livet mitt har raknet. I tillegg har jeg stor gjeld, og må stadig låne mer. Ikke til hygge, men dyre medisiner mm. Snakk for deg selv!

Hilsen ts😏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...