Lillix Skrevet 3. mars 2022 Forfatter #21 Del Skrevet 3. mars 2022 2 hours ago, Navani said: Mennesker er ulike. Selv følger jeg med minst mulig, fordi jeg blir påvirket av det. Det er lov å beskytte sin egen mentale helse. Ikke alle har kapasitet til å snakke mye om dette, og det er helt ok. Det er ikke alt man kan prate om med alle, sånn er det bare Det har du helt rett i! Kunne ønske han bare var ærlig med meg, om det var tilfellet Spurte han om det i går også, om det gjør han redd eller bekymret eller får frem følelser han ikke vil ha. Da bare lo han av meg og sa at han ikke er redd i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjompen Skrevet 3. mars 2022 #22 Del Skrevet 3. mars 2022 Lillix skrev (3 timer siden): Dette stemmer ikke. Jeg snakker ikke mye om dette til samboer, det er jo det som er greia. Siden Ukraina ble angrepet av Russland har vi hatt to samtaler om temaet som var når Ukraina ble angrepet (på dagen) og i går hvor han ble sur. Aller mest fordi jeg sa at Kina muligens støtter Russland. Dette blå nektet han for , latterlig gjorde meg og ba meg om å finne dokumentasjon på dette. Jeg måtte da finne frem artikkel som nevner denne saken. Selv da, sier han at han ikke tror på det. Noe som er helt greit. Men en normal samtale for meg er å kunne snakke om noe i mer enn 1 minutt. Skjønner du hva jeg mener? Han må da ikke være enig i det jeg forteller, men heller diskutere rundt det som en normal person. Jeg kan jo snakke om dette med alle andre rundt meg (mine venner, familie og kolleger). Det er jo ikke sånn at jeg må snakke om det med han. Men det hadde selvsagt vært fint å hatt en samtale som viser meg at han har litt vett mellom øra og følger med litt. Hvis du er i de samtalene, og ellers generelt, som i denne tråden, så forstår jeg din kjæreste veldig, veldig godt! Du kommer med en tråd og ber om betraktninger, og så krangler du med dem som oppfatter saken eller deg annerledes enn deg selv?! Om du ikke vil ha reelle svar, så ikke spør! Sitt ned, hold kjeft og innse at andre, inkludert din kjæreste ser annerledes på saken. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LCFA Skrevet 3. mars 2022 #23 Del Skrevet 3. mars 2022 Hva vil det hjelpe å snakke om tingene? Men mindre du er herr og fru Putin så er det vel lite vi kan gjøre. Kanskje annet enn å forbrede seg på ting, planlegge hva hvis, hva kommer man til å trenge og hva trenger man ikke...kanskje å rydde i skaper og bod og vite hvor ting er er beste vanlige folk kan gjøre. Samt oppfordre våre politikere som er valgt av oss til å tenke på eget folk først, dernest folk andre steder så de tøyler sine aktivistiske impulser i forhold til hvordan Norge best kan hjelpe på kort og lang sikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillix Skrevet 3. mars 2022 Forfatter #24 Del Skrevet 3. mars 2022 24 minutter siden, Fjompen said: Hvis du er i de samtalene, og ellers generelt, som i denne tråden, så forstår jeg din kjæreste veldig, veldig godt! Du kommer med en tråd og ber om betraktninger, og så krangler du med dem som oppfatter saken eller deg annerledes enn deg selv?! Om du ikke vil ha reelle svar, så ikke spør! Sitt ned, hold kjeft og innse at andre, inkludert din kjæreste ser annerledes på saken. Slapp nå av da, herregud! 😂 Jeg krangler kun med en, og det er deg. Resten kommer med konstruktive og kritiske tilbakemeldinger som jeg også skriver at de har rett i, og som gjør rom for ettertanke. Det kan du se opp i tråden her, men tviler på at du er typen som gidder å bruke tid på å lese igjennom. Når du trøkker «ord i munnen» på meg, så retter jeg deg fordi det er relevant til tråden.. I håp om at det er flere konstruktive men også kritiske synspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillix Skrevet 3. mars 2022 Forfatter #25 Del Skrevet 3. mars 2022 22 minutter siden, LCFA said: Hva vil det hjelpe å snakke om tingene? Men mindre du er herr og fru Putin så er det vel lite vi kan gjøre. Kanskje annet enn å forbrede seg på ting, planlegge hva hvis, hva kommer man til å trenge og hva trenger man ikke...kanskje å rydde i skaper og bod og vite hvor ting er er beste vanlige folk kan gjøre. Samt oppfordre våre politikere som er valgt av oss til å tenke på eget folk først, dernest folk andre steder så de tøyler sine aktivistiske impulser i forhold til hvordan Norge best kan hjelpe på kort og lang sikt. Det har du helt rett i! Veldig lite vi kan gjøre Men likevel en viktig tid, per historie bøkene. Noe jeg så klart syntes er ok å snakke om med den personen jeg elsker høyest. Men som jeg forstår det på tråden her bør jeg unngå dette temaet til samboer og heller prate med venninner og familie som tar det opp først.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 3. mars 2022 #26 Del Skrevet 3. mars 2022 (endret) Lillix skrev (7 timer siden): Han kan finne på å si ting som alt er click bait. Det er clickbait at Russland flyr over Sverige. Det er clickbait at Kina muligens støtter Russland etc. Det er som om jeg snakker med en fyr som lever i en helt annen verden enn min. Har dere aldri prata om samfunn, politikk og hva dere står for? Trodde det var normalt når man fant seg en livspartner. Hadde aldri akseptert at samboeren min snakka om clickbait på Aftenposten, det er jo typisk konspirasjons-tanker. Du må enten leve med at han ikke vil høre deg snakke om det, og leve med at han tror dette er tull - det er noe du må kjenne på. Men da høres dere grunnleggende forskjellige ut, og da kommer det til å bli konflikter uavhengig samtaleemnet. Samboeren min og jeg følger med på ting i Europa nå, og er spente - blir selvfølgelig påvirket . Vi har de samme tankene og meningene rundt temaet (og alt annet, for det meste) heldigvis… Endret 3. mars 2022 av Rosatoast 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 3. mars 2022 #27 Del Skrevet 3. mars 2022 Hei TS! Jeg forstår deg. Noen hissige svar her inne, men jeg syntes du beskrev situasjonen fint. For meg virker du på ingen måte hysterisk eller dramatisk, spesielt på toppen at du har venner fra Ukraina. Syntes din samboer opptrer merkelig. Jeg er glad for at jeg kan prate med min samboer om politikk og viktige ting som skjer i verden og jeg tror jeg ville blitt gal om jeg ikke kunne gjort det nå. Syntes også din far har rett i at det ikke er dumt, å forberede seg litt! Det er jo trossalt en alvorlig situasjon Ukraina og Europa er oppi. Ingen skal ta fra deg at du ønsker å snakke om dette.. Det er HELT normalt!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LCFA Skrevet 3. mars 2022 #28 Del Skrevet 3. mars 2022 4 minutter siden, Rosatoast said: Har dere aldri prata om samfunn, politikk og hva dere står for? Trodde det var normalt når man fant seg en livspartner. Hadde aldri akseptert at samboeren min snakka om clickbait på Aftenposten, det er jo typisk konspirasjons-tanker. Du må enten leve med at han ikke vil høre deg snakke om det, og leve med at han tror dette er tull - det er noe du må kjenne på. Men da høres dere grunnleggende forskjellige ut, og da kommer det til å bli konflikter uavhengig samtaleemnet. Samboeren min og jeg følger med på ting i Europa nå, og er spente - blir selvfølgelig påvirket . Vi har de samme tankene og meningene rundt temaet (og alt annet, for det meste) heldigvis… Nei, det er ikke konspitanker at avisene tenker click-bait! De vet hvordan overskrifter skal vris for at flere skal klikke, de lever jo av klikk. Seriøse aviser i Norge har vel mest artikler som er "innafor" rent journalistisk, men overskriftene, ...hvis man bare ser på overskriftene blir man ikke særlig klok, mest forvirret kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillix Skrevet 3. mars 2022 Forfatter #29 Del Skrevet 3. mars 2022 (endret) 8 minutter siden, Rosatoast said: Har dere aldri prata om samfunn, politikk og hva dere står for? Trodde det var normalt når man fant seg en livspartner. Hadde aldri akseptert at samboeren min snakka om clickbait på Aftenposten, det er jo typisk konspirasjons-tanker. Du må enten leve med at han ikke vil høre deg snakke om det, og leve med at han tror dette er tull - det er noe du må kjenne på. Men da høres dere grunnleggende forskjellige ut, og da kommer det til å bli konflikter uavhengig samtaleemnet. Samboeren min og jeg følger med på ting i Europa nå, og er spente - blir selvfølgelig påvirket . Vi har de samme tankene og meningene rundt temaet (og alt annet, for det meste) heldigvis… Han har nok alltid vært litt unnvikende når det kommer til vanskelige temaer. Vi har snakket om politikk før, men han er ikke veeldig interessert. Så det kan vel være der også. Han mente for eksempel ikke på at det var et virus som ville komme til resten av verden, når det startet. Jeg er utrolig glad i han, og vi har det veldig fint sammen.. Men han er generelt veldig naiv, når det kommer til mennesker, jobb og/eller politikk. Det er noe jeg liker ved han, men ikke alltid når det er litt mer alvorlige ting. Men det er vel bedre det nå egentlig! Hjelper jo ikke å bekymre seg Endret 3. mars 2022 av Lillix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå