Atlas_ Skrevet 3. mars 2022 #1 Del Skrevet 3. mars 2022 Nå som hjemmekontor begynner å forsvinne, hvertfall for min egen del, så lurer jeg på om det er noen der ute som kan anbefale en bra hundebarnehage i Ski, Vinterbro, Oppegård området? Evt også i Oslo? Bor på Vinterbro og jobber i Oslo. Jeg vil at hunden min skal ha en utfyllende og fin dag, selv om jeg må på jobb ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #2 Del Skrevet 3. mars 2022 Tror du har misforstått. Hundebarnehager er ikke en god løsning for hunden, det er en nødløsning for hunder som ikke greier å være alene hjemme. Dette er en veldig kunstig form for samvær med tilfeldige hunder, og er i utgangspunktet stressende for hunden. Hvis den trives hjemme og ikke har seperasjonsangst får den en mye finere dag på sofaen hjemme, med en god tur på morgenen og aktivisering på ettermiddagen. Anonymkode: 27498...2e0 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atlas_ Skrevet 3. mars 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 3. mars 2022 Hei Anonym. Takk for ditt innspill. Men det var ikke det jeg spurte om. Jeg kjenner min hund best og jeg vet hva som er best for den ☺️ Stressede hunder i pass eller barnehage finner du, men veldig mange nå krever stabile hunder, da de skal leve sammen i flokk. De aller fleste har heller ikke drop in, dette fordi det skal være de samme hunden som går sammen. Akkurat som når de lever sammen i flokk. Jeg har full tro på at en hund, sammen med andre stabile hunder, har det mye bedre sammen, enn alene hjemme i mange timer på sofan. De er tross alt flokk dyr. Mange gjør den feilen ved at de tror at hunden sin har det bra så lenge den er rolig og sover gjennom hele dagen. En stille hund er ikke nødvendigvis det samme som en lykkelig og tilfreds hund 😉 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atlas_ Skrevet 3. mars 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tror du har misforstått. Hundebarnehager er ikke en god løsning for hunden, det er en nødløsning for hunder som ikke greier å være alene hjemme. Dette er en veldig kunstig form for samvær med tilfeldige hunder, og er i utgangspunktet stressende for hunden. Hvis den trives hjemme og ikke har seperasjonsangst får den en mye finere dag på sofaen hjemme, med en god tur på morgenen og aktivisering på ettermiddagen. Anonymkode: 27498...2e0 Hei Anonym. Takk for ditt innspill. Men det var ikke det jeg spurte om. Jeg kjenner min hund best og jeg vet hva som er best for den ☺️ Stressede hunder i pass eller barnehage finner du, men veldig mange nå krever stabile hunder, da de skal leve sammen i flokk. De aller fleste har heller ikke drop in, dette fordi det skal være de samme hunden som går sammen. Akkurat som når de lever sammen i flokk. Jeg har full tro på at en hund, sammen med andre stabile hunder, har det mye bedre sammen, enn alene hjemme i mange timer på sofan. De er tross alt flokk dyr. Mange gjør den feilen ved at de tror at hunden sin har det bra så lenge den er rolig og sover gjennom hele dagen. En stille hund er ikke nødvendigvis det samme som en lykkelig og tilfreds hund 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #5 Del Skrevet 3. mars 2022 Nei, gode hunde"barne"hager finnes i for seg ikke. Du tror kanskje du kjenner hunden din best, men de aller, aller fleste hunder har det best med å slumre hjemme mens eierene er på jobb. Det finnes unntak som har seperasjonsangst, men heller ikke disse kan ha det særlig bra i et sammensurium av hunder og ukjente mennesker. Du legger ut et bilde på slutten som du ikke følger budskapet til selv en gang. Anonymkode: 43d57...7b4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #6 Del Skrevet 3. mars 2022 Det stemmer at hunder er flokkdyr, men flokken for hunden er familien og eventuelle andre hunder den bor sammen med, ikke fremmede hunder. Anonymkode: 6e079...ca0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atlas_ Skrevet 3. mars 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det stemmer at hunder er flokkdyr, men flokken for hunden er familien og eventuelle andre hunder den bor sammen med, ikke fremmede hunder. Anonymkode: 6e079...ca0 Da får vi være enige om å være helt uenige 😉 Antar at du ikke har noe mer saklig å komme med siden du begynner å kritisere både at jeg ikke kjenner min egen hund og bilde som er lagt ut 😂 Takk for innspill, værse god neste 😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #8 Del Skrevet 4. mars 2022 Atlas_ skrev (21 timer siden): Da får vi være enige om å være helt uenige 😉 Antar at du ikke har noe mer saklig å komme med siden du begynner å kritisere både at jeg ikke kjenner min egen hund og bilde som er lagt ut 😂 Takk for innspill, værse god neste 😆 Min er i barnehage på Hundeglede, de har to avdelinger i Oslo, og han elsker det. Nå har min seperasjonsangst, så hjemme alene er uansett uaktuelt, men han elsker det. Hunden som aldri vil forlate meg ellers, tripper fornøyd inn hver morgen for å bli tatt imot av verdens mest stødige og trivelige fyr. Jeg merker også at han begynner å få litt mer selvtillit når det kommer til det å være borte fra meg, så håpet er at angsten for å være alene også skal bli mindre på sikt. Nå vet jeg ikke hvordan andre driver, men min får tur i løpet av dagen, får leke med faste hunder (de har ikke drop-in) og det blir tilrettelagt for hvile. Anonymkode: 1ab93...79a 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #9 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min er i barnehage på Hundeglede, de har to avdelinger i Oslo, og han elsker det. Nå har min seperasjonsangst, så hjemme alene er uansett uaktuelt, men han elsker det. Hunden som aldri vil forlate meg ellers, tripper fornøyd inn hver morgen for å bli tatt imot av verdens mest stødige og trivelige fyr. Jeg merker også at han begynner å få litt mer selvtillit når det kommer til det å være borte fra meg, så håpet er at angsten for å være alene også skal bli mindre på sikt. Nå vet jeg ikke hvordan andre driver, men min får tur i løpet av dagen, får leke med faste hunder (de har ikke drop-in) og det blir tilrettelagt for hvile. Anonymkode: 1ab93...79a Synes dette høres kjempe fint ut. Jeg jobbet på barneskole og vi gikk ofte på tur forbi en hundebarnehage og uansett når vi gikk på tur så var det en haug med hunder ute i en hundegård som sprang rundt og bjeffet som galninger. Der ville jeg IKKE hatt hunden min. Men det er nok stor forskjell på hundebhg og størrelse på de. Anonymkode: b00fa...506 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #10 Del Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Tror du har misforstått. Hundebarnehager er ikke en god løsning for hunden, det er en nødløsning for hunder som ikke greier å være alene hjemme. Dette er en veldig kunstig form for samvær med tilfeldige hunder, og er i utgangspunktet stressende for hunden. Hvis den trives hjemme og ikke har seperasjonsangst får den en mye finere dag på sofaen hjemme, med en god tur på morgenen og aktivisering på ettermiddagen. Anonymkode: 27498...2e0 Du tar feil. Min hund er i hundebarnehage og går tur med faste mennesker og faste hunder. Jeg får film derfra som viser godt samspill og hunder som stortrives. Hundene er ikke tilfeldig sammensatt. Jeg anbefaler deg å ikke være så bastant i innleggene dine. Du kjenner ikke til alle hundebarnehager i landet, så du har ikke grunnlag for å si det du sier. Anonymkode: 8482f...511 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckie Skrevet 4. mars 2022 #11 Del Skrevet 4. mars 2022 Kan du ikke bare Google da🤷♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 6. mars 2022 #12 Del Skrevet 6. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 3.3.2022 den 10.53): Nei, gode hunde"barne"hager finnes i for seg ikke. Du tror kanskje du kjenner hunden din best, men de aller, aller fleste hunder har det best med å slumre hjemme mens eierene er på jobb. Det finnes unntak som har seperasjonsangst, men heller ikke disse kan ha det særlig bra i et sammensurium av hunder og ukjente mennesker. Du legger ut et bilde på slutten som du ikke følger budskapet til selv en gang. Anonymkode: 43d57...7b4 Om så hundebarnehage ikke er en god løsning, så har likevell ikke de fleste hunder det best hjemme alene hele arbeidsdager. Det er den mest praktiske, og økonomiske løsningen for oss eiere, og med god trening har hunden det helt greit. Dette sier jeg som noen som selv lar hunden være hjemme når jeg er på jobb. Jeg innrømmer likevell at det ikke er fantastisk å få null stimuli og ikke kunne gå på do mange timer av dagen. De hadde definitivt hatt det bedre sammen med noen, selvfølgelig i et miljø hvor de føler seg trygge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå