Gå til innhold

Hvor kommer resepter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sendte en melding til legen min via helsenorge.no og ba om en resept. Jeg fikk til svar at den skulle komme på mitt apotek innen 2 dager. Andre resepter jeg har fått kan jeg se når jeg er logget inn på helsenorge, men denne nye finner jeg ikke. Må jeg dra til apoteket for å få den?

Anonymkode: 1fd85...7a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den skal komme i helsenorge. Men jeg har erfart at det kan ta litt tid, noen ganger. (andre ganger er den tilgjengelig på det minuttet det tar meg å gå ut fra legekontoret og ned rulletrappen til apoteket i etasjen under..) Så kanskje du bare må smøre deg med tålmodighet?

Anonymkode: 7c101...067

AnonymBruker
Skrevet

Ring til legekontoret i morgen og hør om han har glemt det om det har gått mer enn to dager. Det har skjedd et par ganger med min lege. Så snart resepten er klar, så skal du kunne se resepten der du alltid har sett den. Så den er rett og slett ikke klar enda.

Sånn litt utenom:

Når resepten er klar. Du kan også gå inn på apoteket sine nettsider og bestille medisinen din der. Det er voldsomt enkelt! Da betaler du på nett og kan bare dra til apoteket og vise legitimasjon og hente posen din når du har fått hentemelding. Vanlige apotekvarer er også lurt å putte i handlekurven i samme slengen, da de er billigere på nett 👍

Anonymkode: bd00c...561

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal kunne se resepten på helsenorge når den er gjort klar.

Ville ringt legen i morgen og purret, siden det er gått 2 dager. Kan jo være legen er syk, eller at det er blitt surr.

Anonymkode: dc7f4...885

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...