Gå til innhold

Ung hund peser ofte når han sover - normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vår 8 måneder valp peser ofte når han sover for tiden. Har tenkt at han kanskje drømmer, men blir litt usikker. 
Er dette normalt egentlig? 

Anonymkode: d42ac...345

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken rase er det? Drømmer er veldig vanlig og sa kommer det lette rykninger og lyder som pip etc.

Anonymkode: a7b71...d99

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilken rase er det? Drømmer er veldig vanlig og sa kommer det lette rykninger og lyder som pip etc.

Anonymkode: a7b71...d99

Det er en Shetland sheepdog. Ingen rykning eller piping. Kun veldig pesing og puster raskt. Ellers frisk og rask. 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være så enkelt som at det er for varmt. Pesing er hundens måte å kjøle seg ned på også når den sover. Ligger den et sted det fort kan bli varmt? f.eks. i senga sammen mennesker? 

Anonymkode: d044e...5ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det kan være så enkelt som at det er for varmt. Pesing er hundens måte å kjøle seg ned på også når den sover. Ligger den et sted det fort kan bli varmt? f.eks. i senga sammen mennesker? 

Anonymkode: d044e...5ab

Klarer ikke helt å se at det er for varmt i grunn. Merker mest til pesingen når han sovner i stuen. Enten om det er i sofa eller på teppet under stuebordet. Vi har ikke høy varme på pga de høye strømprisene. Om natten sover han på gulv eller sin egen seng på soverommet vårt. Ikke sammen med oss. Men jeg har ikke reagert på pesingen om natten, men om det er fordi jeg bare ikke har hørt det eller om han ikke gjør det da vet jeg ikke. Soverommet er kjølig, så det kan jo være derfor… 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en lapphund som også kan pese litt når hun sover, spesielt om hun er varm. Hun søker mot de kaldeste stedene i huset, og om sommeren ligger hun mye på kjølematte :) 

Anonymkode: 1ba43...cdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...