Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjennomsnitt på 8kWh i februar. 
Leilighet på 80 kvm. Har sentralvarme og varmt vann inkludert. 

Anonymkode: da6d6...82e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

59 kwt i februar gjennomsnittlig. 20 år gammelt hus på 240 kvm pluss en elbil. Fyrer med ved og varmepumpe og har kun på varme på et bad i år. Skrudde varmekablene ned litt nå som det ble varmere og med en gang gikk forbruket ned. Tror varmekabler trekker mye strøm. 

Anonymkode: f0150...f2c

AnonymBruker
Skrevet

60-70kwt nå. Lå på rundt 90kwt når det var ordentlig kaldt ute. Bor på 150kvm og har ni panelovner som står på 24grader+varmekabler på 27 på badet. Har hatt fastpris på mellom 59øre- 97øre nå, så gidder ikke stresse med det.

Anonymkode: fde92...9bc

AnonymBruker
Skrevet

Aner virkelig ikke. Har alt sånt inkludert i fellesutgifter. Betaler den samme summen hver måned.

Anonymkode: c2dcb...a2c

AnonymBruker
Skrevet

Snitter på 68 kWh i vintermånedene. 20 år gammelt hus, 160 kvm rekkehus. Varmer kun opp to av tre etasjer. Varmekabler i gang og vaskerom, og på bad oppe. 
 Noen panelovner. 

Ti grader isolert utebod pga frysere der ute, men helt ny varmtvannstank som nok sparer oss en del. Den gamle var ineffektiv og stor! 

prøver å bruke strømmen smart gjennom dagen. 

Anonymkode: 99c96...ed3

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 70 kWh. Leilighet på 68 kvadratmeter, to voksne og ett barn på 2 år. Latterlig høyt forbruk 😅

Anonymkode: e3877...a22

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ligger på 14,6 i døgnet, i snitt (februar). I januar var det noe mer. Bor alene og har lav innetemp.

Anonymkode: d350b...c49

AnonymBruker
Skrevet

Sokkelleilighet, ca 50kvm. Siste uka har jeg ligget mellom 21.6 og 14.6. Høyeste var den dagen jeg kjørte vaskemaskinen og dusja. Har lite varme på, det er 15 grader når jeg står opp, men det går fort opp til komfortable 18 (av og til med starthjelp fra en ovn).

Anonymkode: d0a49...71b

Skrevet

Vi bruker i snitt 94 kwh per døgn. 250 kvm, 1 barn og 2 voksne.

AnonymBruker
Skrevet

Fra 22 til 55. Prøver å holde meg under 60. Strøm er veldig dyr her nå.

Anonymkode: 6bb58...361

AnonymBruker
Skrevet
BellaMie skrev (20 timer siden):

80-84 kw pr døgn. 

Aner ikke hvor strømsluket er, vi har fyrt og fyrt og har kald gang og 23 grader på badet, ingenting på vaskerom eller varme i resten av huset. Varmepumpe på 20 g i stuen med gangdøren lukket. Fyrer og fyrer. 

Gammel enebolig på ca 250 kvm, fem personer. 

BellaMie skrev (19 timer siden):

Ja, vi bruker utrolig mye!Må jo være noe feil et eller annet sted på eiendommen. Kanskje vi bør spørre Kraftlaget om råd/evt kjøre feilsøking. 

Bør nok også bytte en del vinduer, de er fra slutten av 80-tallet og er store. 

Nei, dusjer annenhver dag og maksimalt 5 minutter. Tørketrommel går ca 2-3 ganger hver uke. Oppvaskmaskin en gang daglig.  Slår av utelysene når vi legger oss ca 22.30. alltid av lysene i rom vi ikke befinner oss i. 

Dere er jo fem så det går vel kanskje en del til varmtvann ved dusjing?

Og ellers, hvor ofte går vaskemaskin, oppvaskmaskin og tørketrommel?

Anonymkode: d6797...a0d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Gjennomsnitt på 8kWh i februar. 
Leilighet på 80 kvm. Har sentralvarme og varmt vann inkludert. 

Anonymkode: da6d6...82e

Har du ikke mobil, tv, vaskemaskin, støvsuger, kjøleskap, komfyr? Hørtes utrolig lite ut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du ikke mobil, tv, vaskemaskin, støvsuger, kjøleskap, komfyr? Hørtes utrolig lite ut.

Mobil og TV bruker hhv. svært lite og lite strøm. Kjøleskap bruker heller ikke mye strøm, 0,5 kWh i døgnet er vel det man sier. Støvsuger bruker litt mer, men den brukes ikke hele tiden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Dere er jo fem så det går vel kanskje en del til varmtvann ved dusjing?

Og ellers, hvor ofte går vaskemaskin, oppvaskmaskin og tørketrommel?

Anonymkode: d6797...a0d

Jo, men vi dusjer kjapt nå for tiden. Maksimalt 5 minutter per dusj. 

Trommel går ca 3 ganger per uke, oppvaskmaskin hver dag.

Gjest Thessie!
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Anonymkode: 6bb58…

Endret av Thessie!
Jjh
AnonymBruker
Skrevet

Hei, bor i rekkehusleilighet  ( 1 etasje ) og var veldig spent på strømbruk etter at jeg flyttet fra min lille leilighet der jeg bare brukte oljefyring og tidvis en vifteovn. 

Jeg installerte varmepumpe i min nye rekkehusleilighet nå i februar, og ser at strømbruken ligger på 20 -24 kvw per dag nå.

varmepumpa står på 21 grader døgnet rundt og det er så deilig og behagelig temperatur inne. Den kostet 7000 på megaflis og varmer opp to soverom, stue kjøkken og bod. Det er helt utrolig hvor effektiv den er. De sa at den ikke kom til å varme opp soverom men jeg bruker ikke lengre noen panelovner og vifteovner. Det er virkelig det beste jeg har kjøpt meg ( og dyreste, bortsett fra pcer og bil ).  da installasjonen kom på 7000 og elektriker 5000. Men verdt det nesten bare pga komforten. luften blir også friskere synes jeg, og mindre kondens på vinduer. 

Ellers bruker jeg lite vaskemaskin og har ikke installert oppvaskmaskin ennå. Dusjer vel en gang om dagen. En voksen og et barn her. Tenker også at TV trekker en del strøm så den er ikke på så mye. 

Anonymkode: 5ee3f...94a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt noen ganske kalde dager her i det siste. Ligger på ca. 30 kwh per dag. (20-40). Liten toroms leilighet. Kun en varmeovn + badets varmekabler står på. Tar en kort dusj per dag. Vasker klær 1-2 ganger i uken. Har hjemmekontor der det tekniske utstyret står på lenge.

Synes allerede jeg bruker lite strøm. Skal jeg kutte strømforbruket mer så vil det bli direkte ukomfortabelt å bo og jobbe her.

Anonymkode: 31b04...7b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...