gotthard Skrevet 3. mars 2022 #1 Del Skrevet 3. mars 2022 Hvorfor ser du da veldig mange menn i bomberom, som flyktninger og i gatene uten våpen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 3. mars 2022 #2 Del Skrevet 3. mars 2022 De venter vel på å bli innkalt, antar jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 3. mars 2022 #3 Del Skrevet 3. mars 2022 Det er vel mer prinsippet, propaganda, og å holde moralen oppe hos folk. I realiteten kan de ikke gå rundt i alle byene og gripe menn de finner, for å tvangsinnskrive de i hæren. De kan bare stanse de på grensen. Kanskje de foretar tvangsinnskriving enkelte steder? Alt vi ser av klipp og nyheter kan være propaganda. Dette er virkelig en mediakrig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella1 Skrevet 3. mars 2022 #4 Del Skrevet 3. mars 2022 Er ikke det menn i alderen 18-60? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daraya Skrevet 3. mars 2022 #5 Del Skrevet 3. mars 2022 De skal være klar til å kunne kjempe, ikke at alle skal kjempe. Enn så lenge blir voksne menn bare nektet å reise utenlands, ikke alle blir innkalt. Ville jo vært mange millioner, har ikke en gang skytevåpen til alle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 3. mars 2022 #6 Del Skrevet 3. mars 2022 De må jo uansett slappe av iblant, og regner med at selv mange soldater går i bomberom når flyalarmen går. Så kan de gå ut igjen når ting roer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 3. mars 2022 #7 Del Skrevet 3. mars 2022 En venn av meg har flere gode venner i Kiev, alle menn. De skal ikke nødvendigvis slåss, men de får ikke lov til å forlate landet i tilfelle det blir behov for at de slåss. De satt bare hjemme og ventet frem til i går, men nå har de forlatt Kiev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 4. mars 2022 #8 Del Skrevet 4. mars 2022 Noen menn er også aleneforsørgere for barn, og de kan ikke dra fra barna om mor er fraværende eller død eller på sykehus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeonoraI Skrevet 4. mars 2022 #9 Del Skrevet 4. mars 2022 Hvorfor gjelder dette tilsynelatende ikke flyktningene i landet? Har jo sett oppslag om at afrikanske flyktninger har blitt diskriminert på grensa. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemy02 Skrevet 4. mars 2022 #10 Del Skrevet 4. mars 2022 LeonoraI skrev (8 minutter siden): Hvorfor gjelder dette tilsynelatende ikke flyktningene i landet? Har jo sett oppslag om at afrikanske flyktninger har blitt diskriminert på grensa. Jeg tror at flere land slik som Polen og Ungarn er redd for at mange flyktninger utnytter situasjonen. Det vil si at de blander seg med ukrainske flyktninger for å komme seg til Europa. Hvor sant alt det er som skjer veg jeg ikke. Det er veldig få mørkhudede mennesker som bor i Ukraina så når det plutselig blir veldig mange er det litt mistenksomt. Men igjen mye kan være fake News også veldig vanskelig å vite hva som er sannhet og hva som ikke er dessverre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeonoraI Skrevet 4. mars 2022 #11 Del Skrevet 4. mars 2022 lillemy02 skrev (5 minutter siden): Jeg tror at flere land slik som Polen og Ungarn er redd for at mange flyktninger utnytter situasjonen. Det vil si at de blander seg med ukrainske flyktninger for å komme seg til Europa. Hvor sant alt det er som skjer veg jeg ikke. Det er veldig få mørkhudede mennesker som bor i Ukraina så når det plutselig blir veldig mange er det litt mistenksomt. Men igjen mye kan være fake News også veldig vanskelig å vite hva som er sannhet og hva som ikke er dessverre. Ja, jeg er enig i det. Bare synes det er rart at de ikke må bli igjen å sloss for Ukraina om de er 18-60. Er enig i at det er vanskelig å vite hva som er reellt og ikke da, er mye propaganda fra alle sider. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angara Skrevet 4. mars 2022 #12 Del Skrevet 4. mars 2022 Er det bare menn som skal forsvare landet? Skjønner at mødre må ta vare på barna, eller de som har eldre familiemedlemmer de må ta vare på.... Men hvis kvinner ikke er opplært i våpenbruk, er det da behov for assistanse på feltsykehus, folk som kan skaffe og lage mat til soldatene eller dele ut til befolkningen som skjuler seg på t-banestasjoner osv. Jeg håper kvinner også blir oppfordret til å være med og bidra, og ikke bare rømme landet. Ser også at det er mange unge, tilsynelatende friske menn blant flyktningene på grensene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeonoraI Skrevet 4. mars 2022 #13 Del Skrevet 4. mars 2022 angara skrev (2 timer siden): Er det bare menn som skal forsvare landet? Skjønner at mødre må ta vare på barna, eller de som har eldre familiemedlemmer de må ta vare på.... Men hvis kvinner ikke er opplært i våpenbruk, er det da behov for assistanse på feltsykehus, folk som kan skaffe og lage mat til soldatene eller dele ut til befolkningen som skjuler seg på t-banestasjoner osv. Jeg håper kvinner også blir oppfordret til å være med og bidra, og ikke bare rømme landet. Ser også at det er mange unge, tilsynelatende friske menn blant flyktningene på grensene. Det er flere kvinner som er igjen og kjemper. Blant annet mange i militæret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå