- Brian Skrevet 3. mars 2022 #1 Del Skrevet 3. mars 2022 (endret) Fra Nettavisen: Quote Advarer mot Ukraina-svindler: - Vi oppfordrer alle til å være ekstra forsiktig Svindlere utnytter folks ønske om å donere penger til krigsrammede ukrainere. Sikkerhetsselskapet Check Point Software, overvåker situasjonen i Ukraina nøye og melder nå om at en trend av donasjonssvindel er på vei, som følge av konflikten i Ukraina. Ber folk passe på Mange donasjoner har blitt opprettet for å støtte Ukraina. De fleste donasjonene har en god hensikt og et mål om å støtte Ukraina og mennesker i krig, likevel er det noen som klarer å utnytte situasjonen. Finnes det egentlig en grense for hvor dypt man kan synke når man er så totalt nedsnødd at man til og med klarer å utnytte denne krigen til å svindle til seg penger? Er folk blitt helt klin kokos - eksisterer det ikke lenger et snev av menneskelighet og moral, selv hos personer som lever på kanten av loven ...? Gandhis lære om ikke-vold har mye for seg, men det er visse individer som omtrent ber om en solid trøkk midt i fjeset, og disse svindlerne er blant dem; å utnytte folks giverglede ved å stikke pengene i sin egen lomme, er et lavmål av dimensjoner. Når man leser ting som dette, ser man at det tydeligvis ikke finnes grenser for menneskelig egoisme og grådighet. Dessverre. Sukk. Endret 3. mars 2022 av - Brian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gotthard Skrevet 3. mars 2022 #2 Del Skrevet 3. mars 2022 Er dessverre slik det er😪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 3. mars 2022 #3 Del Skrevet 3. mars 2022 Dette er vel ingen bombe? Da verden trengte desperat munnbind var det noen "kjekke" nordmenn som så sitt snitt til å importere fake munnbind i stor skala for å selge. Vollevik var en av dem. Det gikk "åt skogen" med dem, heldigvis. Det er den samme mentaliteten som gjør at enkelte hamstrer som gale tullinger. Det er selvsagt ekstra ille når man skor seg på andres vilje til å gi nødhjelp, men jeg synes heller ikke noe om at folk kjøper toalettpapir, tomatsuppe og jodtabletter til hyllene går tomme. Meg først - og kan jeg sko meg litt på andres ulykke så er det enda et pluss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gotthard Skrevet 3. mars 2022 #4 Del Skrevet 3. mars 2022 Ser det litt som når noen besvimer på gata, sovner i fylla eller er i en ulykke og våkner uten tlf og lommebok, alltid en eller annen dritt som benytter sjansen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå