AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #1 Skrevet 3. mars 2022 Jeg blir så tørr av pudderfoundation, men det er det eneste som ser bra ut på meg sånn ellers. Vil det hjelpe å legge på primer først? Noen som evt har forslag til en rimelig primer de er fornøyd med som jeg kan teste ut? Anonymkode: 2f6fd...366
AprilLudgate Skrevet 3. mars 2022 #2 Skrevet 3. mars 2022 Jeg hadde først og fremst droppet pudderfoundation Men mer fet krem som underlag og en primer kan hjelpe ja. Hva bruker du nå av pudderfoundation? 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #3 Skrevet 3. mars 2022 Spray ansiktet med settingspray etterpå, så smelter sminken litt mer inn i huden. Anonymkode: 6f7f5...265 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #4 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Spray ansiktet med settingspray etterpå, så smelter sminken litt mer inn i huden. Anonymkode: 6f7f5...265 De fleste av disse inneholder alkohol og det er virkelig det verste for min tørre hud. Anonymkode: 2f6fd...366 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #5 Skrevet 3. mars 2022 Fløff skrev (1 time siden): Jeg hadde først og fremst droppet pudderfoundation Men mer fet krem som underlag og en primer kan hjelpe ja. Hva bruker du nå av pudderfoundation? Som nevnt er det kun pudderfoundation som fungerer for meg med konsistens, fargeosv. Bruker jeg en fet krem under er det umulig å legge pudder, det blir bare flekkete og kliss. Trenger et glattere underlag. Anonymkode: 2f6fd...366 1
flusa Skrevet 3. mars 2022 #6 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg blir så tørr av pudderfoundation, men det er det eneste som ser bra ut på meg sånn ellers. Vil det hjelpe å legge på primer først? Noen som evt har forslag til en rimelig primer de er fornøyd med som jeg kan teste ut? Anonymkode: 2f6fd...366 Hva med en fuktighetsgivende spray etter foundation?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #7 Skrevet 3. mars 2022 flusa skrev (33 minutter siden): Hva med en fuktighetsgivende spray etter foundation? Har du en å anbefale?😊 Anonymkode: 2f6fd...366
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #8 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du en å anbefale?😊 Anonymkode: 2f6fd...366 Tåler ikke parfyme og denat alkohol. Anonymkode: 2f6fd...366
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #9 Skrevet 3. mars 2022 Fløff skrev (2 timer siden): Jeg hadde først og fremst droppet pudderfoundation Men mer fet krem som underlag og en primer kan hjelpe ja. Hva bruker du nå av pudderfoundation? En fra Makeup Mekka med varm undertone lys til medium. Anonymkode: 2f6fd...366
flusa Skrevet 3. mars 2022 #10 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har du en å anbefale?😊 Anonymkode: 2f6fd...366 Nei desverre
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #11 Skrevet 3. mars 2022 Jeg byttet fra en mattende foundation (flytende) til en som gir fukt fordi jeg alltid flasset, og så legger jeg ev. et transparent pudder over der det trengs. Har fet, men fuktfattig hud. Bruker masse fuktighet under, Vichy Mineral 89 + en lett fuktighetsgel (Simple er god og rimelig), sjelden primer. Bruker i tillegg Sensai peeling powder to ganger i uka (tåler ikke peeling med korn). Anonymkode: 82198...a55
AprilLudgate Skrevet 3. mars 2022 #12 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): En fra Makeup Mekka med varm undertone lys til medium. Anonymkode: 2f6fd...366 Make up mekka er et relativt dårlig merke tenker jeg. Om du har tørr/fuktfattig hud hadde jeg forsøkt Jane Iredale pressed base over en godt fuktet underlag. Flytende er ikke automatisk bedre. Om du tåler parfyme i produkter anbefaler jeg Lumenes Glow krem (farget), eventuelt for uparfymert kan du forsøke Fenty Eazedrop eller Make The Make sine produkter. De to sistnevnte er helt parfymefrie. Ilia passer gjerne for VELDIG tørr hud. 1 1
AprilLudgate Skrevet 3. mars 2022 #13 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som nevnt er det kun pudderfoundation som fungerer for meg med konsistens, fargeosv. Bruker jeg en fet krem under er det umulig å legge pudder, det blir bare flekkete og kliss. Trenger et glattere underlag. Anonymkode: 2f6fd...366 Om du vil teste en primer ville jeg prøvd Make The Make sin niacimide, eller den med SPF. Jeg personlig tåler ikke Smashbox sine, men endel liker den. Uansett så må du nok kvitte det med den åpenbare synderen som jo er Make Up Mekka.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #14 Skrevet 3. mars 2022 Fløff skrev (11 minutter siden): Om du vil teste en primer ville jeg prøvd Make The Make sin niacimide, eller den med SPF. Jeg personlig tåler ikke Smashbox sine, men endel liker den. Uansett så må du nok kvitte det med den åpenbare synderen som jo er Make Up Mekka. Disse puddefoundationene til Makeup mekka er faktisk ganske gode. Anonymkode: 2f6fd...366 2
Frauken Skrevet 3. mars 2022 #15 Skrevet 3. mars 2022 Jeg er kjempefornøyd med MAC sin settingspray. Skjønner ikke at jeg har brukt puddersminke uten settingspray før 😳 1
AprilLudgate Skrevet 3. mars 2022 #16 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Disse puddefoundationene til Makeup mekka er faktisk ganske gode. Anonymkode: 2f6fd...366 Sikkert, men de er åpenbart feil til din hud Men prøv med primer. Det hindrer ikke uttørring, men kan kanskje kamuflere noe. Grunnen til at du får tørre flekker er at hovedingrediensen er Talc. Jane Iredale sin hovedingrediens er Mica. Talc ble mye brukt før nettopp fordi det mattet godt ned, men nå unngår mange produsenter talc fordi det er asbest i. Altså potensielt kreftfremkallende. 2 1
flusa Skrevet 3. mars 2022 #17 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Disse puddefoundationene til Makeup mekka er faktisk ganske gode. Anonymkode: 2f6fd...366 Jeg liker også makeup mekka sin oudderfoundation mange av produktene dems,faktisk så er ikke sikkert det er makeup mekka sitt produkt som er feilen her. Det høres ut som du har funnet din favoritt foundation, du trenger heller mere fuktighet over eller under. Makeup mekka har jo flere setting sprayer også, kanskje du kunne prøvd den fuktighets givende sprayen dems? Har hørt mange som sverger til den 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #18 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): De fleste av disse inneholder alkohol og det er virkelig det verste for min tørre hud. Anonymkode: 2f6fd...366 That extra hydration setting spray fra Caia!!! Eller Rose Glow mist fra Pixi. Bruk gjennom dagen også. Anonymkode: 4729a...43d 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #19 Skrevet 4. mars 2022 16 hours ago, flusa said: Jeg liker også makeup mekka sin oudderfoundation mange av produktene dems,faktisk så er ikke sikkert det er makeup mekka sitt produkt som er feilen her. Det høres ut som du har funnet din favoritt foundation, du trenger heller mere fuktighet over eller under. Makeup mekka har jo flere setting sprayer også, kanskje du kunne prøvd den fuktighets givende sprayen dems? Har hørt mange som sverger til den Produktene kan virke gode mtp hvordan sminken blir seende ut, men ser man på ingrediensene, og hører hva slags problemer TS har, så er det naturlig å tenke at akkurat denne sminken ikke er ideell for henne. Den vil tørke ut overhuden hennes mer, og hun behøver det motsatte. Anonymkode: 6280e...4fd
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #20 Skrevet 4. mars 2022 The Ordinary sin primer liker jeg godt. Typ 90kr eller noe på lyko. Anonymkode: 1ec6f...bdf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå